floor01 schreef:Die casoo's vind ik zelf ook niet echt fijn wat pasvorm betreft, maar ze ventileren wel goed! Bovendien is een stijve klep (wat de goedkopere casco's hebben) ook niet goed. Als je voorover kiept kan je daar nl nekletsel van krijgen meen ik. Dat is een reden waarom alle crosshelmen zonder klep zijn.
Heeft iemand hier trouwens ervaring met de casco youngster dynamite? Ik zag dat hij goed uit de test kwam, maar ik meende dat die super flexibele kleppen bij een aantal mensen al waren afgescheurd en letsel in het gezicht hadden veroorzaakt?
Dat van die kleppen was de new master dacht ik.
.
)
)
en die zag dus dat er bij de lidl motorhelmen te koop waren (is alweer tijdje terug geweest) en daar stond bij dat ze goedgekeurd waren door een of andere bond, dat ze dus veilig waren. Toen is een man van de anwb (weet ik niet zeker) het helemaal gaan uitzoeken omdat dat niet kon, die helmen waren véélste goedkoop en wat bleek: De helmen waren goedgekeurd ja, omdat ze later goed als afval verwerkt konden worden! En een heleboel mensen hebben dus gedacht dat die helmen écht goed waren! Maar misschien is het met caps niet zo, maar voordat ik iets ga kopen nu bij de Lidl denk ik echt wel 2x na.... (als het om je eigen veiligheid gaat)