Carolinef schreef:zo ken ik er ook een die alleen mag mesten op commando en dan bedoel ik echt alleen op commando
Amai, hoe doe je dan zo iets ?? alleen laten mesten op commando ??
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Carolinef schreef:zo ken ik er ook een die alleen mag mesten op commando en dan bedoel ik echt alleen op commando

*

Urielle schreef:Ik ken ook iemand die dat haar paard geleerd heeft, maar die doet het _echt_ alleen in de emmer. Paard kan dus maar zo'n zes keer op een dag plassen. En sorry, maar ik vind het waanzinnig sneu voor het paard om niet te kunnen plassen omdat het baasje te lui is om de stal te mesten. Kan echt nooit goed zijn voor de nieren lijkt me.

Carolinef schreef:Urielle schreef:Ik ken ook iemand die dat haar paard geleerd heeft, maar die doet het _echt_ alleen in de emmer. Paard kan dus maar zo'n zes keer op een dag plassen. En sorry, maar ik vind het waanzinnig sneu voor het paard om niet te kunnen plassen omdat het baasje te lui is om de stal te mesten. Kan echt nooit goed zijn voor de nieren lijkt me.
sluit me er bij aan, er zijn zoveel mensen die t geweldig vinden, toen ik t voor t eerst zag had ik ook zoiets van; jeej dat gelooft niemand niet, maar als je er s goed over nadenkt denk ik; what's next??? laat het dier dan nog beetje dier zijn en zijn behoefte doen waar en wanneer hij moet, waar ligt de grens uiteindelijk tussen dier laten zijn of niet........?
.Carolinef schreef:Urielle schreef:Ik ken ook iemand die dat haar paard geleerd heeft, maar die doet het _echt_ alleen in de emmer. Paard kan dus maar zo'n zes keer op een dag plassen. En sorry, maar ik vind het waanzinnig sneu voor het paard om niet te kunnen plassen omdat het baasje te lui is om de stal te mesten. Kan echt nooit goed zijn voor de nieren lijkt me.
sluit me er bij aan, er zijn zoveel mensen die t geweldig vinden, toen ik t voor t eerst zag had ik ook zoiets van; jeej dat gelooft niemand niet, maar als je er s goed over nadenkt denk ik; what's next??? laat het dier dan nog beetje dier zijn en zijn behoefte doen waar en wanneer hij moet, waar ligt de grens uiteindelijk tussen dier laten zijn of niet........?

Dan hinnekt hij en schuift zijn geval eruit, maar plassen doet hij pas als ik hem dan op stal zet. 1 keer was ik nog druk aan het mesten en Kane die stond daar maar heen en weer te draaien en van zachtjes hinneken en briesen naar luid en duidelijk , op steen wil hij het echt niet zelfs niet als de nood heel hoog is.
Ze ging dan met haar achterpoten op de wc-bril staan en met de voorpoten leunde ze tegen de muur. Echt wel grappig om te zien
Toen ze niet meer binnen mocht, wegens een enorme vlooienplaag(we zijn toen ergens moeten gaan logeren omdat het huis helemaal behandeld moest worden), ging ze wel nog op de wc als de achterdeur open stond. Na verloop van tijd heeft ze dat afgeleerd en gaat ze gewoon buiten zoals alle andere katten

hele rare houding 

cissie schreef:nee doe maar gewoon, ik mest de stal wel wat vaker uit!
Carolinef schreef:cissie schreef:nee doe maar gewoon, ik mest de stal wel wat vaker uit!
Lieke schreef:Ik ken ook zo'n paard. Hij plast s'avonds om 11 uur in de emmer en s'ochtends om 6 uur weer z'n eerste plasje. Verder als ie eten krijgt of uit de wei komt.
Niets zieligs aan hoor, een paard kan dat best ophouden, soms had hij wel eens een 'ongelukje', dus hij houdt het niet op tot het niet meer kan. Juist veel beter voor het paard, stal blijft schoon en het is nog beter voor zijn luchtwegen ook.
Ik heb het mijn pony ook proberen te leren, maar omdat ik er gewoon niet vaak genoeg bij ben lukt dat dus niet. Maar na het rijden ofzo doet hij het wel braaf in een emmertje.
(hoogweide seizoen) Moesten we helemaal het terrein af om in de berm lang de weg te gaan plassen met hem
Jeanine84 schreef:Nou ik vind het minder SUPERGEWELDIGFORMITASTISCH
Als dat paard dus s nachts moet plassen zal die het ophouden omdat ie alleen in een emmer piest?
ook als hij op de wei staat loopt hij helemaal naar de paddock waar de mesthoop ligt en poept daar op, heeft hij geen zin om er heen te lopen dan houd hij het op en als hij dan van de wei moet dan poept hij wel 4x in 10 min