2paarden in trailer, 1 verdoofd, kan dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 2paarden in trailer, 1 verdoofd, kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 07:14

Ja idd niet laten slapen, maar beetje suf maken. Succes.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 07:16

Mijn merrie is ook vervoerd met een beetje sedalin achter de kiezen.
Helaas bleek ze daar niet goed op te reageren, en verloor ze tijdens het uitladen haar balans, viel achterover de trailer uit en brak haar nek.
Ik ben er dus falikant op tegen, maar het zal ook vast wel eens goed uitpakken.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:52

Mijn paard heeft een trailerongeluk gehad, waarna we nog een paar keer terug naar de kliniek moesten. Die hebben we ook elke keer Tranquigel/verdoving vanuit kliniek gegeven. Is gewoon goed te doen. De ene keer had ze 2 streepjes nodig, de laatste keer 4 streepjes. Maar let idd wel goed op met uitladen. Die van mij stond elke keer op de vrachtwagen en kon er vooruit uit, en die moesten we dan ook goed begeleiden/sturen..

Sederen als ze voor de 1e x de trailer in moeten is echt niet vreemd. En wie weet kunnen ze haar daar dan altijd nog trainen met trailerladen! Succes iig!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:09

Verdoving geen oplossing??? Ik had ook een jaarling merrie die echt niet de trailer op ging. Ze was zo bang. De eerste keer hebben we haar er in gehesen met flinke verdoving en toen gewacht tot de verdoving wat uitgewerkt was en zo gaan rijden.
Naarmate ze meer in de trailer ging ook steeds minder verdoving gegeven en veel geoefend. En nu staat ze super in de trailer, dus als het moet is het echt wel een oplossing om te verdoven. Wel heel voorzichtig rijden natuurlijk en geen eten geven tot 12u nadat je hebt verdoofd (als ik het goed zeg).
Ik doe het ook wel eens met 2paarden op pad waarvan de een nog onrustig is, die geef ik dan hele lichte verdoving, en het scheelt al heel erg als er een bekend paard naast staat dat rustig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 15:24

Bedankt voor de reactie´s.
Door de hitte zijn de plannen iets gewijzigd.

We gaan alleen met het paard wat op training moet.
Dat maakt het een stuk makkelijker want:
We kunnen dan eerst een half tranquigel geven in de box.
Dan zetten we een trailer tegen de schuurdeur aan en doen we de schuurdeuren net genoeg open zodat alleen de trailer te zien is. Op die manier zien ze de trailer amper en kunnen we er haar gewoon in ´duwen´.

Als ze eenmaal op de trailer staat gaat het wel goed. We gaan na de spits pas weg. Ze kent uiteraard het vast staan en nauwe ruimte wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:23

Ze staat op de trailer. We gaan nu weg.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:28

Veel succes, en rij voorzichtig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:50

Ze staat inmiddels in Duitsland dus alles is goed gegaan Lachen
Bedankt voor de tips.

[***]