Veiligste Cap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Re: Veiligste Cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:22

floor01 schreef:
Die casoo's vind ik zelf ook niet echt fijn wat pasvorm betreft, maar ze ventileren wel goed! Bovendien is een stijve klep (wat de goedkopere casco's hebben) ook niet goed. Als je voorover kiept kan je daar nl nekletsel van krijgen meen ik. Dat is een reden waarom alle crosshelmen zonder klep zijn Knipoog.

Heeft iemand hier trouwens ervaring met de casco youngster dynamite? Ik zag dat hij goed uit de test kwam, maar ik meende dat die super flexibele kleppen bij een aantal mensen al waren afgescheurd en letsel in het gezicht hadden veroorzaakt?

Dat van die kleppen was de new master dacht ik.

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:46

heb ook een horka cap, ben dr altijd blij mee geweest, maar het wordt onderhand toch tijd voor een nieuwe (lijm waarmee de verstelbare band vast zit laat los, en heb dr al is een klap mee gemaakt)
ga denk ik toch dan voor die troxel...

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 07:58

Haha ik heb de veiligste cap (casco youngstar dynamite Tong uitsteken)

Vind ik wel een fijne cap, zit lekker alleen ik heb afdrukken in mn voorhoofd als ik klaar ben met rijden (maar ik heb ook een hard hoofd Clown )

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 08:49

Je wilt de veiligste cap, wij raden je de GPA af. En nog blijf je koppig doorgaan waarom iedereen hem zou dragen? Iemand is er mee begonnen daarna wou nog iemand hem, maar niemand kijkt echt daadwerkelijk naar de veiligheid van de cap. Als we maar de GPA hebben. Daar vind ik het dus op neer komen! Waarom open je dit topic als je te koppig bent om ook naar andere caps te kijken?

Nouja ik heb de HH Plus, en ik ben er zeer tevreden mee.
En koop nooit geen Casco verstelbaar, ik ben er mee gevallen en mijn bovenkant viel van het deel af wat op mijn hoofd zat. Dus uiteindelijk nog geen bescherming!

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 19:00

Ik ben het eens met Evatje.

Ik heb ook een verstelbare Casco. Soort weet ik niet. Ik heb hem nu zeker 5 jaar. Hij ziet er niet meer uit (ik ben er bijna nooit mee gevallen, maar ik heb echt stront in mijn handen en liet 'm overal slingeren Clown ) daarom twijfel ik nu ook een beetje aan de veiligheid en gebruik nu de Horka van mijn moeder. Ook een fijne cap, maar de casco vind ik toch een stuk fijner. Ik heb ook nooit last gehad van die verstelbare dingen.

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 09:20

Oeh gelukkig zie ik dit optijd, ik was namelijk van plan een nieuwe cap aan te schaffen. En mijn keuze was eigenlijk gevallen op die GPA Pikeur cap. Die valt nu dus echt af.

Duurkoop is dus echt niet altijd een goede koop!
[/quote]
Ik twijfel hier echt sterk aan hoor
Een GPA cap heeft bijna iedere springruiter dus dat is tcoh een teken dat hij goed is ofniet??[/quote]

Dat is wel erg kortzichtig! Dat is net zo iets als: Het staat in de krant, dus het is waar[/quote]

Nee, maar ik denk niet dat sponsers een slechtere cap gaan kopen voor de springruiters

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 09:25

Evatje schreef:
Je wilt de veiligste cap, wij raden je de GPA af. En nog blijf je koppig doorgaan waarom iedereen hem zou dragen? Iemand is er mee begonnen daarna wou nog iemand hem, maar niemand kijkt echt daadwerkelijk naar de veiligheid van de cap. Als we maar de GPA hebben. Daar vind ik het dus op neer komen! Waarom open je dit topic als je te koppig bent om ook naar andere caps te kijken?

Nouja ik heb de HH Plus, en ik ben er zeer tevreden mee.
En koop nooit geen Casco verstelbaar, ik ben er mee gevallen en mijn bovenkant viel van het deel af wat op mijn hoofd zat. Dus uiteindelijk nog geen bescherming!

