Rijden met zonnebril ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: Rijden met zonnebril ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:21

runningkawa schreef:
ukje schreef:
ik moet in de zomer wel met zonnebril rijden anders zie ik niks. of ik loop de hel les geld te zoeken en dat is ook niet alles.

oei...krijg hier oud bokt sentiment gevoel bij... Bloos
nieuwere bokkers...sorry ga hem niet uitleggen... maar zit nu te grinniken achter de pc Haha!
Oudere bokkers snappen hem wel

ben vrij nieuw, mij staat alleen iets bij over uitvallende lenzen Nagelbijten / Gniffelen ?

vraag me nogsteeds af of ik mn zonnebril fijn vind zitten onder mn cap-bandje..
ik die sowieso een hekel heeft aan een bril op dr snufferd Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:22

Whaahaaa......... ik als zwevend tussen oranje en zwart in........ moet hier wel om lachen Lachen

BananaMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:23

Tiger1985 schreef:
BananaMoon schreef:
Ik heb dat nog nooit gedaan,en ik wil het ook niet proberen.
Want als je rijdt en de zonnebril zakt af,kunnen er veel dingen gebeuren.

zoals als dat je hem weer op de juiste plaats wil zetten...hij er toch steeds weer vanaf valt..
Ook als dat je paard hem kan vernielen of schrikken en ervandoor gaan

dus jij zegt als je een zonnebril draagt dat dat gevaarlijk is, nou dan rij ik al 3 jaar heel erg gevaarlijk met een gewone bril, want ik kan niet zonder bril rijden. Ik zie dan geen steek

Mjaa,
voor jou is het zonder bril gevaarlijker dan met bril.Maar de mensen die een zonnebril hebben ,zijn niet echt zo nodig hé

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:25

BananaMoon schreef:
Mjaa,
voor jou is het zonder bril gevaarlijker dan met bril.Maar de mensen die een zonnebril hebben ,zijn niet echt zo nodig hé

en dat zie jij van daar af? Nagelbijten / Gniffelen
of iemand zo gevoelig is voor licht dat diegene óf fikse hoofdpijn incl duizeligheid krijgt, of een zonnebril op zijn snufferd zet?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:25

BananaMoon, nou moet je geen dingen gaan roepen die nergens op slaan.

BananaMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:28

Naaltje schreef:
BananaMoon schreef:
Mjaa,

of iemand zo gevoelig is voor licht dat diegene óf fikse hoofdpijn incl duizeligheid krijgt, of een zonnebril op zijn snufferd zet?

Als je bv een schrikkerig paard hebt en je zonnebril valt op de grond ,juist zijn been geraakt.
en dan zou ik niet op dat op hol geslagen paard willen zitten.

Maarja mijn mening Knipoog

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:29

Ik rij er ook mee, en bij mij zaktie niet af. Lachen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:30

BananaMoon schreef:
Naaltje schreef:

Als je bv een schrikkerig paard hebt en je zonnebril valt op de grond ,juist zijn been geraakt.

ROFL
schrikt ie vast net zo hard van als wanneer hij op een stuk zwerfvuil in de berm stapt

dus jij hebt liever iemand die voor pampus op zijn paard hangt omdat ie niet tegen het licht kan?

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:34

BananaMoon schreef:

zoals als dat je hem weer op de juiste plaats wil zetten...hij er toch steeds weer vanaf valt..

Ik heb vandaag gewoon gelest met zonnebril op (heb er 1 die perfect blijft zitten)
Ik zie het gevaar niet echt.
Als tie valt en kapot gaat tja sh*t happends dan halen we weer een nieuwe.

BananaMoon schreef:

Ik moet zeggen dat je echt een mega grote fantasie hebt, misschien boeken schijven iets voor jou?
(of solliciteren bij de penny)

BananaMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:36

areke schreef:
BananaMoon schreef:

Ik heb vandaag gewoon gelest met zonnebril op (heb er 1 die perfect blijft zitten)
Ik zie het gevaar niet echt.
Als tie valt en kapot gaat tja sh*t happends dan halen we weer een nieuwe.

BananaMoon schreef:

Ik moet zeggen dat je echt een mega grote fantasie hebt, misschien boeken schijven iets voor jou?
(of solliciteren bij de penny)

Seg keer !
Sommige paarden schrikken snel van iets hoor !

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:38

BananaMoon schreef:
[Als je bv een schrikkerig paard hebt en je zonnebril valt op de grond ,juist zijn been geraakt.

Als dat paard daar niet tegen kan zou het een goeie schriktraining voor hem zijn. Als je zo`n paard steriel gaat behandelen kan ie straks helemaal nergens meer tegen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:39

BananaMoon schreef:
Seg keer !
Sommige paarden schrikken snel van iets hoor !

ja..
zouden ze het dan niet véél enger vinden dat je die zonnebril op je neus hebt staan?
bedoel..
ziet er zó anders uit dan Dromen Vork

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:39

Ik heb gister voor t eerst met zonnebril gereden, vond het wel prettiger kijken dan zonder. Moest m wel een paar keer hoger op mn neus zetten Tong uitsteken Weten jullie toevallig of je ook wedstrijden mag starten met zonnebril?

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:40

oneilltje79 schreef:
BananaMoon schreef:
[Als je bv een schrikkerig paard hebt en je zonnebril valt op de grond ,juist zijn been geraakt.

