Mijn jonkie heeft overigens ook dik twee maanden nodig gehad om écht weer zichzelf te worden op de nieuwe stal, en aangezien die van jou toch al zo'n hittepetit is denk ik dat die gewoon wat extra tijd nodig heeft. Gewoon even terug naar het babystadium, je merkt vanzelf wanneer hij er weer beter aanwordt, en dan weer rustig oppakken. Geef hem niet de kans om het rijden aan iets negatiefs te gaan koppelen (nu uit hij zijn 'niet op zijn gemak zijn' in het rijden, maar de stap naar '' rijden= vechten= stom' is zo gemaakt..) door het voorlopig ff op een laag pitje te zetten. En geef het even tijd,houdt moed, het komt allemaal weer goed

Ik ben poosje terug met mijn merrie verhuisd naar een andere stal. Ze veranderde enorm, ik herkende mijn eigen paard haast niet meer.... Ze wilde eigenlijk helemaal niets meer, niet rijden, niet poetsen, niet knuffelen etc. Op een gegeven moment was het zelfs zo erg dat ik haar haar stal gewoon niet meer uitkreeg... Ik vond het echt verschrikkelijk, wist echt niet wat ik verkeerd had gedaan. Mijn merrie leek het verder wel goed naar haar zin te hebben, ze stond vrolijk op stal en at goed.