HELP? mijn nieuwe paard zuigtlucht wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: HELP? mijn nieuwe paard zuigtlucht wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:05

Ik zou knap balen als ik een goed paard aflever en een luchtzuiger er voor terug krijg. Ze heeft een contract getekend, ga je toch niet doen als je al weet dat je paard een luchtzuiger is? Wat heeft het nou voor zin om het dier weer aan de knop van je voordeur te krijgen een dag later??

anne_witney

Hoi ik ben nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:06

Edit

PussInBoots

Hm, ik vind het eigenlijk een beetje een vreemd verhaal. Stond eerst in de poep te dansen..........heeft het nu veel beter. Zal de vorige eigneaar prettig vinden dat er zo over hem/haar wordt geschreven. Maak je het er niet makkelijker op...........

Anoniem

Re: Hoi ik ben nieuw

anne_witney schreef:
Hoi ik ben nieuw.
Ik ben Anne van 13 jaar.
Ik lees een maand mee.
En het lijkt me erg leuk.
Ik heb een welsh.
En me Welsh heet Witney.
Nou dat was het. Pling

Haha! Blond

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:08

Ehm, aan de titel hierboven te zien komt het uit een heel ander topic?? Is Bokt op hol???????

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:08

Geerke: de TS heeft het paard nog maar net 2 dagen. Er kan dan nog geen klik of band of wat dan ook ontstaan zijn die de moeite waard is om zo'n financieel verlies voor te incasseren. Kan gerust een paar duizend euro schelen op de verkoopprijs, als ze hem weer als luchtzuiger aan de man moet brengen.

Als een paard dat je al jaren hebt en waardeert ineens begint lucht te zuigen is het een ander verhaal. Maar deze zou van mij gewoon retour moeten... met spijt in het hart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:10

Ze heeft hem daar toch ook gezien en toen deed hij toch ook niet luchtzuigen om de 10 minuten? Zo een paard heeft toch een aangepaste stal? Heeft wellicht ook wel een luchtzuigerband om gehad en daar krijgen ze altijd kale plekken van.

Kom in de ochtend in de stal van mijn paard kijken, een grote vieze bende, sommige paarden zijn gewoon vies.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:11

russel schreef:
Ze heeft hem daar toch ook gezien en toen deed hij toch ook niet luchtzuigen om de 10 minuten? Zo een paard heeft toch een aangepaste stal? Heeft wellicht ook wel een luchtzuigerband om gehad en daar krijgen ze altijd kale plekken van.

Kom in de ochtend in de stal van mijn paard kijken, een grote vieze bende, sommige paarden zijn gewoon vies.

dat hangt er vanaf, de verkooptruc is ervoor te zorgen dat het paard niet op stal staat als de potentiële koper komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:13

Dan ben je niet slim geweest, zeker als je wel voor een contract kiest en op de hoogte van stalgebreken bent.
Was het een duur paard? Misschien ook wel goedkoop voor de afstamming e.d., idd verkooptruckjes zijn er zat.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:13

Laat de DA de tanden maar eens bekijken. Meestal zie je daar wel aan dat hij al langer zuigt of niet.

Eigenaar veroordelen op eenmalig vieze stal is idd niet eerlijk. Je moet bij mij eens komen kijken als ze de waterbak weer eens omgekiept hebben... Vork

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:18

Kan me voorstellen dat je je iets minder netjes over de 'ex' eigenaar uitlaat wanneer deze je mogelijk heeft 'geflest'.
Laat je idd wel z.s.m. goed inlichten. Volgens mij heeft zo'n document pas waarde wanneer je het bij een notaris laat inschrijven en i bewaring geeft.... kan me ernstig vergissen hoor.
Maar win voldoende info in zodat je sterk staat.
Het lijkt mij ook sterk dat dit paard in 1 a 2 dagen een dergelijk 'stalgebrek' vertoont. Te meer daar het dier buiten loopt, en dus voldoende afleiding heeft.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:20

Ninx schreef:
Laat je idd wel z.s.m. goed inlichten. Volgens mij heeft zo'n document pas waarde wanneer je het bij een notaris laat inschrijven en i bewaring geeft.... kan me ernstig vergissen hoor.

voor dat verkoopcontract?
als beide handtekeningen er maar onder staan, dan mag het zelfs op een bierviltje!

Brittaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 15:30

Klara16 schreef:
Zoals gezegd: ONMIDDELLIJK een aangetekende, gedateerde brief schrijven aan de verkoper. En de afwijking ook direct laten vatstelen door een DA.

De antedateringstermijn voor gedragsstoornissen is maar een week. De verkoper moet het paard terugnemen, maar jij moet snel handelen

hebben we gedaan, nu hebben we het paard terug gebracht.. ookal deed de oude eigenaar erg moeilijk.. en we moesten kiezen tussen 3 dingen
1. er gaat 2000,- van de prijs af
2. we brengen hem terug en betalen 2000,-
3. we brengen hem terug en er komt een rechtzaak
mijn vader heeft voor 3 gekoze en zegt dat we daar zo uitkomen, vanwege dat briefje waarop haar handtekening staat dat we hem terug mogebrenge binnen een week, de verklaring van de dierenarts en filmpje en getuiges.

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:34

Ben benieuwd hoe dit afloopt.
Ik vind optie 2 wel heel brutaal trouwens.

Brittaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 15:36

jaa ik hoop het ook,, en idd het is brutaal maar ik kan me natuurlijk ook heel goed inleven in de eigenaar. ookal weet ikniet wat nou de echte waarheid is.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:45

ok, de verklaring van DA was dus in jullie voordeel?
als je die verklaring hebt, een filmpje dat ze het ook echt bij jou op stal deed, getuigen en dat "contract" dan zou ik die rechtzaak ook wel aandurven...

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:27

Ik begrijp optie 2 niet echt... ze moeten het paard teruggeven en 2000 euro betalen? huh? Verward

Wat gaf die verkoper daar dan als uitleg bij? dat je hem 2000 euro moest betalen om 3 dagen op zijn paard te mogen passen?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:32

Ja optie 2 is wel heel vreemd... Is het niet omgekeerd (terugbrengen en 2000 krijgen?)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:37

Ik kan hier heel kort over zijn...luchtzuigen is koopvernietigend!
Het bestaat niet dat een paard in 2 dagen gaat luchtzuigen. Hij moet dat sowieso hebben gezien van een ander paard en dan nog doen ze dat niet in zo'n korte tijd na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:38

Luchtzuigen doen ze niet na.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:42

Verhuizing - stress - maagpijn - luchtzuigen
Kan snel gaan, maar als een paard het binnen een dag doet lijkt me dit niet het geval persoonlijk.
Hoop dat jullie er uit komen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:47

Nou en of ze het leren van een ander paard! Natuurlijk kunnen ze het ook zelf aan leren, maar die kans is een heel stuk kleiner.
Dan heeft TS het paard pas 2 dagen, en de verveling zal toch niet in 2 dagen toeslaan lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:49

Het is niet altijd verveling, stress is vaker een oorzaak, maar verveling kan ook stress geven.

Het is al lang bekend dat luchtzuigen en weven niet overgenomen wordt door andere paarden. Sommige luchtzuigers hebben maag problemen waardoor ze luchtzuigen omdat ze last van de maag hebben en dat verlicht.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:28

Ik denk dat bijna 100% van de luchtzuigers dat om medische redenen gaan doen. Allen treed er gewenning op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 17:34

binnen een dag luchtzuigen en nooit eerder gedaan...daar geloof ik ook niet in, sorry Lachen
Die heeft het echt al onder de knie gehad.

Overnemen daar geloof ik ook niet in...als de hele stal het van elkaar overneemt wordt het hoog tijd eens te gaan kijken wat er op zo'n stal als huisvesting verkeerd is