Liever een wat strenge jury of een hele milde jury?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aslo

Re: Liever een wat strenge jury of een hele milde jury?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:59

amondi schreef:
De enige jury's waar ik een "probleem" mee heb zijn 6jes jury's als je een 3 tot 8 proef rijdt.....

Helemaal mee eens. Een matig onderdeel een 5 of een 6, een goed tot prima onderdeel ook een 6, tja wat moet je daar nou mee? Vind dat persoonlijk erg frustrerend, omdat je gewoon niet weet wat er beter zou moeten oftewel het maakt niet veel uit want je krijgt toch wel een 6. Valt mij op dat dit vanaf de L2 nog vaker voorkomt dan tot de L2. Behalve dat dan die 5jes eerder een 3 worden. Maar hoger dan een 6, spaarzaam. In de B, L1 en L2 kreeg mijn dochter met grote regelmaat te horen dat haar pony een hele goede galop heeft, mooi bergop, sprong etc. Vaak kreeg ze daar dan ook een 8 voor. Nu in de M1 mag ze blij zijn als ze er een 6 voor krijgt, terwijl de galop hetzelfde is gebleven, zoniet nog beter is geworden. Houding en zit, zelfde verhaal. Altijd veel complimenten voor gekregen, zelfs Herman Wientjes gaf tijdens een clinic te kennen dat deze perfect was, nu in de M1 wederom zeer regelmatig een 6. Voor mij echt niet te filmen hoor.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:29

Doe mij maar een oprechte jury. Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:02

Gewoon een rechtvaardige jury, als ik een 4 verdien geef me dan ook een 4, geen 5 om het door te vingers te zien en geen 3 om strenger te jureren.
Zo heb ik het bij alle punten, als ik een slecht/hoog cijfer voor die oefening verdien geef het me dan ook, maar ga geen lagere of hogere cijfers geven dan dat ik iig verdien.

Zullen we dat maar de middenweg benoemen? Haha!

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 09:24

amondi schreef:
Dus een milde jury is zeker als er niks op het spel staat erg lekker!

Maar als je echt wil weten hoe je ervoor staat heb je natuurlijk niks aan zo'n jury.

De enige jury's waar ik een "probleem" mee heb zijn 6jes jury's als je een 3 tot 8 proef rijdt.....

Mee eens!

Een protocol vol 6jes is echt afschuwelijk. Kan me ook wel voorstellen wat Relaxed zegt: dat je als jury soms niet anders kan. Soms is het geen 5 maar ook geen 7!

phietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:20

Nimmy schreef:
Kelly_Taco schreef:
Een rechtvaardige jury.

idd eentje die een 3 geeft als je t verdient, maar ook een 8 als iets goed is

dat ben ik!! hhaa..ha..

Ik jureer idd op deze manier, zo krjig je ook een zoduidleijk mogelijk beeld van wat er wel en niet goed gaat!.. dingen moeten worden beloond en afgestraft worden, daar leer je uiteindelijk wel het meeste van. Het motiveerd. Daarnaast vind ik commentaar (opbouwende feedback) het allerbelangrijkste.. daardoro kan je je verbteren..

de vraag wat het beste is.. streng of mild..

ik denk dat je met allebei kan aangeven wat beter kan of verbeterd moet worden of fout ging.. het is misschien ook afhankelijk van de ruiter,, hoe gaat deze met het commentaar om en waar is deze gevoelig voor. de ene ruiter heeft af en toe een strenge jury nodig om gemotiveerd te worden om te verbeteren.. terwijl een andere door een wat positivere jury net dat zetje krijgt om door te gaan of om nog beter te willen zijn..

ik vind alleen 6jes jurys welke dan oko nog geen commentaar geven.. echt belachelijk..

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:29

Het ligt er eigenlijk aan. Ik vind dat ze niet al te streng moeten zijn. Wel moeten ze eerlijk zijn en goed commentaar geven.
Ik vind dat als iets slecht gaat je ook slechte punten moet krijgen en als iets goed krijgt ook goede punten.

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:33

Streng! Liever een die gewoon boem een 3 geeft. Dan eentje die steeds met 5jes zit als het slecht is. Dan weet je tenminste waar je aan moet werken.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:38

een oprechte jury
1 en 10. zoals het hoort, alleen durven jury's niet snel naar boven te punten. vind ik te triest voor woorden.

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:41

Rechtvaardig! met opmerkingen waar je iets aan hebt.
Maar niet iemand die als je in de B rijd en je paard staat bij het halthouden niet vierkant die je dan een onvoldoende geeft.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:42

Doe mij maar een strenge jury, maar wel eentje die duidelijke feedback geeft. Als op het protocol weer een onzin banketstaaf praatje staat heb ik daar niks aan.
Zet er maar gewoon op wat er dan niet goed ging (en niet een 4 geven zonder commentaar, en bij een 8 zetten: erg netjes)

De punten maken mij weinig uit, als ik maar goede en vooral nuttige opmerkingen krijg

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:45

Ik heb liever een strenge maar rechtvaardige jury als 1 die je vanwege je lieve glimlach maar wat punten geeft. Je hebt er niets aan als je je punten krijgt terwijl je ze niet hebt verdiend. Geef mij maar een jury die de opmerkingen er bij zet zodat je kunt terug zien wat je goede punten zijn en de mindere punten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 11:00

Ten alle tijden een rechtvaardige, die weet waar hij of zij over praat, en dit dus ook invuld op de protocol!

piloe4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:14

some is een strenge jury fijn, maar dan niet bij alle 2 de proeven

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:41

Tja in een ideale wereld.........

