Verzorging te makkelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Re: Verzorging te makkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:24

Hier in Belgie krijg je er geen punt op, vind ik wel gek. Het gaat natuurlijk vooral om het rijden, maar als je nou uren tijd in je schimmel steekt mag dat toch beloond worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:32

Word er ook op de ruiter beoordeeld? En zoja, wat als de ruiter piercings in het gezicht heeft? Krijg je daar ook minder punten door? Haha!

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:37

ik had laast een 9 Lachen
egt ze zag er egt tip top uit

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:45

Anthea schreef:
Word er ook op de ruiter beoordeeld? En zoja, wat als de ruiter piercings in het gezicht heeft? Krijg je daar ook minder punten door? Haha!

Ik heb in mijn dreads/piercing periode nog nooit commentaar erop gehad Tong uitsteken

Maar ik zorg altijd dat mijn paard eruit ziet om door een ringetje te halen, die 8 krijg ik sowieso, maar ik vind dat het erbij hoort. Lekker optutten de dag van te voren Haha!

Wij rijden met een span meiden op stal allemaal wedstrijden, het is echt supergezellig om dat samen te doen

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 13:10

Weet je wat ik dan ook wel interessant vind? Vanaf de M1 krijg je geen apart cijfer meer voor de verzorging. Wordt dat dan nog ergens anders stiekem mee gerekend?Of letten ze er dan gewoon veel minder op?

Marittt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:35

Snoop_fan schreef:
Agh leuk voor jullie! Ik wist niet dat je op verzoring ook punten kreeg! Hebben jullie misschien hier een foto van want ik heb overlaatst m'n shetje eens opgemaakt Knipoog (weet niet hoe het noemt, eerst allemaal staartjes en dan die splitsen en nog spliten enz..).. Ik had dan in de manen zo'n splits-ding, vooraan aan z'n koppie ook zoiets en achteraan een dikke vlecht Knipoog Heel onordelijk maar wel schattig Knipoog

Dat splits-splits ding heet een matje Lachen .

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:25

ik heb bij mijn allereerste wedstrijd een 6 gehad;
mijn tinker met manen van een meter had ze los (volgens stamboekvoorschrift dus), stond er in het protocol 'ik zie liever een hengstenvlecht'
maar ik was wel 2 uur aan het wassen geweest en ook nogeens 2 uur met de staart en manen bezig geweest.

Het 'ergste' was dat ik net 1 punt te kort kwam voor een winstpunt...

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:33

Tja de cijfers worden wel makkelijk gegeven, maar ik vind het logisch dat een jury niet hoger geeft dan een 8. Dan zou het kunnen dat je op je verzorging nog net aan een winstpunt rijd, terwijl je dat punt met je rijden misschien net niet hebt verdiend. De verzorging kan dus in mijn ogen beter een afspiegeling zijn van de gemiddelde indruk van een jury, dan heeft het geen grote invloed op je eindpunten. Ik maak me ook minder zorgen om de verzorging dan eerst, ik focus me vooral op het rijden.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:37

nou, het is natuurlijk niet alleen de verzorging waar ze naar kijken, maar ook of je paard/pony in goede conditie is (niet te mager of te dik) en of je bijv. niet veel te groot bent voor je pony.
Als dat goed zit, en je bent een beetje aansprekende combi met ook nog eens goed uitziend materiaal, heb je die punten al binnen.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:40

Ik vind inderdaat dat je eigenlijk vrij wel altijd een 7 maar meestal een 8 voor de verzorging krijgt.
nu vind ik wel dat sommige (die bv. helemaal netjes zijn ingevlochten (super strak er uit zien etc.) een hoger punt mogen krijgen dan bv. ik ... ik was altijd iemand die snel invlocht ... en het waren en knotten haha)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:48

Ik heb iedere keer mijn pony stralend wit (jury's moeten vaak een zonnebril opzetten, als de zon schijnt), ben iedere keer 3 uur bezig met wassen, vlechten, pruttelen, alles is stralend gepoetst. En dat juryleden dan soms nog een 6 durven geven, nou, dan wil ik ze toch graag een uitnodiging geven om dat varkentje van mij een keer te gaan wassen Koe

@Snoop_fan: Vroeg je om een foto?
Afbeelding

Edit: ja, de andere kant is even zo schoon Ja

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 16:12

Als je daar geen punt op krijgt zijn ze gek Haha! De mijne ziet er niet zo netjes uit Schijnheilig Ik poets dikwijls mijn spullen niet en benen wassen doe ik alleen als het echt nodig is. Maar wij krijgen er dan ook geen punt op.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 17:24

