Spoorwegovergang oversteken, veilig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Juliaarie

Re: Spoorwegovergang oversteken, veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:35

Marieke_K schreef:
Zelf zou ik vooral bang zijn voor ijzers die blijven haken in het spoor. Ben vroeger vaak genoeg een spoor overgestoken met en pony zonder ijzers en nooit wat gemerkt van een schok, al stapte de pony wel altijd over de rails heen, en niet er op.

Technisch gezien zou het kunnen dat het spoor zou geleiden, via ijzers, maar volgens mij geleid de hoef zelf niet. Lastig..

ja daar ben ik ook bang voor

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 09:48

Ik vind het antwoord van die meneer ook best wel interessant... dus als ik het goed begrijp heeft een paard zonder hoefijzers geen last van schokjes vermits er geen ijzer is dat kan geleiden? of toch ook?

Ik steek ook vaak een spoor over, maar dat is een spoorweg die sinds de sluiting van de mijnen niet meer gebruikt wordt. Het spoor loopt dwars door het natuurgebied heen. Er is daar ook geen bovenleiding en er staan geen slagbomen... Vroeger in de tijd dat de mijnen nog open waren reden er steenkooltreinen op... Mijn paard heeft wel moeite om erover te gaan... Maar ik denk dat het meer de angst van het onbekende is dan dat er eventueel stroom zou opstaan...

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 09:12

ik reed vroeger altijd over spoorwegen, maar sinds een jaar durf ik het niet meer. Iedere keer dat ik er overheen reed met mijn paarden kregen ze een schock en schoten ze omhoog, doodeng en ook heel gevaarlijk.

Die lading staat er heel vaak op, omdat er over de sporen hier in de buurt(utrecht regio) heel veel treinen rijden. Ik ben een beetje een scheiterd geworden op dat gebied. Ik vind tunnels, viaducten, veerponten etc. geen probleem, maar spoorwegen brrr