Ligt het aan de lengte of de breedte van de trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Ligt het aan de lengte of de breedte van de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 08:16

Ik geloof niet dat de lengte het probleem is. Je hebt het zelf na moeten meten, het is 10 cm, denk je nu echt dat een paard dat ziet bij het inladen? Hij zal het hooguit merken als hij erin staat met de stangen dicht, maar aangezien dat nog niet is gebeurd weet je paard dat dus niet.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 10:19

hoi

in eeste instantie niet, maar ben nu gespannen, nu 2 keer mis gegaan en ze nu niet meer gaat.
Maar als ik mij zo voel geef ik haar aan iemand anders, want ik weet dat t gevoel niet goed is...

en ja is gewoon harstikke trailermak (in principe)

Ik heb gitser nog eens op gemeten, en ze meet iets over de 170 van einde bil tot voor borst.
is 180 dan niet genoeg?

Neon: ja die beredenering had ik ook gemaakt.
Iemand anders hier zij ook dat te maken kon hebben met licht en ruimte.
De vorige baas van haar had een lichte en ruime(van voren bij de neus) trailer.
Deze is vrij donker van binnen (heb alleen dakraampje) , wel lampje, en heeft niet echt heel veel ruimte voor, als ik het vergelijk met andere trailers..

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:11

Amanda__ schreef:
Iemand anders hier zij ook dat te maken kon hebben met licht en ruimte.
De vorige baas van haar had een lichte en ruime(van voren bij de neus) trailer.
Deze is vrij donker van binnen (heb alleen dakraampje) , wel lampje, en heeft niet echt heel veel ruimte voor, als ik het vergelijk met andere trailers..

Ik denk dat DIT ook het probleem is. Sommige paarden reageren daar juist heel erg op. Mijn Daisy is echt trailerproof, die stapt echt in alle trailers zelfs zonder dat ik mee moet lopen. Maar bij een trailer die van binnen donker is en geen raam voorin heeft, moet ik echt meelopen en aanmoedigen. Die vind ze gewoon niet prettig. (Donker voorin werkt optisch verkleinend).

Ga nou nog 1 keer kijken wat ze doet met die andere trailer (dus die lichte, niet de jouwe). Stapt ze daar nu gewoon in en blijft ze ontspannen staan, heb je al je antwoord als ze bij de jouwe het niet doet. Dan zou ik niet langer blijven oefenen en moeilijk doen met de trailer die je nu hebt, maar een lichte trailer kopen. En kwa lengte dan, wat meer is altijd makkelijker Knipoog

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 11:44

Danke Rina,

ja ze moet vandaag op de trailer, maar gelukkig! wilt de man van die vriendin van mij rijden, dus gaat ze met de lichte trailer.
Ik ben benieuwd..pfff

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:45

zou het misschien zin hebben om een donkere trailer van binnen wit te schilderen?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:04

@Juval ja in principe wel ja. Is evt ook nog een idee voor je TS, al weet ik niet of en hoe je trailer van binnen is en of het te schilderen is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:08

Mij lijkt ook dat inderdaad het licht ermee te maken heeft. Trailer licht schilderen aan de binnenkant en er meerdere lampjes in monteren kan al veel uitmaken.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 12:10

nou hebben afgelopen week op een andere trailer geprobeerd. maar ook daar gaat paard niet in.
dus het ligt niet aan de trailer...

Ik heb nu professionele hulp ingeroepen, want ik heb besloten niet zelf te gaan Kl*** met haar en de trailer.
Ik heb er zelf nie genoeg ervaring voor en ben bang dat ik dadelijk meer verpest als goed doe.
ben liever wat euros kwijt, dan dadelijk een paard wat niet meer op de trailer wil!
2 mei komt diegene mij helpen.

Ben nog aan het denken voor een nieuwe trailer of deze op te knappen!

Dankjulliewel voor alle tips!