Op commando plassen in een emmer!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Myrano

Re: Op commando plassen in een emmer!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:02

Carolinef schreef:
zo ken ik er ook een die alleen mag mesten op commando en dan bedoel ik echt alleen op commando

Amai, hoe doe je dan zo iets ?? alleen laten mesten op commando ??

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:03

Goh wat handig als je paard op stal moet staan Haha!

Die van mij heeft een uitloopstal, en hij is zindelijk, ook erg handig!
Een hele tijd lang heeft hij altijd alleen naast de mesthoop gemest, en vorig jaar heeft een ander paard in zijn stal gestaan en sinds die tijd legt hij ook in zijn stal in een hoekje wel eens een hoopje neer, maar nog steeds het meeste bij de mesthoop. Mest scheppen is dus érg makkelijk!
Plassen doet hij ook alleen buiten, meestal als ik aankom om te voeren, dan gaat ie eerst uitgebreid staan plassen buiten Haha!

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:11

Mijn paard Sirus plast ook op commando. Als hij op stal komt zeg ik: "Eerst plassen....". Draait om, gaat in de houdig staan, ik sta klaar met m'n emmertje en voila.... weer wat liters vuil in de stal bespaard! Hij doet het echter alleen wanneer hij binnen komt (na de training of vanuit de wei). 's Nachts houdt meneer echt niet op voor mij. Maar wat ik kan opvangen is mooi meegenomen, toch? Ook de fries van mijn ouders kent dit trukje inmiddels. Hij krijgt z'n geliefde brok pas als er is geplast. Soms best sneu want dan perst hij er werkelijk het laatste beetje uit (dan zal ie wel net op de wei iets hebben gedaan), om maar zo snel mogelijk die brok te krijgen en dat geluid wat er dan bij komt... haha! Ook Florus wacht 's nachts niet hoor. Gewoon plassen zonder emmer dan. Het is dus, welliswaar met veel geduld, aan te leren!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 16:14

Ik ken ook iemand die dat haar paard geleerd heeft, maar die doet het _echt_ alleen in de emmer. Paard kan dus maar zo'n zes keer op een dag plassen. En sorry, maar ik vind het waanzinnig sneu voor het paard om niet te kunnen plassen omdat het baasje te lui is om de stal te mesten. Kan echt nooit goed zijn voor de nieren lijkt me.

Nortella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 16:48

kun je dan niet gewoon een emmer in de stal zette ofzo? dattie daar altijd in kan piese alsie dat wil

mijne mag t doen wanneer ze't wil en waar ze t wil
*t liefs niet op de poetsplaats natuurlijks Knipoog Knipoog*
want als ze moet, dan moet ze Vork

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:40

Urielle schreef:
Ik ken ook iemand die dat haar paard geleerd heeft, maar die doet het _echt_ alleen in de emmer. Paard kan dus maar zo'n zes keer op een dag plassen. En sorry, maar ik vind het waanzinnig sneu voor het paard om niet te kunnen plassen omdat het baasje te lui is om de stal te mesten. Kan echt nooit goed zijn voor de nieren lijkt me.

sluit me er bij aan, er zijn zoveel mensen die t geweldig vinden, toen ik t voor t eerst zag had ik ook zoiets van; jeej dat gelooft niemand niet, maar als je er s goed over nadenkt denk ik; what's next??? laat het dier dan nog beetje dier zijn en zijn behoefte doen waar en wanneer hij moet, waar ligt de grens uiteindelijk tussen dier laten zijn of niet........? Boos!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:45

hmm... ik weet niet wat ik er van moet denken.. Lachen
idd zit ik dan ook te denken aan het dier laten zijn..
mja.. voor iedereen is die grens anders Knipoog

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:00

Carolinef schreef:
Urielle schreef:

sluit me er bij aan, er zijn zoveel mensen die t geweldig vinden, toen ik t voor t eerst zag had ik ook zoiets van; jeej dat gelooft niemand niet, maar als je er s goed over nadenkt denk ik; what's next??? laat het dier dan nog beetje dier zijn en zijn behoefte doen waar en wanneer hij moet, waar ligt de grens uiteindelijk tussen dier laten zijn of niet........? Boos!

zolang het dier gewoon wel zijn/haar behoefte kan, wil en mag doen als die emmer er niet onder gehouden word of het commando niet gegeven word vind ik het prima
een dier zover drillen dat ie niet meer durft te plassen zonder commando gaat in mijn ogen veel te ver en mag je van mij ook als niet dierwaardige behandeling bestempelen
en je mag als persoon die het dier zo traint wel eens even een scannetje van de bovenkamer laten maken

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:06

Mijn paard staat sowieso bijna niet op stal, maar op de oude stallig stonden ze 's nachts op stal. Als ze buiten kwam ging ze eigenlijk altijd meteen mesten. Net zoals in de wei nu. Als ik klaar ben met rijden, afzadelen etc en ik breng haar terug naar de wei, dan mest ze pas als ze in de wei is Lachen .
Maar dat heb ik haar nooit geleerd, dat doet ze zelf. Het mesten doet ze ook heel netjes. In de stal in 1 hoek en in de wei heeft ze ook haar vast plekje.

