Paard in trailer laten staan.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moli

Re: Paard in trailer laten staan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:44

Laat het deurtje voor nooit open, heb daar slechte verhalen over gehoord. Ik laat soms het paard alleen, ligt er aan hoe lang, zoals bij een cross lopen als het lang duurt, heb ik liever dat er iemand bij staat. Maar denk ook dat het aan het paard zelf ligt. Ik zie soms paarden die zo erg tekeer gaan dat de auto die voor de trailer staat half de lucht in vliegt, en dan vind ik het wel raar dat er niemand bij is.

Abel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:56

Mijn paarden staan bij slecht weer altijd op de trailer. En bij goed weer buiten de trailer. Ik laat ze echter nooit alleen. Mijn vader of broer is altijd bereid om er bij te blijven.

Ik heb het wel eens goed fout zien gaan. Ruiter/eigenaar nergens te bekennen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 13:57

Ik laat hem ook gewoon staan. Toen ik hem net had was hij erg lastig op de trailer maar dat is nu gelukkig een stuk beter geworden.
Ik laat het deurtje of de klep nooit open.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:11

Ik moet zeggen dat ik mijn pony rustig op de trailer laat. (zou haar ook zo in een prikweitje zetten hoor!) Mijn paard laat ik liever nog niet te lang alleen maar dat is meer een kwestie van nog geen ervaring. Wil haar natuurlijk niet meteen uren op de trailer laten staan. Maar ze staat er rustig al een half uurtje op!

[edit] zet wel altijd het voor deurtje open. Ook voor mijn gevoel durf ik de klep niet open te zetten!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:14

wedstrijden met meer dan 100 starts staan de ijsco's ook gewoon in prikweitjes.. meerdaagse wedstrijden ook, dan overnachten de ruiters gewoon in een tentje ernaast... internationale wedstrijden net zo...
alleen de hengsten moeten 's nachts verplicht op een box...

Maar is zie al dat de meeste mensen dat niet aandurven.. prima, eigen keus!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:17

Ik laat hem ook rustig een hele tijd staan, hooinetje om hem bezig te houden.
De 1e paar keren wel vaak naar de trailer gelopen om te kijken/horen hoe het ging, nu weet ik dat hij erg rustig is.
Normaal hou ik altijd het deurtje dicht, maar vandaag was het zo warm, heb ik hem toch even opgezet, zodat het door kon waaien. Wel even gekeken of ie echt goed vaststond en zijn hoofd er niet uit kon steken of zich kon stoten.

jeweetzelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:22

ik ga altijd eerst betalen enz.
en dan als we moeten wachten staat ie nog even op de trailer maar hij is rustig en bij een schopje haal ik hem er niet in 1x eraf hij moet het leren op de trailer.
verder staat ie alleen enneimand staat erbij

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:26

Als ik op wedstrijd kom, en we zijn op het terrein gaat de eigenaar van het paard mij aanmelden, ondertussen doe ik het hoofdstel vast om (Zadel het paard thuis op).
Daarna paard afladen, transport beschermers af, deken af, en dan ga ik erop.
Na de proeven even uitstappen, afzadelen, transportberschermers weer om, deken weer op, paard laden en dan naar huis.
Dus paard hoeft niet eens op de trailer te blijven staan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 23:30

Liezel1 schreef:
wedstrijden met meer dan 100 starts staan de ijsco's ook gewoon in prikweitjes.. meerdaagse wedstrijden ook, dan overnachten de ruiters gewoon in een tentje ernaast... internationale wedstrijden net zo...

