Bril (voor in de verte)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Bril (voor in de verte)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:12

Ik rij altijd met bril, en de laatste tijd meestal met zonnebril. Geen enkel probleem, ik merk er niets van. Het enige wat wel vervelend is, dat is het hoevenkrabben/vijlen. Dan sta ik met mn gezicht omlaag en dan wil mn bril nog wel eens naar voren schuiven.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:14

Als je voor het eerst een bril gaat dragen, zal je duidelijk het verschil gaan zien met en zonder bril. Met bril zie je het net beter en je zal steeds vaker de bril op gaan zetten.
Ik zie dat je 15 bent/wordt. Dat betekent dat je ogen waarschijnlijk nog niet uitgegroeid zijn en dat je oogsterkte nog wat hoger zal gaan worden.

Je moet zelf gaan proberen met en zonder, kijk zelf wat je fijner vind. Het maakt voor je ogen niet uit, ze worden er niet niet lui of slechter van als je de bril wel/niet draagt. Het is voor je eigen comfort en het goede zicht. En ja, als je eraf valt, in een kleine kans dat je bril beschadigd. Maarja, op je bril zit meestal garantie.
Maar het kan zijn dat je later wel steeds je bril op zal moeten houden, gewoon omdat je de letters op de bakrand niet meer ziet...

Eleres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:30

Als je een hoge sterkte hebt zou ik zeker niet zonder bril rijden. Als je een lage sterkte hebt zou ik even kijken waar je je zelf het fijnst bij voelt. Als je bang bent dat hij kapot gaat kun je eventueel een sportbril aanschaffen?

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:40

Ik heb ook maar een kleine afwijking en ik rij lekker paard zonder bril. Ik heb hem eigenlijk alleen op met autorijden en met colleges.. Zonder bril kan ik nog prima contouren zien, maar vooruitkijken in het verkeer is ook voor mij erg lastig en vermoeiend en borden of letters kan ik pas (te) laat goed zien.
Het lijkt me ook niet fijn rijden met bril, maar dat komt ook omdat ik hem niet altijd op heb, dus dan wen je er toch minder aan. Mijn moeder reed wel met bril en die had een soort bandje dat achter je hoofd langs aan allebei de pootjes zit, speciaal voor sporten, omdat haar bril steeds afzakte (was een beginner en dan zit je niet zo stil..). Maar ook zij had liever zonder bril gereden, maar dan had ze inderdaad het paard niet kunnen vinden Clown

Gewoon afwachten joh, misschien is het straks een hele opluchting als je je bril draagt en rij je graag met, en misschien vind je het helemaal niets en blijf je zonder rijden.

__Maud_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:34

Ik heb ook een bril voor veraf! hou hem gewoon op met rijden! is nog nooit stuk gegaan met vallen!

Florientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 16:32

Ik heb al bijna mijn hele leven een bril en kan niet zonder, dus ook niet met het paardrijden.
Wel heb ik sinds ik een nieuwe bril heb mijn oude op tijdens het paardrijden opdat ik het zonde vindt van mijn nieuwe.
Je kan hem dus gewoon ophouden met het paardrijden. Als dat niet zou mogen, zou ik niet kunnen paardrijden en dat was echt een ramp geweest:P.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 09:10

ik heb gewoon een normale bril van de hnas anders,
ben al goed aantal keer flink van me paard afgestuiterd en me bril is nog heel ( vanaf vorig jaar agustus wel z'n als t nii meer of minder is wel 20 keer afgestuiterd. )

hooguit dat er iets verbogen is, ga je ermee naar de opticien en die zet hem weer recht en klaar is kees.
zoinder bril rijden is voor mij geen optie zie ik helemaal niks meer haha

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 09:20

Het is nooit in me op gekomen om mijn bril af te zetten voor het rijden (ook niet oten mijn sterkte dat nog toeliet). Ik heb nog nooit gehad dat een bril stuk is gegaan van vallen oid (ook niet om andere redenen eigenlijk, alleen gekrast omdat mijn vader 'm steeds op de glazen legde *zucht* ). Ze kunnen echt wel wat hebben en gaan niet zomaar stuk.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 07:46

Ik heb 5 jaar lang altijd met bril gereden,
Nooit last van gehad,
Nu ben ik helemaal overgestapt op lenzen,
En daar rijd ik ook gewoon mee,
Ligt ook aan wat voorn montuur bril je hebt en de sterkte,
Je moet wel gewoon goed zicht houden namelijk,

mylsnuffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:06

kinderen uit onze klas doen de bril af met pauze en gym dus als je nog best goed kan kijken zonder zou ik hem af doen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:13

Ik heb altijd mijn bril. Nooit wat mee gebeurd. Een reserve bril is handig voor het geval dat, maar ook in het normale gebruik kan je kapot gaan. Niet alleen met paardrijden.

Ik heb 5 brillen en nummer 6 is in bestelling ( tja ben opticien ) Maar ik heb nooit problemen gehad met paardrijden en mijn bril.

iMandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:14

Daar heb je speciale brillenkoortjes voor om je hoofd, mijn vriendin rijd daar ook mee, ze kan haar cap er overheen doen!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:17

Als de bril goed is afgesteld zijn koordjes eigenlijk niet nodig.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:22