Maar hoe leer je je paard in vredesnaam dat hij het moet ophouden?

Myrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:45

Carolinef schreef:
Urielle schreef:

Mijn paard plast ook in de emmer als ik met de emmer aankom.
Dit heb ik hem zo geleerd.
Dus, als ik zijn stal heb uitgemest gaat hij altijd plassen in zijn vers gestrooide stal, dan houd ik de emmer eronder en plast hij er in.
Het is wel gemakkelijk dan blijft de stal iets langer schoon.
Maar hij plast ook zonder de emmer hoor. Hij gaat heus niet wachten tot ik eens aankom met een emmer!

Niientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:51

Carolinef schreef:
zo ken ik er ook een die alleen mag mesten op commando en dan bedoel ik echt alleen op commando

Dat lijkt me niet erg fijn voor dat beestje, dan moet hij dat dus ophouden totdat hij mag mesten van zijn baasje. Die van mij heeft koliek gehad en wij zijn elke keer maar wat blij als we hem zien mesten!

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 23:06

Ik weet van Kane dat hij na het poetsen en voor het zadelen meestal moet plassen, dan mag hij dat gewoon lekker in zijn verse stalletje doen, daar is hij immers voor Lachen
Ik denk dat een paard plassen op een zachte ondergrond wat niet opspat het lekkerste vind , en wie ben ik om hem dat te ontnemen.
Op buitenrit moet kane ook vaak plassen en als we op het fietspad rijden loopt hij uit zich zelf naar de berm om daar vervolgens te gaan plassen.
Als hij op de poets plaats staat en hij moet en ik merk het niet meteen dan laat hij het wel merken dat hij moet Haha! Dan hinnekt hij en schuift zijn geval eruit, maar plassen doet hij pas als ik hem dan op stal zet. 1 keer was ik nog druk aan het mesten en Kane die stond daar maar heen en weer te draaien en van zachtjes hinneken en briesen naar luid en duidelijk , op steen wil hij het echt niet zelfs niet als de nood heel hoog is.

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 23:50

Opzich is plassen in een emmer geen slecht fenomeen vind ik. Maar om hem nu zo te `programmeren` dat hij het alleen daar nog maar op zou mogen, gaat mij echt heel veel te ver.
Vroeger op de draverij deden ze het vaak op commando(fluitje) in een emmer vlak voor ze de baan opmoesten, paard met volle blaas rent minder snel. Met die instelling vind ik het niet verkeerd. Maar verder waren ze vrij in te laten vallen wat ze kwijt moesten hoor.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:43

Mijn vorig paard was er eentje dat enorm veel dronk, dus had ik op stal een emmer water staan van 50 liter. Nu heb ik een welsh hengstje, en ik had die emmer dus nog steeds in de stal staan van mijn vorig paard. Ik deed de emmer dus ook vrij vol. Nu leek het me, achteraf gezien, geen goed idee om die emmer steeds vrij vol te doen... Mijn pony deed voortdurend zijn behoeften in die emmer. In het begin kon ik er wel mee lachen, ik goot de emmer gewoon leeg en deed er nieuw water in. Na verloop van tijd begon het me wel te storen omdat de emmer IEDERE dag vol lag met die viezigheid!

Hij bleek het dus leuker te vinden om in een emmer alles te laten dan in zijn propere stal Haha!
Ik heb het probleem opgelost door een automatisch drinkbakje te kopen waar hij niet aan kan met zijn kont Clown

Mijn kat was, toen ze thuis nog binnen rondliep, ook erg zindelijk. Ze voelde zich meer mens dan kat, en ging gewoon naar de wc! Vork Ze ging dan met haar achterpoten op de wc-bril staan en met de voorpoten leunde ze tegen de muur. Echt wel grappig om te zien Clown Toen ze niet meer binnen mocht, wegens een enorme vlooienplaag(we zijn toen ergens moeten gaan logeren omdat het huis helemaal behandeld moest worden), ging ze wel nog op de wc als de achterdeur open stond. Na verloop van tijd heeft ze dat afgeleerd en gaat ze gewoon buiten zoals alle andere katten Bloos

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:52

mijn kat gaat ook op de wc !!! ook al hebben we dat haar wel moeten leren Knipoog
het ziet er echt komisch uit.. Tong uitsteken hele rare houding Tong uitsteken

sorry.. beetje off-topic Bloos

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:54

Mijn paard deed ook zn plasje in een emmer, inderdaad om zn stal droger te houden, dit was bij zn vorige eigenaar.
Toen ik hem kreeg werd mij geadviseerd dit te blijven doen, het zou een hoop zaagsel schelen, hmmm....
In de weide plaste hij gewoon wanneer hij wou maar op stal niet, dus toen ik emmer weg liet, plaste hiju niet meer op stal en das best lastig als een paard de hele nacht binnen staat.
Kwestie van volhouden bleek achteraf want na en korte tijd ging hij ook in zn stal gewoon plassen, ergens vond ik het een beetje sneu, ik bedoel hij moest toch gewoon kunnen plassen wanneer hij wou en wat als hij midden in de acht moest plassen dan lag ik nog wel even in mn bedje......nee doe maar gewoon, ik mest de stal wel wat vaker uit!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 11:04

cissie schreef:
nee doe maar gewoon, ik mest de stal wel wat vaker uit!

nou precies, denk dat dit in veel geval het hele eieren eten is

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:23

Carolinef schreef:
cissie schreef:
nee doe maar gewoon, ik mest de stal wel wat vaker uit!