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:46

Ik heb het liefste een jury die een 2 geeft, maar ook een 8. Eentje die gewoon duidelijk en goed commentaar erbij schrijft. Dat is heel fijn, alleen komt het niet zo vaak voor.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:16

Ik geef het toe; ik heb liever een milde jury Clown Die veel strooit met 8'ten, en als er iets mis gaat een 5 met het commentaar; jammer. Tja, kan er niks aan doen maar ik ga dan toch voor de makkelijkere weg als ik het dan tóch voor het kiezen heb Haha!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:19

Een strenge.. eerlijk is eerlijk.. Vooral omdat ik een koudbloed heb, en kan dr zo boos om worden dat je ze al ziet kijken bij voorbaat.. Ohh komt zij ook weer aan met die haflinger..

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:26

Een milde jury kan ook heel eerlijk zijn...

En ik zie het verband niet tussen een strenge jury en een rechtvaardige jury. Die twee hoeven namelijk niet altijd te correleren Clown

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:28

Kijken ze echt zo of is dat jouw fobie.
Ik zie liever een goed bewegende fjord/haflinger/fries dan een slechte kwpn-er.

Helaas heb je ook mindere koudbloeden en die worden net zo gejureerd als die kwpn-er.

Ik geef 9-ens en 2-en maar dat lukt helaas niet altijd in dezelfde proef en bij iedereen. Als ik op een wedstrijddag drie 9-ens kwijt kan ben ik blij.
Ik ben ervan overtuigd dat die 9 bij de ruiter blijft hangen, ik zet er dus ook altijd commentaar bij waarom.
Zoals ook elke onvoldoende commentaar krijgt of indien de de tijd ervoor is een, bij een 7 waarom dit geen 8 is.
Ik sta bekend als streng (ik geef dus nooit de gehele ring winst, zou dit graag doen maar dat is dus niet de realiteit, helaas) maar vind mezelf rechtvaardig.
Kans op verlies bij heel slecht rijden is dus aanwezig (moet zeggen dat de drempel hiervoor bij kinderen hoger is).
Mijn ervaring is dat de kado jury's meer gevraagd en gewaardeerd worden dan de streng en rechtvaardig.
Het verschil nl. per persoon wat men ervaart als rechtvaardig.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:42

Ik weet niet of dat mijn fobie is.. Maar ik kan zo al 100 voorbeelden opnoemen.. Ohh kan die haflinger ook springen..
O zou je niet eens gaan oefenen om dr nageeflijker te laten lopen..
Ja ze loopt erg kort achter (ja ze heeft korte beentjes) huppa aftrek..
Vinnik toch niet eerlijk om dat zo te zeggen Lachen

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:45

Ja, maar weet je wat er nou zo grappig is..
Als mijn KWPN'er kort loopt achter, krijg ik ook puntenaftrek. Als mijn KWPN'er niet nagefelijk loopt, word ik daarop afgerekend, als mijn KWPN'er geen middendraf toont, krijg ik ook een 3.
Dat heeft NIETS met het ras te maken, maar met wat je laat zíen!
Maar het is wel makkelijk om je achter het ras te verschuilen, wat dat betreft neem ik hierna maar een fjord ofzo, kan ik daar de schuld op schuiven Clown

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:53

robinelma schreef:
Ik weet niet of dat mijn fobie is.. Maar ik kan zo al 100 voorbeelden opnoemen.. Ohh kan die haflinger ook springen..
O zou je niet eens gaan oefenen om dr nageeflijker te laten lopen..
Ja ze loopt erg kort achter (ja ze heeft korte beentjes) huppa aftrek..
Vinnik toch niet eerlijk om dat zo te zeggen Lachen

Arme B-pony's, die hebben nog kortere beentjes, wat zouden die dan wel niet voor punten moeten krijgen.
Is jouw haf. dan niet nageeflijk, kreeg ik in het begin van de africhting ook wel eens op mijn protocol. En die van mij heeft met zijn 1.75m geen korte beentjes.
Kort achter lopen heeft niets te maken lengte an de benen maar met de mogelijkheid om onder te treden.
Niet nageeflijk en kort lopen is iets wat we niet willen zien in de dressuur en dat kost je dus punten.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 13:55

Haha, Ze maakt korte stapjes, ze dribbelt, en ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten veranderen.. En ze loopt wel nageeflijk, na lang vragen, Maar in de galop nie, en in de draf niet genoeg,,
Maar we werken eraan..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:45

En waarom of op wordt je dan gediskwalificeerd omdat je op een haflinger rijdt?
Ik kan het even niet meer volgen.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:48

Dat heeft dr natuurlijk nix mee te maken, de nageeflijk heid,
Maar ik blijf er toch bij dat ik Vind dat er veel vooroordelen over koudbloeden zijn, en nogmaals:P Dat ik vaak dingen hoor ohh Kan die dikke ook springen, of dingen in die trant..
Hoevaak ik wel niet zie van mensen die verliezen, het wasniet eerlijk ik verloor van zo'n k*fjord..