Wow, dan wil ik die terreinen wel eens zien.
Bij een gemiddelde rijvereniging gaat dat echt niet lukken, daar ben ik al blij als ik wat ruim kan parkeren en de voorlaadklep van de trailer nog open kan om gebruikt te worden....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 12:11

Liezel1 schreef:

Maar is zie al dat de meeste mensen dat niet aandurven.. prima, eigen keus!

aangezien mijn paard al eens uit een gewone wei is gesprongen die met dergelijk materiaal is afgezet, zou ik dat absoluut niet aandurven idd. Jammer, want ik vind het wel een geweldige oplossing.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 12:44

Ik vind het eigenlijk helemaal niet paardvriendelijk. In België is er meestal veel meer plaats om de paarden buiten vast te zetten oid en het lijkt me ook veel toffer voor het paard. Stel jezelf eens in zijn plaats, jij loopt gezellig rond te lopen/buurten/eten en je paard staat daar op een muffe trailer. En als ie deruit mag is het om te werken....

CKC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 16:47

als we aan komen op wedstrijd gaan we meestal ff aanmelden en dat gaa ik meestal opzadelen want vaak past dat precies met de tijd en bij de prijs uitreiking wachten we meestal wel maar ga wel af en toe kijken hoe hij erbij staat

Prinsloveuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:57

Als ik op wedstrijd ga staat mijn pony alleen de heenweg erop zodra we zijn aangekomen haal ik hem eruit poets ik en zadel ik op rijd in, rijd mn proefje en stap uit. Dan zet ik hem er wel op als de prijs uitrijking snel is (binnen 1,2 uur) laat ik hem erop anders brengen we hem naar huis.

Maar een paard kan gewoon op de trailer blijven als hij de hele trailer dan kapot stampt is een trailermaatje mischien de uitkomst of heel veel oefenen. Ik rijd samen wwedstridj met mijn nichtje en dan staat haar pony er ook bij en die van mij is dan heel rustig. Als ie alleen is gaat ie nogal snel staan dansen dan laat ik hem niet graag alleen.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:03

Mijn pony staat gewoon op de trailer
en als we heel lang moeten wachten op de prijsuitreiking gaan ze naar huis,, en anders laat ik haar gewoon op de trailer staan zonder dat er iemand bij is (vaak gaat de pony van mijn nichtje ook mee)

en moeshie dan kan je niet eens meer paardrijden als niks meer paardvriendelijk is
ik vind zolang ze te eten hebben en gewoon stil staan ( teken dat ze het niet erg vinden) vind ik het redelijk paardvriendelijk Ja

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:09

Ik ben een paar keer op concours geweest maar m'n pony bleef gewoon op de trailer staan met een berg hooi. Ze vond volgens mij de trailer altijd erg gezellig wand ze ging er gemakkelijk en met veel plezier op!
Ik rij nu op een paard van bijna 4 jaar... die breekt de trailer af als er niemand bij staat...... Ook moet er iemand in staan als we rijden.. (dat ben ik altijd Tong uitsteken ) maar het gaat al steeds beter Knipoog

Ik heb 1x mee gemaakt dat een paard door het deurtje naar buiten kwam.... ik zou iedereen adviseren doe het deurtje dicht...... ze de raampjes of zo open. Maar als er een paard door het deurtje kom ben je toch echt niet blij!!!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:14

Ik ben er altijd 1 1/2 of een uur van te voren, als we aankomen staat hij nog op de trailer met een hooinet, die vind alles prima, al moet ie er 6 uur opstaan geeft hij niks om.
Als ik me eigen heb aangemeld verken ik het terrein een beetje, kleed ik me zelf aan, poets ik mijn spullen nog, haal ik het paard eruit, tenzij het regent dan zadel ik hem op de trailer op.
Na het rijden verschilt het iig. Als we wedstrijd in de buurt hebben en ik moet nog 1 1/2 uur wachten breng ik hem eerst naar huis, maar als we nog een pokke end moeten rijden blijft hij op de trailer staan.
Neem altijd genoeg eten mee + water, en dan schuif ik het tussenschot van de trailer opzei dat hij ruim kan staan.
Voordat we terug naar huis gaan haal ik hem uit de trailer, haal de mest weg, geef hem nog wat te drinken, vul het hooinet bij, schuif het tussenschot weer recht, laat hem even plassen, stukje lopen en dan er weer op en terug naar huis Lachen

