reglementen zijn er niet voor niets toch!!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Re: reglementen zijn er niet voor niets toch!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:36

Urielle schreef:
jury schreef:
IK had laatst een amazone met een zwart paard, op startkaart/coupon stond bruin. Papieren niet in orde betekend niet starten conform reglement.
Heb hier de amazone op aangesproken en verteld dat ze dit moest regelen met knhs (stond wel zwart in paspoort) binnen een week. Heb dit als commentaar op dagrapport gezet.

Oeps, ik heb een paard wat als zwarte op papier staat.
's Zomers zonder lichtreflecterende deken lijkt het bijna een valk om te zien.
's Zomers met deken is het een bruine.
's Winters geschoren een bruine, met dekens erop een donkerbruine en 's winters ongeschoren is hij zwart.
Hoop toch dat de jury's wel snappen dat het echt hetzelfde paardje is, de aftekeningen staan heel gedetailleerd op de startkaart Nagelbijten / Gniffelen Ik heb het paspoort maar aangehouden als zijnde een zwarte dan.

tja, mijn zwartje verkleurt ook aardig in de zomer maar dit was echt een foutje. Amazone wist het ook en laatst sprak ik haar en gaf zij aan dat het gecorrigeerd was.

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:04

Citaat:
Hoe zit het eigenlijk wanneer een amazone in de M2 met zweep de proef uit rijdt. Jury belt niet uit (heeft het waarschijnlijk niet, of te laat gezien) voor het derde onderdeel. Mag ze evengoed afstraffen met -2 onderaan het protocol voor het rijden met zweep?

Vanaf het 4e onderdeel in een proef (zeg het aantal nu even uit mijn hoofd) mag de jury de proef idd niet meer stil leggen, maar wel als een vergissing aanrekenen, dus -2. Als bijv de zweep of de peesbeschermers de 3e vergissing zijn, DUS bijv: combinatie is 2x fout gereden waarvoor al de strafpunten in mindering zijn gebracht en de jury heeft de peesbeschermers of de zweep te laat gezien, krijg je daarvoor een derde waarschuwing (minpunten dus) en kun je er ook nog om uitgesloten worden. Als het de derde vergissing is dus.

Ik heb hem laatst opgezocht in de reglementen toen ik zag dat peesbeschermers iemand zn winstpunt koste.

marlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 15:32

Ik vind vooral dat mensen die moedwillig proberen voordeel te halen uit het niet naleven van de reglementen daar wel strafpunten voor mogen/moeten hebben. Ik hoor regelmatig opmerkingen over het oranje kraagje hoor, op wedstrijd terreinen zijn mensen die wat minder getalenteerd zijn of niet de beschikking hebben over een zeer getalenteerd paard toch wel onder de indruk van het oranje kraagje. Ook hoor ik wel de opmerkingen van goh, daar kunnen we niet tegenop rijden. En dat is ook vaak aan de orde, een jasje met een oranje kraag wordt moedwillig aangetrokken terwijl als het niet gepast is, er nog nooit een jury iets vna heeft gezegd, terwijl je wel aftrekpunten krijgt voor je peeskappen die je per ongeluk vergeet. Dat vind ik toch een beetje vreemd.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:34

Als jij je laat beïnvloeden door wat iemand anders voor kleding draagt tijdens het losrijden, dan ligt dat eerder aan jezelf dan aan degene met de oranje kraag. Psychologisch voordeel haal je alleen bij mensen die zich toch al onzeker voelen, dan kan je beter daar wat aan doen.
Ik vind dat de reglementen gewoon moeten worden nageleefd, maar ik vind dit wel wat overdreven.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:35

vossie schreef:
Hoe kun je een slof onzichtbaar maken, dat wil ik wel eens weten Haha! Tong uitsteken

