welke verzekering?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: welke verzekering?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:09

WN-AM --> TAO.

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:50

k heb mijn offerte net binnen van paardenverzekering van bierum.(agriver)
de verzekerde waarde is € 2500,- ,en dan heb je de basisverzekering en ziektekosten (naar mijn weten zitten beengebreken ed hier ook bij in,er staat in ieder geval niet gemeld dat het uitgesloten wordt)

bij een aantal klinieken in nederland heb je een korting van 20% (je eigen risico,deze vervalt dus als je naar die kliniek gaat)

de kosten per jaar zijn € 279,- , ik vind dat goed te betalen!

ik denk dat deze verzekering wel een goede keus is,heeft iemand van jullie ervaring met ze?

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:16

Ik volg deze even, moet ook snel (vandaag of morgen) een keus gaan maken!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:26

Ik zit bij Equinerisk (valt onder hypozorg en was vroeger interpolis). Dat bevalt me prima. Ik stuur de rekeningen in en binnen no time heb ik het geld op m'n rekening staan. Wel/niet verzekeren zal altijd een discussie blijven. Ik heb het lekker wel, ik vind het een fijn idee en ik heb tot nu toe altijd nog m'n premie eruit.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:25

Zou veulen gewoon voor aankoop bedrag verzekeren. Als je rontgenfoto's hebt zou ik hem helemaal uitgebreid verzekeren, vergeet de ziektekosten dan ook zeker niet!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:27

Tot een bepaald bedrag hoef je niet eens foto's te laten maken.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:28

Boven de 4500 euro moet je rontgenfoto's hebben om uitgebreid te verzekeren. Weet niet hoe duur je veulen is? Zou als je de foto's hebt dit wel gewoon doen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 08:11

Hi Ka,

Ik heb Owen bij HippoZorg verzekerd, uitgebreid dood en halve ziektekosten, dus de dagelijkse DA niet, maar kliniek bezoek wel. Met de peesblessure heb ik er nu heel veel profijt van. Dat zijn vaak de bedragen die je niet in een oude sok heb rondliggen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:11

Ik lees ook even mee, ben ook aan het orienteren op een passende verzekering...

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:24

Ik ook, maar vraag mij af of het wel loont. BIj de meeste verzekeringen heb je een eigen risico van ongeveer 20% en een maximale vergoeding van 5000euro en dan zou ik ook nog 800 tot 1000 euro per jaar betalen. Heb in ieder geval vast een aparte spaarrekening geopend voor de paardjes...

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:09

Kev schreef:
Ik ook, maar vraag mij af of het wel loont. BIj de meeste verzekeringen heb je een eigen risico van ongeveer 20% en een maximale vergoeding van 5000euro en dan zou ik ook nog 800 tot 1000 euro per jaar betalen. Heb in ieder geval vast een aparte spaarrekening geopend voor de paardjes...

nou ik denk dat ik er ook van afzie,ik heb de inspecteur gesproken (heb nog geen tijd gehad om een afspraak te maken) en we hebben is besproken hoe het zit met de verzekerde waarde.
aangezien ik een jong paard heb,zonder papieren,krijg ik hem waarschijnlijk maar voor een laag bedrag in de verzekering,en waarschijnlijk niet voor de 2500,- waar ik op hoopte,dus dan kan ik net zo goed maandelijks mijn spaarpotje aan blijven vullen,want om haar nou voor 1000,-/1500,- in de verzekering te gooien vind ik ook een beetje onzin,dit bedrag spaar ik snel genoeg bij elkaar.

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 14:21

heeft iemand ook ervaring met horses4sure?

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:47

oowie schreef:
Kev schreef:

nou ik denk dat ik er ook van afzie,ik heb de inspecteur gesproken (heb nog geen tijd gehad om een afspraak te maken) en we hebben is besproken hoe het zit met de verzekerde waarde.
aangezien ik een jong paard heb,zonder papieren,krijg ik hem waarschijnlijk maar voor een laag bedrag in de verzekering,en waarschijnlijk niet voor de 2500,- waar ik op hoopte,dus dan kan ik net zo goed maandelijks mijn spaarpotje aan blijven vullen,want om haar nou voor 1000,-/1500,- in de verzekering te gooien vind ik ook een beetje onzin,dit bedrag spaar ik snel genoeg bij elkaar.

maar aan de andere kant..... 1500,- op je spaar,en 1500,- terug van je verzekering is ook geen verkeerde situatie natuurlijk...!

donderdag komt de inspecteur langs..... ik hou jullie op de hoogte!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 14:52

Ik heb Spot ook verzekerd bij Equinerisk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:36

Hebben jullie bij Equine Risk gewoon een klinische of röntgonologische keuring laten doen, of de gezondheidsverklaring die op de site staat in laten vullen door een veearts?
Die lijkt me veel beperkter dan een complete keuring...

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 20:03

oowie schreef:
oowie schreef:

maar aan de andere kant..... 1500,- op je spaar,en 1500,- terug van je verzekering is ook geen verkeerde situatie natuurlijk...!

donderdag komt de inspecteur langs..... ik hou jullie op de hoogte!

ik kon er helaas door omstandigheden zelf niet bij zijn,maar de staleigenaar was erbij toen de inspecteur kwam,en hij wilde haar alleen even zien lopen,nou goed dus,ze is nu in de verzekering voor € 2500,- ik had het niet verwacht,maar het is wel top natuurlijk!

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 01:53

Had mijn eerste paard niet verzekerd, maar de dierenartskosten rezen de pan uit, de ene ellende na de andere. Het paard dat ik daarna kocht heb ik wel verzekerd, ook voor ziektekosten en heb er al veel profijt van gehad. Ik zit bij EFO en ze doen niet moeilijk over uitkeren. Heb nu mijn eerste paardje weer terug en deze gaat ook de verzekering in. Ik had ook een aparte spaarrekening voor de paarden, maar die is eerder leeg dan je denkt als je flinke pech hebt met de gezondheid van je paard.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 19:08

ik wil dit topic ook even volgen, vind paarden verzekeringen een behoorlijke wirwar.
Mijn merrie had ik bij Inter polis verzekert, maar die zal ik niet meer kiezen.

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 19:56

interpolis verzekerd ook geen paarden meer..........
alleen de "oude" verzekeringnemers hebben ze nog op oude voorwaarden. interpolis is volgens mij nu hippozorg.
waarom kies je niet meer voor interpolis als ze nog zouden bestaan?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:01

Ik had mijn merie daar uitgebreid verzekert, schofterig duur maar dan denk je goed ingedekt te zijn.
Ik moest toen naar de kliniek in Lienden voor de scintigrafie, daar wer kissing spines vast gesteld.
Kreeg het betaald maar mijn paard werd wel meteen afgekeurd en uit de verzekering gegooid.
Dus heb 1 keer van vele kosten die ik gehad heb kunnen declareren en toen was het over.
Heb haar toen wel van de verzekering terug kunnen kopen, maar een goed gevoel had ik er dus niet meer bij want ik kan mijn merrie dus nu nergens meer verzekeren.