amondi schreef:De enige jury's waar ik een "probleem" mee heb zijn 6jes jury's als je een 3 tot 8 proef rijdt.....
Helemaal mee eens. Een matig onderdeel een 5 of een 6, een goed tot prima onderdeel ook een 6, tja wat moet je daar nou mee? Vind dat persoonlijk erg frustrerend, omdat je gewoon niet weet wat er beter zou moeten oftewel het maakt niet veel uit want je krijgt toch wel een 6. Valt mij op dat dit vanaf de L2 nog vaker voorkomt dan tot de L2. Behalve dat dan die 5jes eerder een 3 worden. Maar hoger dan een 6, spaarzaam. In de B, L1 en L2 kreeg mijn dochter met grote regelmaat te horen dat haar pony een hele goede galop heeft, mooi bergop, sprong etc. Vaak kreeg ze daar dan ook een 8 voor. Nu in de M1 mag ze blij zijn als ze er een 6 voor krijgt, terwijl de galop hetzelfde is gebleven, zoniet nog beter is geworden. Houding en zit, zelfde verhaal. Altijd veel complimenten voor gekregen, zelfs Herman Wientjes gaf tijdens een clinic te kennen dat deze perfect was, nu in de M1 wederom zeer regelmatig een 6. Voor mij echt niet te filmen hoor.

Die veel strooit met 8'ten, en als er iets mis gaat een 5 met het commentaar; jammer. Tja, kan er niks aan doen maar ik ga dan toch voor de makkelijkere weg als ik het dan tóch voor het kiezen heb