Wedstrijdjasje echt waar zooooo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellen82

Re: Wedstrijdjasje echt waar zooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:08

Vandaag in mijn wollen pikeur jasje was prima te doen Lachen

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 11:37

Neem geen wollen jasje. Daar ben ik ook achter gekomen. Ik ben al zo'n zweetmuis. ik heb er nu een van /Red Horse met krijtstreep Tong uitsteken

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 12:18

Ezmee schreef:
Neem geen wollen jasje. Daar ben ik ook achter gekomen. Ik ben al zo'n zweetmuis. ik heb er nu een van /Red Horse met krijtstreep Tong uitsteken

Ik heb ook geen wol Vork ik heb de eurostar?? type weet ik zo 1..2..3 even niet Cool

Red Horse?? dun en soepel?? of meer zoals de eurostar wat dikker stevigere stof

Prinsloveuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:29

ieder jasje is warm tenzij jij van je club of vereniging een kleur als rood of groen mag aandoen want blij en zwart zijn het warmst. ik heb een donkerblauwe (verplicht bij mijn V) die trek ik 5min voor ik de ring inmoet aan en daarna weer uit nergens geen last van. ziet er netter uit + hoger punt voor verzorging.

Rubi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:33

zazoeyou schreef:
warm dat hij zit??

Ik ben met 2e proef bijna van paard gevallen(bevangen door hitte) vanwege het jasje Huilen

Ik werd duizelig en storte er bijna naast Bloos

'k heb op concour een keer iemand gezien, en die had dat ook, en toen ze klaar was met de proef, en ze stapte net bij A de ring uit, viel ze ineens flauw van haar paard af

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 21:25

Rubi_ schreef:
zazoeyou schreef:
warm dat hij zit??

Ik ben met 2e proef bijna van paard gevallen(bevangen door hitte) vanwege het jasje Huilen

Ik werd duizelig en storte er bijna naast Bloos

'k heb op concour een keer iemand gezien, en die had dat ook, en toen ze klaar was met de proef, en ze stapte net bij A de ring uit, viel ze ineens flauw van haar paard af

Ohw echt?? dat is verschrikkelijk,, ben blij dat het mij net NIET overkwam,, ik was even gestopt in de proef,,ik had het niet meer Huilen

En even reactie op bovenstaande bericht?? : ik heb dit jasje PAS,, voorheen heb ik NOOIT last gehad van warmte met zwart dragen,,ligt echt aan jasje Knipoog
En dat je vanwegen een blauw jasje hogere punten scoort voor verzorging?? onzin Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:48

ik weet niet of je jasje van wol is, maar die zijn zowiezo een stuk warmer dan een 'gewone'

ik heb expres geen wol genomen, ik vind dat te warm.

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:51

Pff ik rijd altijd heerlijk op mijn blouse met korte mouwtjes in overgens is deze rose dus alleen toegestaan met springen mee te starten grr..
Doe ook pas mijn jasje aan net voordat ik de ring rond moet.
Heb overgens een Kentucky..dik, zwaar en warm!

LauraRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 10:04

De keer dat ik een proefje had was het koud brr, het is vervelend idd dat je in die warmte moet rijden met een proefje, heb je ondertussen al een goed jasje gevonden?

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 13:15

LauraRoos schreef:
De keer dat ik een proefje had was het koud brr, het is vervelend idd dat je in die warmte moet rijden met een proefje, heb je ondertussen al een goed jasje gevonden?

Nee nog niet,,
MAAR ik denk de binnenvoering gewoon te verwijderen dat is polyester spul,,dat scheelt waarscheinlijk best veel Pling

S'winters red ik me wel met dikke witte wedstrijdt trui eronder Haha! Vork

CharH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:24

Ik heb onder mijn jasje een blouse met korte mouwen, maar je hebt ze ook mouwloos! Lijkt me ook ideaal!
Maar tijdens het losrijden gewoon zonder jasje! Moet je bijna starten trek je je jasje aan! Doe ik ook altijd met handschoenen in de zomer!
Succes ermee!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:30

Prinsloveuu schreef:
ieder jasje is warm tenzij jij van je club of vereniging een kleur als rood of groen mag aandoen want blij en zwart zijn het warmst. ik heb een donkerblauwe (verplicht bij mijn V) die trek ik 5min voor ik de ring inmoet aan en daarna weer uit nergens geen last van. ziet er netter uit + hoger punt voor verzorging.

