eenzaamheid paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Re: eenzaamheid paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:42

Tja, ik heb ook een paard gekend dat in paniek ging voor shetten (en andere haarballen). Mijn merrie is er niet dol op, maar staat in de winter ook met 2 shetten. Haar voorkeur gaat heel duidelijk uit naar de groep met grotere paarden, de shetten doet ze narrig tegen. Het is dus niet altijd een goede oplossing.

mirjam4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 18:31

Ik merk dat de meningen nogal verdeeld zijn. Ik heb toch de neiging te denken dat een shet misschien geen goed gezelschap is voor mijn paard.
Heb alleen het idee dat een shet relatief goedkoop is in onderhoud en andere paarden duurder.
Ik heb niet zo'n ruim budget voor 2 paarden maar wil hem ook niet alleen laten staan.
Op marktplaats lukt het me niet om iemand te vinden die een plek zoekt voor zijn/haar paard en bereid is in onderhoud te voorzien.
Ik heb wel Snoef een bericht gestuurd, dit was een tip van 1 van jullie.
Nou, hoop dat het me lukt een paardje te vinden.

Groet Mirjam

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 19:44

Tuurlijk is dat voldoende, een shetlander is toch net zo goed een paard? Het zou natuurlijk wel anders zijn, ze kunnen bijvoorbeeld niet met elkaar kroelen zoals paarden dat met elkaar doen. Ze kunnen dan waarschijnlijk niet bij elkaar. Maar een shetlander is net zo goed gezeldschap ja, waarom niet? Het is iig altijd beter dan een paard helemaal alleen laten staan.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 20:04

Ik heb zelf voor mijn haf een minishet als gezelschap aangeschaft 5 jaar geleden. Inmiddels is de merrie gezelschap voor de twee mini's, maar die combi werkt hier prima, alleen een nadeel de shet kan niet op haar schoft kroelen, maar kroelt dan haar buik of benen ipv de schoft en lol hebben ze zeker samen.

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 08:48

Mijn paard komt ook binnenkort bij huis, en die komt samen bij mijn 2 mini's te staan.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:31

Maanling schreef:
Ik heb laatst ergens gelezen dat een shet als gezelschap eigenlijk niet voldoende is voor een paard van een wat grotere maat. Blijkbaar is een shet enigzins te vergelijken met het erbij zetten van een geit oid.

Twee pony's of paarden van dezelfde hoogte zou al een heel stuk schelen. Dan hebben ze ook echt iets aan elkaar.

Wat hierboven al genoemd wordt: misschien een oudere pony ofzo die je op die manier redt van de slacht door het dier op rust te zetten bij jou?

Tsja ik ben er eigenlijk sowieso niet zo heel erg voor te spreken. Hangt wel beetje af van je paard natuurlijk, maar je hebt hierdoor geen gelijkwaardig speelmaatje. Een paard kan toch niet zo met een shet om gaan als het met een ander paard zou doen. Ik zou er dan idd eerder een pony bijzetten, maar ook hier weer kijken naar het karakter van je paard. Is je paard heel druk en speels? Dan zou ik er geen oud paard bij zetten... Ik vind persoonlijk dit iets enorm belangrijks voor je paard. Als hij het in het land naar zijn zin heeft maakt dat zijn leven al een stuk leuker...

Er zijn ongetwijfeld heel veel mensen die t niet met mij eens zijn, maar tsja.. dat hou je toch he Knipoog

mirjam4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 17:40

Bedankt allemaal!
MODS wat mijn betreft mag dit topic op slot. Of is het niet aan mij dit aan te geven? Ben nog redelijk groen opt forum.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:19

topics worden idd over t algemeen niet zomaar gesloten, alleen als daar een duidelijke reden voor is. Geen zorgen, topics bloeden vanzelf dood Clown

Succes in ieder geval!