Help! spierpijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ehona

Re: Help! spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:19

Van tevoren goed opwarmen en afkoelen, dan krijg je namelijk geen spierpijn! Dus niet alleen je paard uitstappen, maar jezelf ook Knipoog Na het rijden nog wat fietsen, lopen, niet direct stil gaan zitten. En gebruik je Spiroflor Warm? Ik heb zelf ook snel last van pijnen in mijn benen en dan masseer ik dat er in voordat ik ga slapen. Ik voel de warmte dan helemaal in mijn spieren trekken en de volgende dag als ik wakker word is het over Lachen

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:47

Maartje1990 schreef:
Ik geloof dat het nog niet is gezegt, maar tijgerbalsem. Werkt géweldig.... dag erna (als je 't 's avonds opsmeert bijv) nergens meer last van! Er zit alleen 1 hele grote MAAR aan.... het bránd als de hel als je het opsmeert.....ik heb het wel eens gedaan als ik écht door de grond ging van de spierpijn... maar uiteindelijk heb ik met coldhodpacks op die plekken met spierpijn gezeten omdat het zóooo ontzettend brande... Het werkt opzich dus wel heel goed.... maar als je dat gebruikt... hoop ik dat je een beetje tegen die 'brand' kunt...

jup Ja

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:50

ik ga mee met ukkiee, goede warming up, rek-en strekoefeningen voor het rijden en na het rijden, niet stoppen met bewegen, maar toch nog even goed blijven bewegen om de afvalstoffen te kunnen laten afvoeren, dus warm houden die spieren !

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:54

Een goede warming up en cooling down helpt al stukken. Net als wat ukkieee zegt. Eerst wat rekken en strekken, daarna zou je ook even aan de hand kunnen stappen met je paard. Ook het uitstappen zou je kunnen doen door ipv erop blijven zitten er een minuutje of 10 lekker naast te gaan lopen, als ik een goede les heb gehad doe ik dat ook en dat scheelt stukken Knipoog.

xcynth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:41

Als ik spierpijn heb ga ik eerst in een
warm bad of onder een warme douche..
Is het dan nog niet helemaal over wrijf en druk ik op de
plek waar het zeer doet en dan mindert het wel:O!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:52

Veel bewegen en pure appelsap drinken Ja

zipster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 20:07

ik ga altijd na het paardrijden lekker in bad liggen. en heb weinig last van spierpijn.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 10:07

Spierpijn? Niet nadenken en gewoon weer door gaan Haha!