Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Dagie schreef:Oplossing : Pony verkopen ,paard kopen
Sizzle schreef:Ik wil dan wel een eigen rubriek met grondbalk omdat mijn paard moeite heeft met afstanden schatten
Als jij ziet dat het niet past, moet jij dit corrigeren middels galop verruimen of verkorten.
(hetzelfde voor de 'gewone paard ruiters die B net iets te hoog vinden).
. Soms voorafgaand aan een gewone springwedstrijd, soms gewoon als aparte oefendag.
aslo schreef:Sizzle schreef:Ik wil dan wel een eigen rubriek met grondbalk omdat mijn paard moeite heeft met afstanden schatten
Eh, om de afstand goed in te schatten ben jij voorAls jij ziet dat het niet past, moet jij dit corrigeren middels galop verruimen of verkorten.
, zolang ze maar goed kan rekken!
)feliciaa schreef:Als het niet officieel is kan je ook proberen de galopssprong zo klein te maken bij een dubbel dat je pony 2 galopssprongen kan maken als ie op 1 galopssprong voor een paard staat..
2 passen.
. Apple schreef:Het zit inderdaad meer in het passen en meten.
Ik weet van jou bijvoorbeeld Amber dat je altijd heel goed je parcours loopt en uitpast zodat je precies weet hoeveel galopsprongen je ergens moet maken. Eentje extra of juist niet.
Succes zal dan inderdaad veel meer afhangen van het talent van de ruiter die de pony toch kan helpen in het parcours.
Een paardenruiter heeft het wat dat betreft makkelijker. In een B-parcours staat alles over het algemeen vrij logisch voor een normaal galopperend paard.
.
Gelukkig is de mijne erg kort en maakt snel 1 bij. 

jigtom schreef:Ik heb zelf ook een pony. Vind het ook jammer dat je tussen de paarden moet en dat er niet iets appart is voor volwassenen met pony's.
Waarom zou je als je 18bent een paard moeten hebben.
. Roosje is van Orsta inderdaad, en zij springt ook echt goed. Ik weet ook dat de fouten (niet uitkomen, te hoog, hinderen etc.) bij mij liggen. Zondag heb ik een onderlinge wedstrijd, en dan doe ik mee aan de 60 en 70 centimeter.