Oh wacht even... Ik ben niet koppig ik vraag me gewoon af waarom er dan zoveel GPA's worden gedragen
Ik hoef helmaal GEEN GPA ik wil liefst een fijne,mooie cap
Merk maakt me echt niks uit bhalve dan een casco die wil ik niet meer Tong uitsteken

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 09:43

Ik heb zelf ook een GPA. En dan niet persé vanwege de veiligheid, maar vooral vanwege het comfort (en natuurlijk omdat ik sowieso een cap op mijn hoofd wil). De GPA is goedgekeurd, dus zal zeker wel veiligheid met zich mee brengen. Of het dan ook daadwerkelijk de veiligste is, kan me niet schelen. Als je valt dan val je en het ligt er maar net aan hoe je valt of je cap het op kan vangen of niet.

Wat betreft comfort is de GPA in mijn ogen zeker de beste. Ik zweet er veel minder in, hij zit lekker (zacht) en je voelt 'm geowon bijna niet, ook omdat hij van heel licht en ijzersterk vliegtuigmateriaal is gemaakt. Bovendien vind ik GPA's gewoon hele mooie caps en vind ik het een stuk mooier staan dan een 'goedkopere' cap. Maar dat is ook allemaal persoonlijk.

Helaas is dat artikel over dat testen van die caps helemaal in het Duits en word ik er weinig wijs uit. Er staat wel dat de pasvorm van de GPA middelmatig is, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik weet niet of ze hebben gepast op een machine of een echt mensenhoofd, maar ik vind deze caps echt de beste pasvorm hebben. Zelfs al zit mijn sluiting los, mijn cap verlies ik niet, en hij zit ook niet te strak rond mijn hoofd.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 13:58

Cyruss_ schreef:
Je zou het bijna wel zeggen ja.. Maarja zown test zuig je ook niet zomaar uit je duim.
Je ziet wel vaker op kassa (vara) dat producten van de aldi of liddl het eigenlijk hardstikke goed doen, of zelf de beste zijn.
Maar al met al word het voor mij ook niet makkelijker om een nieuwe cap te kopen.

Hmmm.. Hier ben ik het niet helemaal mee eens... (Dat lidl producten eigenlijk hardstikke goed zijn of de beste) Mijn vader die rijdt motor Cool en die zag dus dat er bij de lidl motorhelmen te koop waren (is alweer tijdje terug geweest) en daar stond bij dat ze goedgekeurd waren door een of andere bond, dat ze dus veilig waren. Toen is een man van de anwb (weet ik niet zeker) het helemaal gaan uitzoeken omdat dat niet kon, die helmen waren véélste goedkoop en wat bleek: De helmen waren goedgekeurd ja, omdat ze later goed als afval verwerkt konden worden! En een heleboel mensen hebben dus gedacht dat die helmen écht goed waren! Maar misschien is het met caps niet zo, maar voordat ik iets ga kopen nu bij de Lidl denk ik echt wel 2x na.... (als het om je eigen veiligheid gaat)

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 07:31

Ukkiee schreef:
Wat betreft comfort is de GPA in mijn ogen zeker de beste. Ik zweet er veel minder in, hij zit lekker (zacht) en je voelt 'm geowon bijna niet, ook omdat hij van heel licht en ijzersterk vliegtuigmateriaal is gemaakt. Bovendien vind ik GPA's gewoon hele mooie caps en vind ik het een stuk mooier staan dan een 'goedkopere' cap. Maar dat is ook allemaal persoonlijk.

Ik heb hier juist erg negatieve ervaringen mee met GPA. Ik heb een tijd met een GPA gereden maar ik kreeg een vreselijk zweethoofd van en ik kreeg er hoofdpijn van. Ik vind het ook mooie caps en dacht dat het wel goede moesten zijn omdat zoveel mensen hem dragen, maar ik ben echt vreselijk afgeknapt... Ik droeg zelfs liever de verbraste casco, die veel te los zat, dan die GPA. Nagelbijten / Gniffelen

Heb nu een HH pro plus en daar kan ik echt heerlijk mee wegrijden, nergens geen last van en ik heb sinds ik die cap heb bijna altijd mijn cap op!

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 20:05

Conclusie: GPA is BIJNA altijd afteraden ( behalve bij uitzonderingen )

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 20:33

ik heb een HH pro plus!
vindt het een erg fijne cap!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 20:37

Romyjuh_Xx schreef:
Cyruss_ schreef:
Oeh gelukkig zie ik dit optijd, ik was namelijk van plan een nieuwe cap aan te schaffen. En mijn keuze was eigenlijk gevallen op die GPA Pikeur cap. Die valt nu dus echt af.

