gevallen met cap,nieuwe kopen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: gevallen met cap,nieuwe kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 09:04

Het zelfde zeggenz e over motor/ brommer helmen.

Ik heb een flinke klapper gemaakt met mn brommer (en helm had ook een flinke klap gemaakt).
ik heb een neiuwe gekocht, en de oude uitelkaar gehaald. Wat bleek, hij was van binnen nog helemaal inorde, alleen een zijkantje waar het vizier scharnierpunt onder zit was er afgebroken, en krassen op het vizier en de helm.

Ach, ik heb nu een nieuwe helm.

Maar met caps is het denk ik het zelfde. Gewoon op je gevoel afgaan. Als die een keer van tafel valt oid dan is die niet meteen afgeschreven hoor!
Maar met een (flinke) val zou ik toch eht zekere voor het onzekere nemen.

Tiffanyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:44

Het ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan hoe je bent gevallen!
Ben je op je achterste gevallen dan is het natuurlijk niet nodig, dat lijkt me nogal logisch eigenlijk Vork Ik ben zelf 2x op mijn hoofd gevallen, en koop om de 2 á 3 jaar een nieuwe cap.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:29

Puera schreef:
Ik denk dat 't afhangt van de manier waarop je bent gevallen. Stel, je valt en je landt op je hoofd of knal goed hard tegen de bakrand, dan zou ik 'm wel vervangen.

Heb mijn cap ook wel eens uit m'n handen laten vallen, voor mij geen reden om 'n nieuwe te kopen. Je moet gewoon goed naar de cap kijken en 'm bevoelen... vertrouw je 't niet, dan kun je beter een nieuwe kopen. Beter een nieuwe cap kopen... je hoofd is niet vervangbaar. Haha!

hier sluit ik me bij aan!

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:22

Als mijn cap (heel) hard zou vallen, dan koop ik wel een nieuwe, maar als het gewoon op 'zacht' op de grond valt zou ik niet een nieuwe kopen. Anders moet ik wel veel cappen kopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:24

arankapony schreef:
Als mijn cap (heel) hard zou vallen, dan koop ik wel een nieuwe, maar als het gewoon op 'zacht' op de grond valt zou ik niet een nieuwe kopen. Anders moet ik wel veel cappen kopen

Het is toch niet cappen? Maar caps? Of zit ik nou scheef te denken? Clown

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:28

__Charlotte schreef:
arankapony schreef:

Volgens mij caps Lachen
Maar ik ben ook al een paar x met deze cap gevallen, maar toen viel ik niet op mijn hoofd, of kwam mijn hoofd niet hard op de grond. Dan vind ik het geen reden om een nieuwe te kopen

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:19

__Charlotte schreef:
arankapony schreef:

Ik dacht eerst ook caps, maar iemand schreef ergens cappen, dus dacht ik dat zal dan wel goed zijn
Maar het is toch caps ? Haha!

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:47

Die keren dat ik ben gevallen, ben ik niet echt (hard) op mijn hoofd gevallen. Dan vind ik het niet nodig om een nieuwe cap te kopen. Wanneer er een scheur in zit (zoals laatst bij een vriendin van mij) dan lijkt het me wel een verstandig idee om een nieuwe te kopen.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 08:44

Nou als je hard op je hoofd bent gevallen, zou ik het wel doen..
Ik val er momenteel wel elke dag af.. dat zou dan wel een erg duur grapje worden. Bloos

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 09:49

Ben laatst in een half uur twee keer achter elkaar op m'n hoofd gevallen - en ik neem liever het zeker voor het onzekere, dus dat wordt binnenkort op zoek naar een nieuwe Ja

Ben het er wel mee eens wat de meerderheid zegt.. het ligt eraan hoe hard en of je ook echt op je hoofd gevallen bent Lachen

Tylano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:27

nou echt niet .. ik werk met een jong beestje, op het begin lag ik er regelmatig af. dus egt niet elke x een nieuwe kopen Tong uitsteken
ben ook wel eens op de bakrand gevallen met m'n hoofd .. maar dan nog. zo'n ding kan vast wel tegen een stootje.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:34

Tylano schreef:
zo'n ding kan vast wel tegen een stootje.