Ken hier iemand die door het hele land de instructeur achterna rijdt om maar bij hem in de ring te kunnen starten, omdat er anders geen winst wordt gereden, hoe triest kun je zijn zeg!! Telkens als ik die persoon weer op de startlijst zie staan denk ik, nou ga ik er melding van maken, maar 10 min later denk ik weer, laat maar, ga mijn tijd er ook niet in steken, het zegt zo al genoeg over deze persoon..... Maar eigenlijk mag dat ook niet volgens mij?!

goh, dit had ik geschreven kunnen hebben..... ken er ook zo eentje en ik denk toch echt dat er misschien eens wat meer op gelet moet worden, maar dan "door elkaar". En is het dan klikken, of is het gewoon doorgeven dat er met de regels gesjoemeld wordt. Zeg het maar, ik weet het niet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:38

marlina schreef:
op wedstrijd terreinen zijn mensen die wat minder getalenteerd zijn of niet de beschikking hebben over een zeer getalenteerd paard toch wel onder de indruk van het oranje kraagje.

Ik moet eerlijk zeggen: dat vind ik een beetje zoeken Bloos
Vroegah had je dat ook met het (toegestane) RABObankdekje, toen het nog iets voorstelde en het niet bij een pak wasmiddel werd weggegeven. Of dat er bekende ruiters of goedgekeurde dekhengsten op je startlijst staan.
Je kunt je laten intimideren en je kunt je geprikkeld laten worden om nog beter te presteren Vork

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:44

Lijkt mij geheel terecht om aan een wedstrijdsecretariaat of misschien zelfs wel aan de KNHS door te geven dat iemand bij eigen instructeur start...

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 15:44

Urielle schreef:
marlina schreef:
op wedstrijd terreinen zijn mensen die wat minder getalenteerd zijn of niet de beschikking hebben over een zeer getalenteerd paard toch wel onder de indruk van het oranje kraagje.

Ik moet eerlijk zeggen: dat vind ik een beetje zoeken Bloos
Vroegah had je dat ook met het (toegestane) RABObankdekje, toen het nog iets voorstelde en het niet bij een pak wasmiddel werd weggegeven. Of dat er bekende ruiters of goedgekeurde dekhengsten op je startlijst staan.
Je kunt je laten intimideren en je kunt je geprikkeld laten worden om nog beter te presteren Vork

Ja dat vind ik ook wel een beetje zoeken... en zo lang alleen andere mensen er van onder de indruk zijn is er geen probleem toch???

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:43

Ik zie meestal niets als ik zelf aan het rijden ben,maar als het opvalt dan wel,zoals laatst bij het losrijden dressuur een springruiter die de slof zo strak had vastgebonden dat t paard geen kant meer opkon met zijn hoofd.Maar ik vind het niet mijn taak om daar wat van te zeggen{tenzij het paard zichtbaar lijd} daar zijn toch echt de ringmeesters en officials voor.

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:54

Worden bordjes om ver rijden ook gezien als de ring verlaten? Knipoog Mijn zus reed 2 bordjes om en werd zonder pardon de ring uitgezet.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 22:57

Nee dan is je zus gediscalificeerd, dat mag namelijk niet. Ik had laatst dat ik 3 bordjes omver reed maar mocht gewoon doorrijden.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 07:33

Jeetje, ik sta ervan versteld waar sommige mensen zich druk om kunnen maken. Verward
Concentreer je lekker op jezelf tijdens een wedstrijd en maak je niet te druk zou ik zeggen. Slecht voor je hart. Haha!
En laat het naleven van de reglementen over aan de jury's.
Ik kan me gelukkig echt niet druk maken om die dingen.
Laat iemand dan maar een keer iets verkeerd doen en ermee weg komen, ik zal er echt niet wakker van liggen hoor. Ook niet als het bij mij in de ring is.

isolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:57

ik had even zo een vraagje na alle opmerkingen gelezen te hebben(onder andere over zwepen) > met wat voor een lengte van zweep mag je rijden als je in de B start?

thanx

Groetjes isolde

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:57

isolde schreef:
ik had even zo een vraagje na alle opmerkingen gelezen te hebben(onder andere over zwepen) > met wat voor een lengte van zweep mag je rijden als je in de B start?

