wat voor sportbh tijdens het paardrijden?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

egnie

Re: wat voor sportbh tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 08:33

Een goed passende sport-bh is een must. Ten eerste heb je geen last tijdens het sporten en je borsten blijven langer in model. Ook niet onbelangrijk.

Ik had in het begin ook geen echt goede bh, maar heb nu ook de shock en nog een paar andere merken en die bevallen prima. Geen last van gestuiter of pijn.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 18:31

Een shockabsorber level 4. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. Ben er heel tevreden over!

Mensenkind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:08

Ik denk zelf dat het, het fijnste rijd met een BH die een iets dikker laagje stof heeft.
Geen vulling, maar niet niet die waar alleen een beugel in heeft.
Ik heb die dus met een iets dikker laagje stof en die rijd echt kei fijn.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:10

Ik heb 2 maanden geleden bij de Hema 2 sportbh's gekocht.
Die bevallen goed Ja

Had er eerst 1 gekocht, maar was snel weer in de winkel te vinden om een tweede te kopen.

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:49

toevallig gister flinke buitenrit gemaakt en aangezien mijn paardje bijna nooit stapt,altijd een soort drafje dribbel had ik erg veel last van gestuiter...had wel een sportbh aan maar werkt dus blijkbaar niet naar behoren..ik ga nu eens kijken bij de hema want ik hoor daar toch veel positieve berichten over.Dalijk in de zomer vind ik t af en toe zelfs genant worden in een t shirt.De boel moet wel lekker stevig op zn plaats blijven

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:57

Heb er 1tje van shock absorber, zit echt als een huis. Maar wil er 1 of 2 bij omdat ik nu ook hardloop en ze zijn zo duur, ik hou dit dus even in de gaten...

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:25

Ik heb van hunkemoller, bevalt super

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:28

Ik rijd ook altijd met een gewone.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:35

Roelke_ schreef:
Een shockabsorber level 4. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. Ben er heel tevreden over!

Heb ik sinds kort ook, wat een verademing! Heerlijk zit dat ding, en ontzettend veel steun!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:44

rijd eig altijd met een gewone bh..nergens last van..

Kristel_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:17

Ik ben een paar jaar terug gestart met hardlopen... Een halfjaar terug was ik de blessures zat en ben gaan paardrijden. Of te wel ik kan de sport-BH hergebruiken.
Ik heb er 1 van shock-absorber en ik ben er heel tevreden over. Ik mocht er toen een wedstrijd meelopen en als ik niet tevreden was, gewoon ongewassen weer terugbrengen Clown
Als je een sport-BH koopt is het belangrijk om te letten op de stevigheid. Je hebt namelijk ook sportbh's die geschikt zijn voor yoga of nordic-walking... en als je daar mee thuiskomt, heb je er echt helemaal niks aan. Ik geloof dat voor hardlopen en paardrijden level/niveau 4 nodig is (of is dat niet bij alle merken hetzelfde? de stevigste in ieder geval).
Tip: spring eens rond in het pashokje... Als het allemaal op zijn plek blijft is hij stevig genoeg Pling

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 10:29

ik denk dat ik ook maar eens naar die shockabsorber ga kijken.. ik heb opzich zelf niet echt last van 'geschuddel' in de zin van pijn ed. Maar voor het zicht Vork

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:32

Ik heb ook een Shockabsorber maar kan me niet herinneren dat ik die zo duur vond. Zit echt als een huis.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:35

Nancy_B schreef:
SportBH van het eigen merk van de Hunkermöller. Is heel stevig. Ook voor een grote cup! Knipoog

Die heb ik ook, ideaal! Heb een D nodig en met deze bh heb ik nergens last van tijdens het rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:40

Ik draag nooit meer een sport-bh, altijd een gewone (beugel-bh). Ik heb een c-cup, dus het is eigenlijk wel verstandig om toch weer eens een sport-bh aan te schaffen. Ik heb er ooit 1 gehad van Hunkemoller, die zat wel lekker en gaf genoeg steun. Toch maar weer eens shoppen Knipoog

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 10:41

op die site... waar ik dus op zat... stond dat je zélfs bij een A cup nog een goede sportbh móet hebben! staat hier ook de link van in dit topic!

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 11:26

Nou ik heb er 1 besteld hoor van de site in dit topic, zal de ervaring met jullie delen als ik hem heb. Ik heb ook een vrij kleine cupmaat, maar dat wil nog niet zeggen dat je geen sportbh nodig hebt. Ik heb wel last van het schudden. Maar ook al heb je geen last, niemand wil hangtieten toch Haha!

Linda29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 14:39

ik rij ook altijd met een gwne bh.. heb nergens last van (nog niet Clown )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:24

kler schreef:
Nou ik heb er 1 besteld hoor van de site in dit topic, zal de ervaring met jullie delen als ik hem heb. Ik heb ook een vrij kleine cupmaat, maar dat wil nog niet zeggen dat je geen sportbh nodig hebt. Ik heb wel last van het schudden. Maar ook al heb je geen last, niemand wil hangtieten toch Haha!

Ik hoorde laatst dat je juist hangborsten kan krijgen door het dragen van een bh. Doordat ze al ondersteund worden maakt het lichaam zelf geen sterk weefsel aan. Of zoiets Knipoog

Maar ik ga hoe dan ook toch weer eens een sport-bh aanschaffen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 11:03

sportbeha van eigen merk hunkemoller. Hier ben ik super tevreden over ik heb (volgens mij al 7 jaar geleden) hier 4 van aangeschaft en heb nog nooit nieuwe hoeven te kopen. Ze zitten echt super en ik heb nergens last van. Zelf saf en toe voor de lol op de shetlander in draf zonder zadel is goed te doen.

horsepower14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:10

altijd een simpele van de hema, niet eens een sportbeha, die heb k wel alleen met paardrijden aan, voor gewoon vind k m niet goed genoeg Knipoog

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:49

RedPassion schreef:
Ik hoorde laatst dat je juist hangborsten kan krijgen door het dragen van een bh. Doordat ze al ondersteund worden maakt het lichaam zelf geen sterk weefsel aan. Of zoiets Knipoog

Maar ik ga hoe dan ook toch weer eens een sport-bh aanschaffen.

Je borsten kunnen met sporten niet goed zelf de schokken opvangen (afhankelijk van de grootte), hoe minder ze ondersteund worden, hoe groter de kans dat je huid uitrekt en dus alles gaat hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:51

Ja, klopt Esther, maar dat ging om het dragen van een bh in het algemeen, tijdens de 'dagelijkse' dingen, om het zo even te zeggen. Of het klopt weet ik niet hoor, en ik draag sowieso liever een bh.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 13:09

ik heb een sportbh van de hema, deze bevalt super tijdens het rijden!!!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 13:33

De wet van de zwaartekracht geldt ook voor borsten hoor, die trekt daar vanzelf aan, of ze nou groot of klein zijn.
Ik kan me iemand met kleine borsten herinneren die altijd zonder fatsoenlijke bh reed, M, dus doorzitten.
Dat zag er niet uit! En het deed mij al pijn als ik er naar keek.
Zij had er zelf geen last van zei ze. Ik weet zeker dat ze nu verlepte theezakjes over heeft......