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:25

Onze C pony's staan vaak heel lang op de trailer/vrachtwagentje!
vaak omdat ze eerst in de B moet springen en eind van de middag nog een keer in het M of Z moet springen.,...
dus dan is het wel lang staan!

vaaak staan ze heel stil, maar 1 pony is echt een ramp, die staat alleen maar te stuiteren als je er bij bent!

stefluffmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:03

ik heb me paard voor de proef bijna niet in de trailer staan, alleen tijdens het rijden naar de wedstrijd en na de proef zet ik haar er weer in ,en wachten we op de prijsuitreiking. dat is dus beetje verschillend per wedstrijd. ze stata vaak gewoon te slapen in de trailer, dus dat is wel makelijk. Ja

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:10

Bij binnen wedstrijden heb ik ze vaak aan de zijkant van de hal staan als dat kan.
Bij buiten wedstrijden heb ik ze als ik nog in de buurt ben vaak naast de trailer staan, kan ze wat grazen. Als ik bij de trailer weg ga zet ik haar binnen met een hooinet (klep dicht, deurtje open).

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:19

Bij mij gaat het voordeurtje open en dan afhankelijk van hoe warm het is blijven ze bij mij wel makkelijk een uurtje ofzo staan hoor! Als het heel warm is haal ik ze er meestal wel uit, maar ze laden ook heel makkelijk dus dat is geen probleem.

Vroeger met kampioenschappen en parade rijden bleven ze altijd op de trailer.. tegenwoordig brengen we ze liever naar huis als het langer dan 2.5 uur duurt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 07:06

Afgelopen zaterdag wedstrijd gehad. Om 7 uur 's morgens aangereden, en 1 pony was pas om 18:50 aan de beurt. Geen probleem, hij blijft rustig staan, die staat zelfs heel graag op de vrachtwagen. Bij zo lang wachten haal ik ze er wel tussendoor een keer uit om te wandelen, wat te grazen en een rondje rondslingeren.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:00

dat hadden wij afgelopen zondag ook.
heel vroeg waren we er, ik dacht tussen 7 en half 8.... maar de laatste moest iets van 4 uur springen! tussen door sommige pony's er af gehaald!
ze hadden wel een hooinet, en als we bij de auto aankwamen krijgen ze altijd wat te drinken.
op de trailer hebben we soms het deurtje open, ligt eraan welke pony er op staat.
en op de vrachtwagen; de achterdeur, of de klep aan de zijkant,
maar vaak staan ze allebij open.

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 08:03

Bij ons gaat ook altijd hele trailer dicht, deurtje open met paard er nog in vind ik ook geen fijn idee.
Gelukkig staat hij erg rustig op de trailer maar meestal halen we hem gelijk bij aankomst eraf. Na de tijd staat hij meestal zo'n halfuur op de trailer, zonder dat er iemand bij is en dat gaat altijd prima.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:07

Ik heb het voorste deurtje van de trailer wel open maar het touw kort genoeg zodat ze haar hoofd niet naar buiten kan steken, mijne staat altijd braaf hooi te eten staat voor een wedstrijd een half uurtje op de trailer en na de wedstrijd ongeveer een uur..

Prinsloveuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:34

moeshie schreef:
Ik vind het eigenlijk helemaal niet paardvriendelijk. In België is er meestal veel meer plaats om de paarden buiten vast te zetten oid en het lijkt me ook veel toffer voor het paard. Stel jezelf eens in zijn plaats, jij loopt gezellig rond te lopen/buurten/eten en je paard staat daar op een muffe trailer. En als ie deruit mag is het om te werken....

kijk als jij liever vanuit brabant ergen verder weg wil stappen omdat je het zielig vind om je paard op de trailer te zetten moet je het zelf weten. maar zoon ding is gemaakt en ontworpen voor paarden dus.. en als je je pony er gewoon rustig opzet en uithaald vind hij het prima om erop te staan ga je allemaal zielig lopen doen neemt je pony dat gevoel over met gevolg dat ie er helemal nie meer opgaat. enneeh als je het zielig vind alleen waarom denk je dat er 2paardstrailers zijn? Cool