Misschien rijd je onderlinge wedstrijden en scoor je bij jouw vereniging een extra punt voor het blauwe jasje maar als je officieel rijd is het echt onzin dat je extra scoort als je een blauw jasje hebt in plaats van een zwarte!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:37

Ik heb dus zo'n wollen, extreem heet exemplaar waar je de marinemoord in stikt tijdens het rijden.... ben ooit eens flauwgevallen tijdens het rijden van een prix caprilliproef met 25 graden (en dus jasje aan).... niet grappig kan ik je zeggen.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 13:48

Barmat schreef:
Ik heb dus zo'n wollen, extreem heet exemplaar waar je de marinemoord in stikt tijdens het rijden.... ben ooit eens flauwgevallen tijdens het rijden van een prix caprilliproef met 25 graden (en dus jasje aan).... niet grappig kan ik je zeggen.

Dat bedoel ik dus Huilen dat flauwvallen dan wel BIJNA flauwvallen komt dus vaker voor??

Ik schaamde me eigen dood daar in de proef,, dacht van : wat gebeurd er toch met me Verdrietig

Paard zwalkte heen en weer alsof ie dronken wasDACHT IK,,(maar bleek IK dus de gene te zijn die van links naar rechts glee) lag er bijna naast..

Toen ben ik dus gestopt middenin de proef,, Vork

Jury vroeg wat eraan de hand was,, ik vertelde dat ik me niet goed voelde vanwege de warmte(door jasje) ik had blouse aan en vroeg of ik het daarmee mocht afmaken Cool

Maar dat mocht niet,, dus die proef heb ik maar gewoon rustig aan gedaan en beste van geprobeerd te maken Dromen
Toch had ik nog 164punten Clown vond het knap van mezelf,, kan de helft niet meer herinneren Vork

1e proef met 182punten,,die proef had ik er weinig tot geen last van warmte omdat ik half schaduw had Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:51

Ik vind het een beetje raar van de jury eigenlijk... je ziet dat een ruiter onwel wordt en tóch vast houden aan dat stomme uniform, wat ik overigens hopeloos uit de tijd vind....

Ik mocht toen ik bij kwam overigens wél zonder jasje mijn proef uitrijden Lachen

_sammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:42

ze moeten echt een keer zomer wedstrijd jasjes uitvinden ! ik zit er echt al tegenop om in de zomer wedstrijden te gaan rijden haha

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:06

SONY schreef:
Prinsloveuu schreef:

Misschien rijd je onderlinge wedstrijden en scoor je bij jouw vereniging een extra punt voor het blauwe jasje maar als je officieel rijd is het echt onzin dat je extra scoort als je een blauw jasje hebt in plaats van een zwarte!

Bedoelt ze niet dat je met een jasje (welke kleur dan ook) een punt hoger krijgt, dan zonder jasje?
Zo lees ik het iig.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:28

Bij Kentucky kun je jasjes bestellen in een zomeruitvoering. Lekker luchtig en voor extreme temperaturen kun je ook nog zónder voering bestellen. Hoop mensen uit Zuid-Europa bestellen de jasjes ook zonder voering.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:31

Ik moet binnenkort een nieuw jasje, ik denk dat ik dan ook maar een exemplaar zonder voering neem. Ik stik ook zowat in die verschrikkelijke dingen. Ik heb nu al een heel dun geval, maar het blijft warm. Gelukkig mag je hier best vaak in zomertenue ( al doet niemand dat dan...dat is ook weer een beetje jammer ).

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 08:45

Ik rijd gewoon in met alleen mn blouse en daarna trek ik mn jasje aan. Mijn proeven duren zelfs 7 min Clown Vond het afglopen maandag best te doen, gewoon gelijk dat jasje uit getrokken. Ik heb een zuiver scheerwollen jasje, dus dat is nog eens extra warm.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 08:46

Bij Kentucky is het leveren zonder voering echt geen probleem!
Ik rijd zelf ook echt nooit in zomertenue. Mogen de mensen op de OS ook niet. En daar is het nóg warmer dan hier.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 08:47

Nou doen die mensen wel meer niet, dat ik wel doe Knipoog Als ik me daarmee moet vergelijken Haha!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:04

Ik wil mezelf er ook niet mee vergelijken hoor Haha!. Ben er nog lááááng niet. Maar het zijn wel voorbeelden (idolen klinkt zo Penny Tong uitsteken) voor mij, en voor nog veel meer mensen hier op bokt. Dat is voor mij een reden om ook in 30 graden lekker mijn donkerblauwe jasje aan te doen Haha!.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:07

ik ben idd ook eens van mn stokje gegaan van de hitte..
deed mn ogen open en lag ineens op de grond, wat er daarvoor gebeurde weet ik niet meer....

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 12:59

In principe is het ook maar een paar minuten he Knipoog