Met je pony springen bij de B-paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bambino

Re: Met je pony springen bij de B-paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:22

Oplossing : Pony verkopen ,paard kopen Clown

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:58

Ja zoals er gezegd word, in Belgie of andere landen bestaat de E Pony niet eens! Dan is het al een paard en springen de E's gewoon tussen de paarden mee!

Mini2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:31

Dagie schreef:
Oplossing : Pony verkopen ,paard kopen Clown

Dat vind ik echt onzin.

Ik heb zelf ook een pony. Vind het ook jammer dat je tussen de paarden moet en dat er niet iets appart is voor volwassenen met pony's.
Waarom zou je als je 18bent een paard moeten hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:38

Ze moeten toch ERGENS die grens trekken.... De Nederlandse jeugd mag al blij zijn dat ze op hun veertiende met hun pony van 1.53 niet al bij de paarden hoeven te starten... We zijn al verwend hier in Nederland met onze categorie E. Het is logisch dat ze ergens de grens moeten trekken voor het "nog mogen starten bij de pony's", tis gewoon niet eerlijk wanneer een 30-jarige met een D-pony tegen een elfjarig meisje met een D-pony moet rijden. 18 lijkt me dus een hele logische leeftijd. Niemand zegt dat je op je achttiende maar een paard moet hebben, wel zegt men dat je na je achttiende niet meer tegen de kindjes uit de ponycategorieën mag starten.

Wat betreft een extra categorie: kan. Maar zo kun je bezig blijven. Straks willen dressuurruiters met paarden van +1.75 nog dressuurringen van 30x60 omdat hun paard zo groot is en daardoor lastig bij elkaar te rijden en dat het daardoor lastig wordt om kleine bochtjes te draaien....

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 13:09

Sizzle schreef:
Ik wil dan wel een eigen rubriek met grondbalk omdat mijn paard moeite heeft met afstanden schatten Clown

Eh, om de afstand goed in te schatten ben jij voor Knipoog Als jij ziet dat het niet past, moet jij dit corrigeren middels galop verruimen of verkorten.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 13:16

Ik vind het ook jammer, ik heb zelf een fell pony (1.41m) die springen ontzettend leuk vindt en voor haar doen ook goed kan. Een meter haalt ze wel, maar een heel parcours wordt gewoon echt te zwaar.
Natuurlijk zijn die hoogtes er niet voor niets, ik snap echt wel dat voor een "echt" paard die meter een hele nette beginhoogte is. Maar het zou leuk zijn als er een categorie zou zijn voor volwassenen op pony's Pling
Hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Hou bijvoorbeeld de internationale grens aan van de max grootte van een D-pony (E = paard). Alles wat daaronder zit (haf, fjord, fell, wat dan ook - juist het type pony's waar veel volwassenen op rijden, zullen hoofdzakelijk D-pony's zijn, en misschien wat C-tjes) springen 80cm, rest 1meter. Maar goed, da's mijn mening Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:36

en wat moet je dan doen met die talloze ruiters die een gewoon paard rijden en het B gewoon net wat te hoog vinden? Ook maar een aparte rubriek?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:47

Je hebt dan ook BB toch? Alleen als je met een D-pony rijdt is de hindernis bij BB op prima hoogte (vind ik dan.. niets op aan te merken) maar de afstand blijft het probleem in dat geval Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:51

Als je wilt springen met de D pony als volwassene dan kun je het beste gewoon de oefenparcoursen af gaan Lachen (hetzelfde voor de 'gewone paard ruiters die B net iets te hoog vinden).

BB heb ik nog niet eerder uitgeschreven zien staan als rubriek hier in de omgeving, maar wel gewoon oefenparcoursen Lachen. Soms voorafgaand aan een gewone springwedstrijd, soms gewoon als aparte oefendag.

Tot nu toe ook altijd nog meegemaakt dat je kunt kiezen tussen 'hoog' en 'laag' of zelfs tussen 60, 80, 90, 1.00. Noem maar op.

Maar ja, dat is alleen niet voor punten Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 14:04

we kennen hier ook geen BB, wel heel veel oefenparcoursen. Dus als je geen B wil starten zijn er genoeg alternatieven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:41

aslo schreef:
Sizzle schreef:
Ik wil dan wel een eigen rubriek met grondbalk omdat mijn paard moeite heeft met afstanden schatten Clown

Eh, om de afstand goed in te schatten ben jij voor Knipoog Als jij ziet dat het niet past, moet jij dit corrigeren middels galop verruimen of verkorten.