Het ligt natuurlijk heel erg aan je sterkte of je je bril met paardrijden wel of niet op houdt. Ikzelf heb een hele kleine afwijking, maar als ik bijv. erg moe ben, dan wordt mijn zicht ook een stuk slechter. Daarvoor heb ik mijn bril. Ik draag 'm dus nooit. Soms met tv kijken of iets vanaf het bord lezen, en soms ook gewoon als ik erg moe ben (bijv. op kamp), maar anders laat ik 'm lekker af. Met sporten heb ik 'm eigenlijk wel nodig (ik zie bijv. soms de bal niet goed aankomen, *doink*), maar daar draag ik hem niet omdat ik dat niet gewend ben. Ik heb één keer met bril paard gereden, ik had daarvoor heel erg gehuild en zag dus geen steek. Ik zag toen met bril wel een stuk beter en vond het niet vervelend, maar het was ook niet van "Nou, die zet ik nog een keer op!" De laatste tijd rijd ik wel met zonnebril, omdat de zon anders te erg in mijn ogen schijnt, als ik daaraan gewend ben, zou ik ook wel met bril kunnen gaan rijden, maar zolang het niet nodig is, doe ik het ook niet.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 19:24

Ik rijd altijd met bril. Als ik zonder bril ga rijden kan ik mijn paard niet vinden en ik ben dan een gevaar op de weg ( ik heb -4 en -3,75) Daarbij krijg ik hele erge hoofdpijn als ik zonder bril ga rijden.

Marizzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:26

Ik heb lenzen en een bril (-1.50) maar ik rij veel liever met lenzen dan met mijn bril.

Als ik zou moeten kiezen tussen bril of geen bril dan zou ik zeker voor mét bril gaan. Je bent toch veel alerter op dingen als je beter ziet.

Maar als ik kan kiezen tussen lenzen of bril, dan ga ik voor lenzen. Ze zijn wat vervelend als het echt stoffig wordt, maar ik vind het toch prettiger om geen bril op mijn hoofd te hebben voor als ik zou vallen. Niet zozeer omdat de bril kapot kan gaan, maar omdat 'ie ook in je gezicht kan drukken bij een val. (tenminste, dat is mijn idee, misschien is dat helemaal niet zo)

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 16:23

Ik heb vroeger ook een bril gehad,, ik had een sportbril die valt niet van je gezicht,, ik reed soms
ook wel met mijn gewone bril maar die moest ik steeds weer omhoog doen,, maar gelukkig
heb ik nu bijna 2 jaar lenzen Haha!

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 19:05

Ik deed in het begin mijn bril altijd af bij het rijden, maar ik heb toen een paar keer geprobeerd om met bril te rijden, wat een verademing Haha! Ik vind het veel prettiger rijden. Ik heb al een paar rare smakken op de grond gemaakt nadat ik van een paard viel, maar mijn bril is nog nooit beschadigd. Ik vind het wel soms irritant dat als ik zweet en dan stil ga staan dan beslaat mijn bril, maar dat trekt ook snel weer weg Tong uitsteken

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:06

Mijn bril gebruik ik alleen voor stage en college.
Als ik hem vergeet een dag dan heb ik hoofdpijn, en meestal zet ik hem zo snel mogelijk op als ik dan thuis kom en doe ik hem ook op naar stal. Maar meestal ga ik zonder bril rijden. Zolang ik niet geconcentreerd in de verte hoeft te kijken gaat dat prima.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:21

Ik heb ook zoiets en ik kan prima zonder rijden. Ik zou niet met bril rijden, omdat het gevaarlijk is als je valt en ik vind het niet zitten.
Misschien is lenzen wel iets voor je.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:42

Mm ik rijdt ook met bril en het heeft mij echt geholpen! Ik hoefde me niet meer in te spannen om de bakletters te zien en ik had hem voor het eerst op met een wedstrijd. Wauw! Ik werd in een keer weer eens 2de terwijl ik eerst amper over het minimaal aantal punten heenkwam. Kon me nu volledig in het paardrijden storten ipv de bakletters te ontdekken Vork Met gewoon rijden heb ik hetnu ook op en ik merk het niet eens meer na 2 weken al.

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:44

Ik krijg hoofdpijn als geen bril op heb, dus ook met paardrijden heb ik hem op.
Heb dan wel mijn oude bril op, niet mijn goede.
Want voor het geval er iets gebeurd en dat ie scheef of beschadigs is, dan is het geen ramp.
Maar ik heb hem al jaren op bij de paarden, en er is nog nooit iets mee gebeurd.
Ben er ook wel eens mee eraf gevallen, maar hij bleef gewoon op mn hoofd zitten.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:04

Ik rij ook gewoon met bril.
Ben niet zo bang dat mijn bril stuk gaat als ik eraf mieter, want die is gewoon te vervangen.
Het lijkt me minder leuk als m'n bril een verwonding in m'n gezicht veroorzaakt, maar dat is nog nooit gebeurd gelukkig.

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:16

Bril ophouden is mijn advies...

Zelf heb ik ook sinds 3 manden een bril voor in de verte. Ik kan zonder bril ook nog redelijk zien, maar sinds ik mijn bril dagelijks op heb, merk ik hoe rustig het is aan mijn ogen. Als ik'm nu afzet, moeten mijn ogen echt zoeken naar een beeld en heb ik het gvoel dat ik scheel kijk.

Met rijden vind ik het ook prettig, ik kan alles om me heen goed zien en herken mensen onderweg ook weer gewoon. Het is zo vervelend als iemand naar je zwaait, maar je hebt geen flauw wie het is, en pas kan reageren als die persoon op een meter afstand van je is.. Bloos

Als je bril goed afgesteld is, blijft ie gewon lekker op je neus en achter je oren zitten. Hij stuiterd echt niet af je neus bij een galopje met een bokje ofzo... Alleen inderdaad bij hoefjes uitkaben zakt ie welleens naar beneden, vooral als het warm is en je gaat een beetje zweten op je neus.

FDCELINEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:34

Ik rijd altijd met bril..
als ik hem af doe zie ik wazig en krijg ik hoofdpijn en idd
is mijn bril nog nooit kapot gegaan door de paarden of bij de paarden. Knipoog
en cap en bril tegelijk kan makkelijk..