Nieuwe trailer nodig....maar welk merk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Nieuwe trailer nodig....maar welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 08:19

Henriette schreef:
Iemand nog ervaring met Bockmann?

Ja, prima trailers. Ja
Ik wil niet anders.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 08:25

van de Mustang vond ik de klep bovenop hopeloos! Doe mij maar gewoon een oprolzeiltje want eigenlijk doen we de trailer nooit helemaal dicht, en dan zit je met een koelkast deur die boven je trailer uit steekt.

Zelf heb ik nu een 1,5 paards Ifor, gewoon puur voor de degelijkheid, zeker niet voor het mooie.
Ik heb een Weijer gezien waarvan de buitenkant gebobbeld was, alsof het laminaat binnenin was losgelaten. Het blijft dus opletten geblazen!

cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 08:32

wij hebben een sluis maxx en deze bevalt super goed.
hij is heel ruim en mooi afgewerkt. we hebben een groot paard en die staat er lekker ruim in, vooral de ruimte voor de borststang is groot. tegenwoordig worden deze trailers niet mer verkocht onder de naam sluis, maar ik dacht dat er nu van saris een soortgelijk model is. ik weet alleen niet of de saris van dezelfde goede kwaliteit is. dan zou je zelf eens een kijkje moeten nemen.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 08:49

@ TS: Ik zie dat je in Haarlem woont. Dat maakt de keuze simpel: Als je een goeie trailer wilt, ga je naar Vervloed in Beinsdorp/Nieuw-Vennep. Heeft altijd ca. 20 tweedehands trailers staan. De beste daarvan, met garantie, staan ook op hun website. Daarnaast is hij niet alleen dealer van oa. Böckmann, Ifor Williams en Mustang, maar ook van het wat minder bekende en relatief goedkope merk "XX Trailers".

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 11:40

Heb de firma Weijers gebeld, de polyester maken ze op dit moment niet (problemen met de mal).
Een houten met alu bodem komt op € 5600 en een geheel aluminium op € 6800.
Die prijzen vallen me heel erg mee, alleen jammer dat ze niet op voorraad staan zodat je even kunt kijken...

Met rondbellen bij verschillende Bockmann dealers had ik met exact dezelfde trailer tussen de duurste en de goedkoopste firma € 500 verschil! Dat is snel verdient, maar het blijft een lastige keuze Knipoog

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:48

Ik mis de Atec in dit topic.

Ik heb er zelf goeie ervaringen mee, maar ben wel een leek op dit gebied..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 12:17

Wat ook belangrijk is neem de trailer even mee voor een testritje. Ook leeg moet de trailer fijn achter de auto liggen en niet steeds zijn eigen weg aan het zoeken zijn. In de Bit hebben diverse testen gestaan over trailers, ook hebben ze het geluid binnen in de trailers getest, daar zit veel verschil in bij de trailers!

GetDown

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 16:21

Wij hebben een Hotra voor 2 paarden

Ylona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:21

Wij waren zelf erg tevreden over BK-trailers in Barneveld, we kochten zelf dan wel een nieuwe trailer, maar ze verkochten ook een aantal gebruikte trailers en het is een bedrijf dat er al geruime tijd is dus in dat opzicht heel betrouwbaar (hebben tevens garantie en een jaarlijkse beurt daar, alles prima). Maargoed ik weet natuurlijk niet hoe ver je ervanaf woont Knipoog

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 00:03

Ik heb een Thiel trailer. Na 1,5 jaar nog steeds erg tevreden. Had destijds voor 6000€ een aanbieding, volpolyester tweepaards met aluplast bodem (15 jaar garantie tegen doorrotting). Zaten toen alle opties die je minstens nodig hebt op, en was ook met zadelkamer te leveren. Geloof dat ze nu 6500€ kosten. Het is geen bekend merk in NL maar in Duitsland wel en ik ben er echt heel blij mee. Ook met de service van de dealer.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:51

Ylona__ schreef:
Wij waren zelf erg tevreden over BK-trailers in Barneveld, we kochten zelf dan wel een nieuwe trailer, maar ze verkochten ook een aantal gebruikte trailers en het is een bedrijf dat er al geruime tijd is dus in dat opzicht heel betrouwbaar (hebben tevens garantie en een jaarlijkse beurt daar, alles prima). Maargoed ik weet natuurlijk niet hoe ver je ervanaf woont Knipoog

