Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Klara16 schreef:Het paard in het filmpje heeft dit heel zeker al vaker gedaan. Hij staat daar perfect kalm, laat zich rustig bestijgen, en springt als de ruiter eenmaal zit, zonder waarschuwing, ineens zo ver naar achter dat hij omvalt.
Dat beest wist perfect wat er ging gebeuren.
Voor zoiets zijn geen oplossingen meer volgens mij, dat wordt vleeskroket.
Of hij nu uit zichzelf zo gek is of verpest, zullen we nooit achter komen.

maar een salto achterover<Sonja_vR schreef:als dit medisch is en het is een hengst
haal hem uit de sport en gebruik hem voor de fok
Citaat:disneyficeren een dier
dat vind ik gevaarlijk! 
: levensgevaarlijk! Dat is geen medische oorzaak, dat is bewust de ruiter er vanafwerken. Die zou bij mij al heel snel van het erf afzijn, en ik zou er nog even over moeten nadenken of hij een enkeltje slager kreeg of een enkeltje correcteur. Met het risico dat hij het misschien bij die persoon in kwestie niet meer doet, maar bij een ander weer wel. Sizzle schreef:
Sizzle schreef:Sonja_vR schreef:als dit medisch is en het is een hengst
Mooi niet, je kunt noot 100% zeker zeggen of het enkel medisch is en dan is het nog geen aanvaard gedrag. Al zou ik een miljoen toekrijgen gaat zoiets nog niet op mijn merrie.

Sizzle schreef:Sonja_vR schreef:als dit medisch is en het is een hengst
Mooi niet, je kunt noot 100% zeker zeggen of het enkel medisch is en dan is het nog geen aanvaard gedrag. Al zou ik een miljoen toekrijgen gaat zoiets nog niet op mijn merrie.
Hoezo voor de fok... fok door met dit soort materiaal en over twintig jaar heb je vleesetende paarden.... 
Heb overigens nooit meer een paard als hem meegemaakt. Vondt het wel apart..