Precies! En dat kun je dus ook van de pony's zeggen.
Een aangepaste klasse voor afwijkende combinaties wordt al snel een vergaarbak van talentloze ruiters danwel paarden. Persoonlijk start ik liever niet, dan in een soort uitschot parcours, dat voelt een beetje als de poedelprijs bij mij. Onderling voldoet daarvoor prima.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:45

Ik snap je heel goed, Jammer is het wel he... Dat je gelijk B Paarden moet.

Hier in de buurt hebben ze altijd wel Oefenparcoursen vanaf 70cm, onderlinge springwedstrijdjes en soms een BB parcours voor de officiele B wedstrijd.

Dit heb ik ook altijd gedaan met Fjordy, voordat ik officieel ging.

En hee... Roos is ook een Orsta he, Dus ik zie haar ook wel een B parcours rond komen Haha!, zolang ze maar goed kan rekken!
(ik vind trouwens best keer leuk om langs te komen anders Haha!)

feliciaa schreef:
Als het niet officieel is kan je ook proberen de galopssprong zo klein te maken bij een dubbel dat je pony 2 galopssprongen kan maken als ie op 1 galopssprong voor een paard staat..

Zo doe ik het dus ook met mijn Fjord, in officiele wedstrijden. Ja 2 passen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:49

Het zit inderdaad meer in het passen en meten Lachen.

Ik weet van jou bijvoorbeeld Amber dat je altijd heel goed je parcours loopt en uitpast zodat je precies weet hoeveel galopsprongen je ergens moet maken. Eentje extra of juist niet.

Succes zal dan inderdaad veel meer afhangen van het talent van de ruiter die de pony toch kan helpen in het parcours.

Een paardenruiter heeft het wat dat betreft makkelijker. In een B-parcours staat alles over het algemeen vrij logisch voor een normaal galopperend paard.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:52

Apple schreef:
Het zit inderdaad meer in het passen en meten Lachen.

Ik weet van jou bijvoorbeeld Amber dat je altijd heel goed je parcours loopt en uitpast zodat je precies weet hoeveel galopsprongen je ergens moet maken. Eentje extra of juist niet.

Succes zal dan inderdaad veel meer afhangen van het talent van de ruiter die de pony toch kan helpen in het parcours.

Een paardenruiter heeft het wat dat betreft makkelijker. In een B-parcours staat alles over het algemeen vrij logisch voor een normaal galopperend paard.

Ja klopt inderdaad.
Ik loop de dubbel sprong op voetpasjes, voetje voor voetje, zodat ik precies weet of ik hard of zacht moet inrijden Ja.

Het zit hem echt in de passen ! Je hebt wel is van die lange lijnen van 5 galopssprongen, waar mijn Fjord er dus 6 maakt of zelfs 7. Die afstanden zijn vaak het moeilijkst, omdat je die niet helemaal precies weet van te voren. Ach gut Gelukkig is de mijne erg kort en maakt snel 1 bij.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 22:37

Jeps, idd Amber Ja
Want altijd als ik met je mee ga moet ik gezellig mee lopen en je toelachen/kijken hoe je voetje voor voetje telt tussen de dubbels *LOL* Knipoog
En Fjordy red zich qua passen er meestal prima uit. Ja

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 22:42

jigtom schreef:
Ik heb zelf ook een pony. Vind het ook jammer dat je tussen de paarden moet en dat er niet iets appart is voor volwassenen met pony's.
Waarom zou je als je 18bent een paard moeten hebben.

Dit vind ik zelf ook jammer.
Ik rijd dan wel geen concours en ben nog geen 18.
Maar ik ken al veel meiden die op hun 18e tegen het probleem aan liepen.

hier kan ik ook gelijk maar reclame maken voor mijn manege.
Bij ons staat namelijk elke woensdag een oefen parcour
[EA-CO] Elke woensdagavond oefenparcour manege hoogenweg

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 18:08

Jullie geven me in elk geval het vertrouwen dat het ooit gaat lukken Haha! . Roosje is van Orsta inderdaad, en zij springt ook echt goed. Ik weet ook dat de fouten (niet uitkomen, te hoog, hinderen etc.) bij mij liggen. Zondag heb ik een onderlinge wedstrijd, en dan doe ik mee aan de 60 en 70 centimeter.

Ik ben benieuwd, en misschien nog wat lessen van ervaren mensen, hè Amber komt het misschien wel helemaal goed.

Zou wel leuk zijn Haha!