Pijn in knieen na het rijden..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesWoman

Re: Pijn in knieen na het rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:47

Ik heb soms last van mij heupen met het rijden , want dat is echt een gevoeligen plek , zouden die beugel daar ook bij helpen ?
Maar mijn moeder had last van al haar botten , en toen heeft ze een boomloos zadel gekocht , zoon uuh , hoe heet tie ooke weer.. Nouw , mischien komt dat later weer , maar iig , daardoor werd het wel minder , omdat je dan bijna de hele tijd erg makkelijk kan door zitten.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:07

ik heb precies het zelfde het kan liggen dat je beugels te kort zijn

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:11

Houd je je enkels goed warm , want ik krijg altijd zoon ergen pijn in mijn enkel als ik te lang in de koud heb gezeten.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:19

ik had het vroeger heel regelmatig, als ik op school moest springen.
als ik dan net van mn paard afkwam moest ik eerst 5 minuten in de bak blijven staan, ik kon gewoon bijna niet meer weglopen. een half uurtje later was het dan weer weg.
met dressuren heb ik er nooit last van, rij dan ook met hele lange beugels, dus het verschil tussen dressuur beugels en spring is vrij groot (zo'n 5 gaten denk ik ofzo).
nu heb ik er nooit meer last van aangezien ik nooit spring...

's winters heb ik er trouwens meer last van, en dan soms ook wel eens op de fiets...

xXIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 08:10

Ik heb ook zo'n vreselijk last van mij knieen maar niet alleen met paardrijden ook als ik op die knie moet zitten, ik ben toen naar de dokter gegaan en hij zei dat het een slijmbeurs irritatie is Verdrietig

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 09:42

Een slijmbeursirritatie is altijd het eerste wat de huisarts zegt als je pijn hebt in een gewricht. Heeft de huisarts bij mij ook heel lang volgehouden. Sinds een paar maanden weet ik nu dat ik HMS heb en dus een afwijking aan mijn bindweefsel waardoor mijn spieren ipv de pezen mij overeind moeten houden. Een slijmbeursirritatie moet in ieder geval na een aantal maanden over zijn eventueel met ontstekingsremmers als er door de irritatie een ontsteking is ontstaan.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:11

probeer eens beugels met een veer systeem erin, dit kan al veel schelen. maar laat het wel even nakijken, slijtage kan ontstaan door paardrijden op verschillende plekken. het zou kunnen dat je slijtage hebt in je gewrichten en dat het smeersel dat tussen je gewrichten zit niet meer voldoende opnieuw aangemaakt wordt. als dat zo is zou je msn met chondriotine kunnen slikken dat bevodert de aanmaak van het zogenaamde smeersel tussen de gewrichten.

wat ook helpt is wat rekoefeningen doen voor je gaat rijden. eigenlijk raar dat wij ruiters dat niet doen, terwijl je met paardrijden redelijk wat spieren en gewrichten belast.

met name je enkels, knieen en ruggen wervel vangen veel schokken op. ik heb al een aantal maanden mijn stuitje gekneust en merk nu pas hoeveel schokken je opvangt, paardrijden is voor mij niet erg prettig.

van stubben is er overigens een nieuw systeem op de markt, het biomex systeem, met dit systeem in de zit van je zadel gemaakt ontlast je je ruggenwervel. zie link voor meer info! http://www2.stuebben.de/biomex/english/index.html

ntmphoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:18

marloezzke schreef:
wat ook helpt is wat rekoefeningen doen voor je gaat rijden. eigenlijk raar dat wij ruiters dat niet doen, terwijl je met paardrijden redelijk wat spieren en gewrichten belast.

Doe dat wel altijd Haha!
dat is nog blijven hangen van toen ik nog wedstrijden wielrende. toen moesten wij altijd rekken voor en na de training echt tot vervelends toe. Maar ik moet zeggen: het is best een goede gewoonte. Ik voel me in elk geval altijd beter als ik het heb gedaan Knipoog