Als dat paard daar niet tegen kan zou het een goeie schriktraining voor hem zijn. Als je zo`n paard steriel gaat behandelen kan ie straks helemaal nergens meer tegen.

Idd je haalt de woorden uit mn toetsenbord Tong uitsteken
Komop hoe maak je van je paard een neurootje

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:41

ik rij soms ook met mn bril (als ik mn lenzen niet in kan hebben ivm hooikoorts) deze is natuurlijk wel goed afgesteld.
mijn zonnebrillen (heb er veel) kijk ik altijd wel of ze goed blijven zitten (door bv een keer met je hoofd naar beneden te kijken)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:41

horse_girl schreef:
Ik heb gister voor t eerst met zonnebril gereden, vond het wel prettiger kijken dan zonder. Moest m wel een paar keer hoger op mn neus zetten Tong uitsteken Weten jullie toevallig of je ook wedstrijden mag starten met zonnebril?

In de springsport wel, zijn speciale zonnebrillen (casco, GPA) voor te koop.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:45

Bij dressuur zie ik het ook wel eens met inrijden, maar in de ring zelf niet.

Ik rijd eigenlijk nooit met, ik ben bang dat ik dan te vaak moet stoppen om hem op mijn neus te duwen, ik heb namelijk allemaal erg grote zonnebrillen die denk ik snel afzakken. Vork Zal er leuk uitzien een reusachtige bij met een cap op.. Tong uitsteken

Ook vind ik het best fijn om zonder te rijden, heb nu in ieder geval al een lekker bruin gezicht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:46

ik heb lenzen (harde) en krijg dus heel erg last van mijn ogen als de bak heel droog is, vooral als ik met meerdere rijd, ik ga binnenkort even een goede zonnebril halen, kijken of dat werkt. (op zandpaden die stuiven kan ik mijn ogen niet eens open houden door de pijn/tranen) rijden met een duikbril zou ook handig zijn, maar dat moet ook maar niet Clown

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:51

Ik heb een bril, niet sterk ofzo en vooral tegen hoofdpijn bij lezen en computeren enzo, maar rijd gewoon zonder. Heb eerst tijden met een oude bril van gereden waarvan de sterkte niet meer helemaal goed was om te lezen, want ik kreeg weer hoofdpijn. Maar nu rijd ik gewoon zonder kan de letters lezen en vind het veel fijner dan zo'n ding op mijn neus. Onder mijn cap zit het ook niet fijn. En stel je voor je valt ben ik te bang dat het glas eruit schiet. Niet logisch, maar ok. Dat ik niet meer met bril rijd komt omdat ik tijdje lenzen heb gehad, maar toen vaak nog geen zin had om ze in te doen. Naar mijn pony vanwege het stof, wat dan gaat prikken. En sindsdien rijd ik zonder en iedereen kent mij nu zonder en heb geen zin om weer opmerkingen te krijgen. Iedereen kent mij daarzo en vind het wel best.
Ik rijd dus ook niet met zonnebril hoewel ik niet al te fan ben van de zon, heb mijn ogen van mezelf al best dicht, maar tegen de zon in helemaal. Maar nooit gemist.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:08

ik kan echt niet tegen veel zonlicht, krijg snel hoofdpijn en kan weinig zien. voor mij dus wel een zonnebril. en dan echt niet zo'n grote 'hippe' . maar gewoon een simpele bril. was een ski bril van mijn moeder. schuift ook niet af, staat vast niet heel mooi. alles beter dan hoofdpijn.

Ziva

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:11

Ja ik rij met zonnebril als er een beetje zon is, ivm mijn spierziekte die ook mijn ogen aantast bij fel zonlicht (veel stress op mijn ogen=last). Ik heb hiervoor wel een speciale sportbril van adidas. Hij zal nooit zakken. Mocht ik vallen dan valt de bril als het ware uit elkaar zodat hij geen schade kan geven.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:36

dees_daan schreef:
ik heb lenzen (harde) en krijg dus heel erg last van mijn ogen als de bak heel droog is, vooral als ik met meerdere rijd, ik ga binnenkort even een goede zonnebril halen, kijken of dat werkt. (op zandpaden die stuiven kan ik mijn ogen niet eens open houden door de pijn/tranen) rijden met een duikbril zou ook handig zijn, maar dat moet ook maar niet Clown

Ik heb ook harde lenzen. Nu wordt bij ons de (buiten)bak bij droogte altijd wel gesproeid. Dus in de bak heb ik eigenlijk nooit last van mijn lenzen.

Maar op buitenrit zet ik ook altijd een zonnebril op tegen het stuiven. Zoek er dan ook altijd 1 uit die zo groot mogelijk is en zo dicht mogelijk bij je ogen zit zodat het zand niet alsnog via zij/onder/bovenkant in mijn ogen waait.

Overigens zijn er ook speciale plastic brillen te koop die in de rensport gebruikt worden tegen het stuiven. Model duikbril alleen dan speciaal gemaakt voor paardrijden.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:23

Als er een felle of laaghangende zon is rijd ik gewoon met zonnebril Ja . Op wedstrijd niet, hoe fel de zon ook is Clown

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:25

Op concour heb ik hem nooit op, maar thuis wel vaak, omdat ik altijd met dit weer met koppijn loop

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 09:37

mag het op concour?