Ik ben wat minder te spreken over hun service.....
Mijn neuswiel (welke massief behoort te zijn!) werd na een week staan al plat.... Volgens de telefoniste was dat onmogelijk dus hoefde ik zeker niet langs te komen met de trailer om het te laten zien.
Toch heel eigenwijs er heen gegaan, probeerde ze me daar eerst af te schepen. Trailer had ik op dat moment een 6 maanden en daar nieuw gekocht (was zelfs de 2e trailer die we daar hebben gekocht). Toch voet bij stuk gehouden en toen ze eenmaal mee gingen en kijken bleek ik toch gelijk te hebben. Kreeg een ander neuswiel en die wilde ze eerst berekenen.. Dan zakt je broek toch wel af want wat betekend het woordje garantie dan nog hé
De onderhoudsbeurt bij hun was bijna het dubbele als ergens anders en ze hadden nog minder uitgevoerd ook.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:27

Ik vind het geen enkel probleem als je onze Weijer trailer even komt lenen om een testritje te maken. Haarlem is niet echt naast de deur, maar als je ooit in de buurt bent.......... geen probleem!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 07:40

Wat zijn de voordelen van aluminium tegen polyester?

En wie kan er wat prijzen noemen van verschillende trailers?
Zo jammer dat ze die nergens vermelden op de site's, zodat je wat makkelijk kunt vergelijken.

Gaan kijken in de winkels is voor mij nog geen optie, moet eerst nog een aantal jaar met mijn oude Heja doen, en sparen voor een nieuwe, maar wil enig idee hebben waar ik voor goede kwaliteit (anderhalf-paards) naartoe moet sparen. Knipoog

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 07:52

amondi schreef:
van de Mustang vond ik de klep bovenop hopeloos! Doe mij maar gewoon een oprolzeiltje want eigenlijk doen we de trailer nooit helemaal dicht, en dan zit je met een koelkast deur die boven je trailer uit steekt.

Zelf heb ik nu een 1,5 paards Ifor, gewoon puur voor de degelijkheid, zeker niet voor het mooie.
Ik heb een Weijer gezien waarvan de buitenkant gebobbeld was, alsof het laminaat binnenin was losgelaten. Het blijft dus opletten geblazen!

Die klep kan je gewoon dichtdoen. Dat het een klep ipv een zeiltje is, is omdat ze een andere ventilatiesysyeem in de trailer hebben (luchtstromen ed) . Is de klep dicht, dan werkt dat ventilatiesysteem, open dus niet. Ik dacht dacht ook altijd dat het van die ondingen waren, ik zag vrij vaak mensen met open klep rijden. Bij navraag bleek die bleek dus gewoon dicht te kunnen, mits het dakraampje en/of zijraampjes open waren. De bovenklep heeft paar kleine gleufjes waar lucht ook doorheen circuleert. Op deze mannier, met dichte klep, schijn je fijnere luchtstromen voor je paard te krijgen, wat aangenamer is dan de klep dicht. Zelf heb ik niet zo'n trailer, maar de laatste tijd zie ik veel mensen met de klep dicht, dus volgens mij klopt het wel Knipoog

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 18:34

EricPrast schreef:
@ TS: Ik zie dat je in Haarlem woont. Dat maakt de keuze simpel: Als je een goeie trailer wilt, ga je naar Vervloed in Beinsdorp/Nieuw-Vennep.

Ik wil hier nog aan toevoegen dat, als je teveel wilt betalen je naar Vervloed toe moet Rolleyes . Wat een afzetters zijn dat zeg. Voor dezelfde onderhoudsbeurt waar ik daar 250 euro voor betaalde, betaal ik hier maar 70,-!! En ik ben niet de enige met die ervaring.
Ook de trailerprijzen liggen daar erg hoog is mijn ervaring. Ik heb mijn Weijer trailer rechtstreeks bij de fabriek gekocht. Alles is mogelijk en ik ben erg tevreden over de service.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 06:54

Nieuwprijzen va.
1,5 paards kleine € 4000
2 paards vanaf ca € 4500

Met wat opties erbij gaat het dan al snel richting € 5000,-

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 07:19

Dank je, heb ik een idee. Haha!