Ik moest een keer schrijven bij dressuur en die jury gaf standaard allemaal 7ens toen vroeg ik waarom geen 8 alles ziet er toch perfect uit, zegt ze nou dan zetten we nu een 8 neer Clown

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:15

Ik moest vandaag schrijven bij een jury en die gaf alleen maar 9s (was onderlinge wedstrijd, iedereen zag er wel netjes uit). Toen ik bij sommigen waarvan ik dacht die is toch wel perfect? vroeg hoe diegene dan een 10 kan verdienen, zei ze: dan kijk ik naar het beslag. Nu staat mijn paard rondom op ijzers, gaat anderhalve week voor aanvang wedstrijden naar de smid, staat rondom op punten, hoeven zijn helemaal schoon..

EN DAN NOG GEEN 10 Koe

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:21

Een tien vind ik ook wel weer overdreven veel. Een 8 vind ik net goed als ik de foto's zo zie.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:23

Ohh, ik ben altijd wel tevree met een 8je, heb er nu gelukkig geen last meer van (m2 Knipoog)

Hoewel, officieel moet een jurylid ook 10en geven. Maar er is altijd wel IETS verkeerd en het is en blijft een jurysport. Maar nogmaals, ik klaag niet Lachen

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:26

ik heb meestal een zeven of acht... vind ook wel dat je voor 9/10 wel een extreem goed gepoetste en gevlochten pony/paard moet hebben,, echt alles perfect

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:26

Ja, en dan komen we weer op de eeuwenlange discussie:

Wanneer is het dan perfect?

LauraXWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:25

Snoop_fan schreef:
Agh leuk voor jullie! Ik wist niet dat je op verzoring ook punten kreeg! Hebben jullie misschien hier een foto van want ik heb overlaatst m'n shetje eens opgemaakt Knipoog (weet niet hoe het noemt, eerst allemaal staartjes en dan die splitsen en nog spliten enz..).. Ik had dan in de manen zo'n splits-ding, vooraan aan z'n koppie ook zoiets en achteraan een dikke vlecht Knipoog Heel onordelijk maar wel schattig Knipoog

Dat splitsding heet een matje;)

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:10

Ik heb bijna altijd een 8 voor verzoring, laatst had ik een 7, vond ik zo raar, ik poets echt alles(zadel,hoofdstel,laarzen,bit beugelriemen). Mijn paard d'r voetjes waren wit, geen sokjes, oren uitgeschoren.
Ze zag er gewoon top uit en als ik dan voor al die moeite maar een 7 krijg vind ik dit best stom, want je bent er al snel een uurtje of 2/3 mee bezig.

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:43

Ik krijg vaak de indruk dat jury's standaard een cijfer geven als het goed is, dus een 7 of een 8. Pas als er iets duidelijks minder (bv. niet ingevlochten) of iets duidelijk veel beter is (paard in optimale conditie, goede gespiering, hoeven perfect, helemaal perfect plaatje) dat er dan van dat cijfer wordt afgeweken.

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:22

Ik heb het bij het schrijven eens gevraagd aan een jury. Ze zei dat ze eigenlijk standaard iedereen hetzelfde cijfer gaf, behalve als je met modder op je laarzen en de pony niet gepoetst enzo binnenkwam. Dit omdat smaken qua jasjes etc. ook verschilt van jury, en degene met een duurder jasje zou anders misschien een hoger punt krijgen en dat is ook niet echt eerlijk.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:40

Ohja, en hoe zou je dat kunnen zien? Dat het merkje erop staat? Dan kunnen ze ook gaan kijken naar merk zadel en hoofdstel. Dat als je met Stubben binnenkomt al een punt extra krijgt. Of (bijvoorbeeld bij mij) als iemand met een op maat gemaakt zadel rijdt (merk Black Country, opvallend naam plaatje) dat je dan een punt voor hebt omdat je aan je paard denkt of whatever.

Ik vind dat onderdeel echt prut Bloos ik sta bijna 4 uur te poetsen, wassen, invetten en zo. Maar voor een 7 die iedereen krijgt, raak ik de shampoo dan niet aan..

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:05

ik heb vaak het idee dat een jury aan iedereen een vast punt geeft voor verzorging.

ik poets altijd alles, was mijn paard e.d e.d alles ziet er altijd top uit. zeker een 8 of 9 waard. maar dat krijg je niet snel hoor.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:23

Ik heb met mijn schimmels ook altijd flink wat was- en poetswerk voor een wedstrijd.
Ik moet zeggen dat ik dan ook wel bijna altijd een 8 voor de verzorging heb, geen idee wat ik nog moet doen om die 9 een keer te halen... Cool