Wees daar maar niet zo stellig in. Een cap heeft een bepaald spanningsveld en bij een val breekt dit spanningsveld door de druk die erop komt te staan. Daarmee neemt je cap de klap van de val op en beschermt daarme je hoofd. Je hoeft dan helemaal niets aan je cap te voelen of zien.
Als dat spanningsveld eenmaal weg is dan komt het ook niet meer terug. Als je dus de keer erop valt dan kan je cap de val niet meer breken en moet je hoofd de klap opvangen.
Zeker als je tegen de bakrand bent gevallen met je cap is de kans groot dat het spanningsveld doorbroken is en zou ik echt een nieuwe cap aanschaffen als ik jou was.

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:07

Ik vind dat het er vanaf hangt hoe hard je bent gevallen en of je uberhaupt op je hoofd bent gevallen of ergens anders op.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:15

Als ik flink van mijn paard gevallen ben (op mijn hoofd bijvoorbeeld) moet ik van mijn ouders een nieuwe.
Volgens mij is dat wel zo slim aangezien een cap vast ook niet onbreekbaar is.

Kristel_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 07:48

Ik rijd nog niet zo heel lang paard en ben er gelukkig nog niet afgevallen. Maar aangezien ik in het ziekenhuis werk en zie wat daar af en toe iemand op de spoedeisende hulp voorbij komen. En ik kan jullie vertellen dat bij ongevallen met een paard 9 van de 10 keer patiënten voor hun hoofd komen... En ik heb al heel wat jonge grietjes daar als kasplantjes voorbij zien komen. Als ik 1x val waarbij mijn cap IETS raakt ook al is het nog zo zacht in het zand... Dan wordt hij bij mij vervangen. En wat prijs betreft... Ik koop dus gewoon geen cap van 250,- Knipoog

horsepower14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:06

als k echt heel hard met mijn hoofd op iets zou vallen, zou k denk ik wel een nieuwe kopen, maar ik ga echt niet na iedere val een nieuwe cap kopen,

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:13

ik heb mijne nu al een paar jaar. (zeg maar ongeveer 6 jaar) maar heb er niet altijd mee gereden. ben misschien een paar keer gevallen. maar nooit echt op mijn hoofd. dus zolang de cap er nog goed uitziet en stevig aanvoelt vind ik het niet nodig.

ben wel een keer van de fiets afgevallen, had me cap nog op (kwam terug van paardrijden) en kwam hard op me hoofd terecht. op dat zo momenten hou je van je cap Tong uitsteken

Vivjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 17:05

Kiki27 schreef:
Vivjuuh schreef:
Als jij een cap koopt en je bent genoodzaakt om na de 1e val een nieuwe te kopen dan heb jij geen goeie cap gekocht hoor..I think so..

Als je op je hoofd gevallen bent of tegen de bakrand aan, is een cap niet meer veilig! Of je nu een peperdure hebt of een goedkope.
Er kan aan de buitenkant misschien niets te zien zijn, maar in de cap kan een beschadiging zitten die bij een volgende val misschien geen garantie meer geeft op bescherming van je hoofd.
Maar als je 'gewoon' Knipoog gevallen bent hoef je echt geen nieuwe cap te kopen.

Ja, dat bedoel ik, ''gewoon'' gevallen.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 07:34

Vervangen na een harde val op je hoofd. Schokabsorptie neemt heel erg af na een flinke val. Schade hoeft niet direct zichtbaar te zijn. Hebben 2 caps, altijd een reserve in de kast liggen.

Fietshelmen heb ik ervaring mee, is een gelijksoortige constructie. 2x een nieuwe gekocht na een val/ botsing. 1e keer een boom gekust met mijn voorhoofd. Helm leek in 1e instantie nog heel, maar bij inspectie thuis was er een kleine scheur zichtbaar. De 2e keer viel ik gewoon, zag ik niets aan de kap, maar klonk het ding anders dan voorheen als ik erop tikte. Dus ook maar weg gedaan.
Met die ervaring in het achterhoofd, altijd cap vervangen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:47

Ik vervang ze niet na één keer, maar na een flinke val lijkt het me verstandig een nieuwe te kopen. Het zijn vaak vrij prijzige dingen maar je hoofd is onbetaalbaar denk ik dan maar.
Beter iets te voorzichtig dan op je hoofd vallen met een kapotte cap.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:02

Ik heb mn 2e cap in zon 6 jaar.

Ik koop een nieuwe als ie echt kapot is.
Bijvoorbeeld sluiting kapot of iets aan de binnekant kapot. Als je heel hard bent gevallen op je kop.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:04

ik geef meer om mijn hoofd,als ik met mijn cap hard de grond of wat anders raak koop ik wel een nieuwe,ook als ie op t eerste gezicht heel is