Paard aan het werk, opeens regen, wat dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sammykuh

Re: Paard aan het werk, opeens regen, wat dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:14

ik ga gewoon door ineens stoppen is naar mijn mening slecht voor de spieren die zijn dan warm en koelen te snel af. Ik ga gewoon door waar ik mee bezig was en denk die regen even weg. Stap hem daarna rustig uit regen of geen regen en op stal lekker afdrogen.

Als het nu al regent en ik moet nog beginen wacht ik even tot het iets beter weer is.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:48

Ik werk gewoon door als het regent, ben zelfs van de week gewoon gaan rijden toen het regende. Ik vond het heerlijk, kijk mij maar heel vreemd aan Tong uitsteken En dit terwijl we een binnenbakje hebben, hier ben ik wel uit gaan stappen zodat ze niet te veel afkoelde, want buitenbak is erg zwaar dus op adem komen ze toch bijna niet.
Maar een pony/paard kan hier goed tegen, vanaf morgen staan ze ook weer 24/7 op wei tot begin oktober en dus ook met regen.
Onweer en keiharde hagel vind ik een ander verhaal, en als het keihard regent ga ik ook niet buitenrijden, maar lekker binnen. Maar had ik niet een binnenbak dan wachtte ik in een plensbui wel even 10 min, maar echt niet voor wat gewone regen.
Enige probleem waren mijn zadel, cap en handschoennen die iets minder wilden drogen Tong uitsteken

Wac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:59

Ik ga altijd door, tenzij het echt te extreem is. Bloos
Met longeren en rijden.