Verschil scholingsbit/correctiebit, waarom de ene wel...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Re: Verschil scholingsbit/correctiebit, waarom de ene wel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 08:17

Mag ik vragen aan de gebruikers van deze bitten waarom jullie dit bit gebruiken? Dus wat was de reden om dit bit te proberen ipv gewone bus- of watertrens dubbel of enkelgebroken? Ik heb namelijk zelf een paard wat wat aanleuningsproblemen heeft (moeilijk loslaten en ontspannen, soms kantelen, soms tong uit de mond, regelmatig mond iets open) en die werd voorheen ook op correctiebitje gereden, wat schijnbaar heel fijn ging, maar ik rijdt mijn paarden altijd op dubbelgebroken trens en heb zo'n bit niet bij de hand om uit te proberen en zomaar kopen om te proberen vind ik ook een beetje zonde. Mag ook per pm Knipoog

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 08:44

Rij normaal gesproken met een gewone dubbel gebroken K&K watertrens, maar soms als hij weer een periode heeft dat ik weer uit het zadel getrokken word rij ik ermee.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 10:03

Mijn paard is met dit bit gewoon veel fijner te rijden. Ik heb van alles geprobeerd, dubbelgebroken, ongebroken, zwaar, licht, met boog, zonder boog. Dit vind hij zelf het prettigst en hij komt er nu veel minder onderuit.

Mijn andere paard rijd ik wel gewoon op dubbelgebroken, dit vind die weer fijner.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 11:07

Ik heb ze eerlijk gezegd nog niet uitgeprobeerd, wilde eerst weten wat wel en niet mag voordat ik iets aan ga schaffen voor een hoop geld... Cool

Omdat het paard dat ik rijd nogal sterk kan worden en zich er flink uit kan trekken ineens adviseerde iemand me om eens een correctiebit te gebruiken.
Toen ben ik eerst een beetje rond gaan kijken en vragen wat de mogelijkheden hiermee zijn voordat ik het uit ga proberen...

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:00

joyce B schreef:
Mag ik vragen aan de gebruikers van deze bitten waarom jullie dit bit gebruiken? Dus wat was de reden om dit bit te proberen ipv gewone bus- of watertrens dubbel of enkelgebroken? Ik heb namelijk zelf een paard wat wat aanleuningsproblemen heeft (moeilijk loslaten en ontspannen, soms kantelen, soms tong uit de mond, regelmatig mond iets open) en die werd voorheen ook op correctiebitje gereden, wat schijnbaar heel fijn ging, maar ik rijdt mijn paarden altijd op dubbelgebroken trens en heb zo'n bit niet bij de hand om uit te proberen en zomaar kopen om te proberen vind ik ook een beetje zonde. Mag ook per pm Knipoog

Ik ben met correctiestang gaan rijden omdat mijn paard echt altijd de tong over het bit had en dan ook nog vaak op zijn tong ging bijten (bloedbad, en dan krijg je commentaar dat je je paard afbeult Clown )
Het is best wel een scherp bit, als je paard snel kantelt met zijn hoofd word dat door dit bit vaak versterkt dus kijk daar goed mee uit. Als mijn paard wat gespannen is gaat ze met dit bit ook altijd meer kantelen dan op een dubbelgebroken oid.

Ik wissel altijd wel af, zo nu en dan weer een periode proberen op dubbelgebroken trens.