Ja dat vind ik dus ook, die van mij gaat ook altijd gelijk plassen als hij in zijn schone stal komt, en ik laat hem lekker zijn gang gaan, ik moet toch de dag erna uitmesten dus die ene plas meer of minder interesseert me echt niet. Nu staan ze gelukkig wel weer 24/7 op de wei, vind ik voor hem veel beter, en dan ga ik er ook echt niet bij staan met een emmertje hoor. Moet wel een beetje paard blijven.

lusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 10:30

Mijn paard plaste ook altijd na het rijden. Dat wist ik dus ik hield er een emmertje onder Knipoog
Ik vind het te ver gaan dat een paard alleen maar op een emmer (mag) plassen. Het is echt niet lekker om je plas in te houden, dat weet je zelf ook. Bovendien ben ik bang dat zulke mensen hun stal ook niet zo vaak verversen, omdat het toch niet "vies" wordt. Urinelucht is niet goed voor de luchtwegen, maar lang het spul laten liggen ook niet (stof, schimmels) Knipoog

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:05

Als mijn vzp buiten heb gezet, dan ligt er na 1 minuut een hoop naast Knipoog Bloos
Ik denk niet, dat als een paard echt moet, en er is niemand.. Dat hij het dan nog ophoud. Paarden zijn toch niet debiel? Knipoog

_sannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:07

Hoe leer je m dat aan?
echt vett!

xcynth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:08

Ik denk eigenlijk dat als hij s'nachts moet plassen
hij dat gewoon doet hoor en niet op die emmer wacht

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:16

Lieke schreef:
Ik ken ook zo'n paard. Hij plast s'avonds om 11 uur in de emmer en s'ochtends om 6 uur weer z'n eerste plasje. Verder als ie eten krijgt of uit de wei komt.
Niets zieligs aan hoor, een paard kan dat best ophouden, soms had hij wel eens een 'ongelukje', dus hij houdt het niet op tot het niet meer kan. Juist veel beter voor het paard, stal blijft schoon en het is nog beter voor zijn luchtwegen ook.

Ik heb het mijn pony ook proberen te leren, maar omdat ik er gewoon niet vaak genoeg bij ben lukt dat dus niet. Maar na het rijden ofzo doet hij het wel braaf in een emmertje.

Ik ken een paard dat een zware koliekaanval kreeg, omdat hij zijn plas te lang op moest houden.
(dat was een manege paard en die weigerde in de bak te plassen. Die meost daarna tussen een les door even naar stal om te kijken of hij moest plassen) dus zo goed is eht neit als je paard het op moet houden tot hij een keer mag plassen.

Overigens heb ik een verzorgpaard gehad en die wilde bij een buitenrit altijd op één bepaald grasveld plassen. Vlak voor we weer bij stal waren. Grasveld lag alleen midden in het dorp. Dus we zijn nog wel eens gek aangekeken door mensen die hun honden uitlieten Clown
En 1 keer hadden we les en meneer moest ook plassen en wilde niet in de bak, want dat was geen gras Koe (hoogweide seizoen) Moesten we helemaal het terrein af om in de berm lang de weg te gaan plassen met hem Koe

Overigens is dat plassen in een emmer heel handig bij dopingcontroles.
veel top ruiters zouden willen dat hun paard dat zou doen

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:21

Jeanine84 schreef:
Nou ik vind het minder SUPERGEWELDIGFORMITASTISCH

Als dat paard dus s nachts moet plassen zal die het ophouden omdat ie alleen in een emmer piest?

een hond moet het toch ook de hele nacht ophouden?

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:27

mijn haf poept alleen op de mesthoop Clown ook als hij op de wei staat loopt hij helemaal naar de paddock waar de mesthoop ligt en poept daar op, heeft hij geen zin om er heen te lopen dan houd hij het op en als hij dan van de wei moet dan poept hij wel 4x in 10 min Clown
hij is van zichzelf gewoon zo netjes Bloos
de kleine a pony die dr bij staat is het tegenover gestelde, dat beest schijt en pist waar hij staat!.. nu ben ik hem aan het aanleren dat hij ook op de mesthoop poept, door een gil te geven als hij in de wei poept en te belonen als hij op de mesthoop poept. hopelijk word hij ooit net zo netjes als mn haf Vork