Duurkoop is dus echt niet altijd een goede koop!

Ik twijfel hier echt sterk aan hoor
Een GPA cap heeft bijna iedere springruiter dus dat is tcoh een teken dat hij goed is ofniet??

Elke cap die is goedgekeurd is gewoon goed punt Knipoog Voor de rest hangt het af van hoe jou hoofd is.. rond of ovaal en z... Hierdoor kan de ene cap beter zitten dan de andere! Gewoon lekker veel caps passen en hou ze gewoon een tijdje op! Lekker doo de winkel heen lopen en beetje springen met dat ding enzovoorts!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 20:42

Romyjuh_Xx schreef:
Conclusie: GPA is BIJNA altijd afteraden ( behalve bij uitzonderingen )

Onzin.. Hoeveel mensen hebben hier nou gereageerd? Hieruit kan je geen conclusie maken! Zoals ik in een post eerder al zei! Zet ze allemaal op je hoofd dan merk je zelf het verschil! Knipoog

Excaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 14:58

Ik heb een troxel cap, zitten erg fijn en super functioneel moet je anders maar evenn google hoe die er uit ziet. ik heb de zwarte van 170 Euro

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:23

Ik heb nu ook een Troxel cap, de Sierra. Hij zit echt heerlijk en is goed ventilerend en verstelbaar.
Ik heb er in Amerika 120 Dollar vor betaald, ik weet niet wat hij in Nederland kost, maar ze worden hier wel verkocht en voor mij zit hij toch wel veel lekkerder dan m'n oude Horka Airstream.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 23:26

Mareska schreef:
Ukkiee schreef:

Ik heb hier juist erg negatieve ervaringen mee met GPA. Ik heb een tijd met een GPA gereden maar ik kreeg een vreselijk zweethoofd van en ik kreeg er hoofdpijn van. Ik vind het ook mooie caps en dacht dat het wel goede moesten zijn omdat zoveel mensen hem dragen, maar ik ben echt vreselijk afgeknapt... Ik droeg zelfs liever de verbraste casco, die veel te los zat, dan die GPA. Nagelbijten / Gniffelen

Heb nu een HH pro plus en daar kan ik echt heerlijk mee wegrijden, nergens geen last van en ik heb sinds ik die cap heb bijna altijd mijn cap op!

Als je er hoofdpijn van kreeg, zat 'ie waarschijnlijk veel te strak. Maar ja, zoals iemand anders al zei; het ligt ook heel erg aan de vorm van je hoofd.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 09:31

Borg schreef:
Ik heb nu ook een Troxel cap, de Sierra. Hij zit echt heerlijk en is goed ventilerend en verstelbaar.
Ik heb er in Amerika 120 Dollar vor betaald, ik weet niet wat hij in Nederland kost, maar ze worden hier wel verkocht en voor mij zit hij toch wel veel lekkerder dan m'n oude Horka Airstream.

ik ben blij dat te horen want ik heb er net eentje besteld Haha!

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 14:28

Maakt denk ik niet echt zoveel uit , ik heb van harrys horse

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:13

Die zat mij weer verschrikkelijk. Mijn dochter heeft hem en heeft dezelfde maat, dus ik kon hem uitproberen.
Echt een kwestie van een ander koppie dus.

judithje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:25

ik heb de hh pro plus maar ben absoluut niet tevreden. In het begin zat hij prima maar na een maand begon hij te groot te worden en zat hij telkens in mn nek. Ik heb hem nu een maat kleiner gekocht en die zat eerst vrij strak maar begint nu ook al steeds losser te zitten.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 23:36

Iemand ervaringen met Pfiff delta? Ik vind GPA caps super fijn zitten en ook qua ventilatie. Maar vind ze belachelijk duur. Nu zit die van Pfiff zo goed als het zelfde maar is qua prijs aantrekkelijker. Iemand deze cap? en zoja wat is de mening?

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 11:25

Maysie schreef:
Iemand ervaringen met Pfiff delta? Ik vind GPA caps super fijn zitten en ook qua ventilatie. Maar vind ze belachelijk duur. Nu zit die van Pfiff zo goed als het zelfde maar is qua prijs aantrekkelijker. Iemand deze cap? en zoja wat is de mening?

geen idee