thanx

Groetjes isolde

1.10 mtr, incl handvat + touwtje Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:16

wow.. als ik dit zo lees, ben ik best illegaal bezig geweest al Clown
heb al meerdere malen met een te lange zweep gereden, mijn paard staat als vosbont op de startkaart terwijl ze bruinbont is, ik heb al meerdere malen in een lege ring gereden tot de jury kwam En ik heb al een keer een bordje platgewalst Clown

( maar ehm.. ik ben best lief hoor Nagelbijten / Gniffelen )

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:21

Ach iedereen doet onbewust wel eens iets wat eigenlijk niet mag, ik heb mijn zweep ook nooit gemeten dus heb ik misschien ook wel eens met een te lange zweep gereden maar waar ik mij aan stoor zijn de mensen die overlast veroorzaken en waar niks aan gedaan word, voorbeeld:

1: Longerende mensen midden in het inrijterrein.
2: Mensen die in volle gallop over het terrein vliegen omdat ze vlug nog moeten springen of een ander paard zadelen.
3: Mensen die hun paard in elkaar trappen op een wedstrijdterrein.

Dit kom ik zó vaak tegen en daar heb ik dan dus ook last van met inrijden of tijdens de proef Boos!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:28

Ik vindt wel dat jury;s soms wat strenger mogen wezen als het gewoon niet mag.
Ik rijd dan sgw, heb de reglementen bekeken voor de dressuur op een sgw, over het rijden van een spoorwieltje.
Ik rijd mijn paard namelijk in de dressuur met zo;n spoor, en bij de sgw( dressuur) mag dat dus niet.
Maar heb bij elke sgw wedstrijd wel 1 of meer gezien die dus wel met zo;n spoorreden. En de jury's zeggen er niks van.
Maar ach ik doe gewoon hoe het hoort, en ken aardig de reglementen gelukkig Haha!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 07:52

Als ik er last van heb is het wat anders, zoals het longeren op een klein oefenterrein ofzo, dat is echt vreselijk irritant. Ja

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:28

Als iemand zijn paard niet goed behandelt in mijn ogen dan zeg ik er gerust iets van.Krijg je meestal wel een snaauw,maar het word daarna wel beter.Daar kan ik echt niet tegen,de rest tja daar maak ik me niet zo heel druk om.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 10:39

Sansje schreef:
Lijkt mij geheel terecht om aan een wedstrijdsecretariaat of misschien zelfs wel aan de KNHS door te geven dat iemand bij eigen instructeur start...

Ik zou het eerder een nadeel vinden om bij eigen instructeur te starten, die ziet altijd dat het beter kan Tong uitsteken

Wat me laatst op onze wedstrijd wel opviel was dat 2 mensen de entingen niet in orde hadden.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:06

Tsjah ik zou er bij mijn instructeur ook niet beter van worden denk ik zo... maar er zijn helaas instruteurs bij

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:21

Ik wist helemaal niet dat je niet bij je eigen instructeur mocht starten! Mijn instructrice jureert wel eens op de manege hier vlakbij, en ik start daar ook bijna iedere maand. Het is dus 2 keer voorgekomen dat ze mij moest jureren. Bij de organisatie weten ze heel goed dat het mijn instructeur is, maar met de startlijst houden ze er geen rekening mee.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:31

Je mag niet starten bij je eigen instructeur, de fokker van je paard of directe familieleden.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:32

Het betreffende jurylid hoort dit aan te geven bij de organisatie, zodat ze eventueel bij een andere ring/ ander dagdeel kan jureren

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:46

Ze is mijn instructrice én fokster van mijn paard Vork
De volgende keer dat het gebeurt zal ik het van tevoren aan de organisatie doorgeven.
Op die locatie is het wel lastig om er een andere jury neer te zetten, omdat er weinig jury's willen jureren vinden die hoger dan L mogen jureren. Mijn instructrice mag M jureren, en helpt ze nog wel eens uit de brand. Ik rijd M1, dus dan moet ze ook vaak mij doen.