overlast van vervelende eigenaren hond

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariekee_

Re: overlast van vervelende eigenaren hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:20

ik zou een melding doen bij de politie! als honden vals enzo dan mogen ze niet los.

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 21:10

het gaat denk ik niet om het vals zijn. als een hond nog nooit een paard heeft gezien zal het of willen spelen of is onzeker en bang. daar komt het geblaf of bijten vandaan als het bang is. best te begrijpen het is ook het aard van het beestje. maar als eigenaar hoor je dan meteen je hond bij je te houden Voordat er enge/gekke dingen gebeuren.en niet af te wachten of de hond echt wel wat doet. ik heb gemerkt dat hier in het bos er veel mensen met een heel klein hondje ze eerder vast houden of aanlijnen als ze je zien aankomen met een paard.(waarschijnlijk omdat ze bang zijn dat ze er onder komen) terwijl vaak grote honden dreigender overkomen en dat de eigenaren ze juist meer laten gaan van hij doet niks, er gebeurd toch niks. of dat doet ie anders nooit.....zucht....

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:39

Op onze stal lopen honden (van de eigenaren), de herder liep altijd dol blij met de baas mee als die de paarden uit de wei ging jagen/ halen. Vaak blaffend drijvend tussen/ achter de paarden.

Een jaar terug kreeg dat beest (door zijn eigen toedoen) toen hij tussen de paarden liep een flinke schop van een paar achterbenen. Dat beest heeft jammerend in de paddock gelegen. Hond had dus gekneusde ribben en een flinke schaafwond op de zijkant van zijn lijf. Nu houdt dat beest standaard 2 meter afstand van menig paard.

De andere jonge hond (nu 1 jaar) is vanaf puppie zijnde met paarden opgegroeid ook een paar keer een trap of bijt gehad van een paard en dat gaat nu hardstikke goed.

Michaela38

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 13:53

Heel irritant, die loslopende honden! Ik rij in een groot bos met heel veel wandel- en fietspaden en een aantal ruiterpaden. Er wordt streng gecontroleerd dat je niet van de ruiterpaden afgaat en een penning bij je hebt. Wij betalen bijna 100 euro per jaar om daar te mogen rijden en dan nog word je gek van de loslopende honden, of gewoon wandelaars waardoor je ongeveer je hele ronde door het bos alleen kunt stappen! Mensen beseffen geloof ik niet dat wij er voor moeten betalen om daar te mogen rijden, terwijl zij alle ruimte zelf hebben!

_SunriSe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:13

erg vervelend
ik heb zelf ook een jackie die opzich keurig luistert,maar ik doe hem altijd vast als ik zie dat er een paard/andere hond
langskomt omdat ik niet weet hoe die reageren en mijn hondje soms ook nog wel een beetje apart doet.
het minste om als eigenaar van een hond te doen vind ik toch wel dat je he moet aanlijnen zodra er iets anders aankomt tenzij je hond gewoon goed luisterd

sammy07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:37

Het is overal hetzelfde lees ik wel. Zelf laat ik mijn Jack ook los in het bos maar zodra en mensen of ruiters met paarden in zicht zijn, lijn ik mijn hond meteen aan! Dit om problemen te voorkomen. Je weet nooit hoe jouw of het andere dier reageerd. Wat is het nu voor moeite om snel je hond aan de lijn te doen? Ik denk dat het gewoon een gebrek van een stukje respect aan een ander is. Iedereen wil toch graag genieten van zijn of haar huisdier in het bos? Velen snappen dit vast nog niet.

Michaela38

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 08:55

Ik denk dat een hoop wandelaars er ook totaal niet bij stil staan dat zij met hun kinderen, honden, kinderwagens en weet ik wat allemaal nog meer onze ruiterpaden een beetje in beslag nemen. En dat is erg jammer!