Wie draagt er van jullie chaps?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Benthe

Re: Wie draagt er van jullie chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:07

Ik heb eerst gewoon stoffen chaps gebruikt, vind het heerlijk zitten, maar wilde toch leren probere, die heb ik nu en ik wil niet meer anders, echt heerlijk en ik vind het er nog mooi uitzien ook Nagelbijten / Gniffelen
Mag je trouwens met jodphurs en gaithers een wedstrijd rijden?

Tiffanyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:48

Ik draag ze ook. Maar ik heb een ander probleempje! Ik heb uber lange benen en mijn kuiten zijn eigenlijk hartstikke smal! Ik heb nu een M dat sluit dan nog net strak genoeg aan bij mijn kuiten, maar eigenlijk moeten ze wat langer zijn!

Ik vind chaps persoonlijk lekkerder zitten en ik vind dat je ook beter rijd! Je voelt je paard veel beter aan. Ook met sporen rijden is dan geen probleem.

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:35

Ik rijd met rijschoenen en in de les met chaps Lachen
Ik heb gewoon van die stoffen dingen, maar ze zitten wel lekker. Alleen zit ik ook met het lange dunne benen geval. Die van mij zijn veels te kort Clown

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 18:29

Ik rij nu met laarzen, maar ben van plan om binnenkort chaps aan te schaffen. Lijkt me voor de zomer toch wat minder warm dan gevoerde laarzen??

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:54

Ik rij met chaps.
Vind het lekker makkelijk.
Na het rijden doe je ze af en je loopt weer op schoenen.
Ik vind leren laarzen lekkerder rijden maar voor het gemak vind ik chaps heel handig.

Maartje_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:58

Ik rij ook met chaps.
Heb ook wel eens met larzen gereden maar voor dat ik die uit had, dat duurde altijd een uur.
Vind dit veel makkelijker! en fijner zitten.

stef_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:27

Hooi

ik heb leren chaps en schoentjes,
maar ik vind de chaps niet echt fijn.
De schoentjes wel heel erg.

groetjes

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:30

Chaps vind ik veel lekkerder zitten en 't rijd lekkerder.
Maat van mijzelf weet ik eigenlijk niet zo..
Ga naar de winkel en laat je helpen, je krijgt er zoveel aan als je wilt tot de goede!
Ik heb ze zelf nieuw gekocht, vind ik wat prettiger, omdat 2e hands toch versleten zijn, denk ik.

Edit; Ik heb géén leren, en die zitten prima!

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:06

Ik draag ook chaps, ik vind het heerlijk rijden, ik heb geen leren maar stoffen chaps.

Ik vind zelf laarzen verschikkelijk rijden en chaps vind ik dus echt veel fijner. Lachen

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:36

Ik heb ook stoffen chaps van mondoni en dan met rijschoenen van mountain horse dat rijdt echt heel lekker en je kunt er dan ook makkelijk op lopen Lachen het voordeel van stoffen chaps is ook dat als ze vies zijn je ze gewoon in de wasmachine kan doen Lachen

zelf heb ik ook leren laarzen die rijden ook heel lekker! maar die gebruik ik meestal alleen met les of met mooi weer anders worden ze zo snel vies Tong uitsteken

horsepower14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:27

ik heb suede chaps, van harry's horse, maatje M Tong uitsteken maar als je niet weet wat voor maat je nodig hebt, toen ik ze was kopen in de ruitersportzaak, kwam er zown vrouw aanlopen, en die zag het meteen, en die gaf ook meteen de goede maat, gewoon ff hulp vragen dus!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:29

ik rij ook met chaps, simpele goedkope van HH.
en daar onder gewone schoenen met een hak, lopen fijn en zijn veilig,
en kostten maar 7,50 Knipoog
dus zo duur hoeft het allemaal niet hoor.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:36

ik rijd zelf ook met chaps! Heb ooit eens (omdat het moest) met leren laarzen gereden... maar vind het echt een ramp... ik voelde m'n paard gewoon niet eens meer Tong uitsteken Ze zeggen wel dat je benen minder goed stil liggen door chaps.. maar ik heb daar verder nog nooit commentaar op gehad. Chaps opzich kosten niet zo heel veel. Schoenen (die speciale dingen dus) daar heb ik leren van en die zijn wel wat prijziger... maar ze doen ook lang mee hoor! Ik vind het ook veel gemakkelijker aan en uittrekken.. én als ik zonder zadel een keer rijd.. dan vallen ze ook niet uit Haha!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:28

ja ik heb ze ook, heb ervoor gekozen omdat ik heel veel moeite had om laarzen uit te krijgen en er ook kramp door kreeg.
Ook vind ik het lekkerder, want in de zomer hoef je dan tenminste niet de heledag met laarzen te lopen. maar dan heb je gewoon van die jodpur laarsjes (ofzo). en dan zie je ook je leuke sokken haha!
maar ben nu wel opzoek naar laarzen met een rits. lijkt me ook fijn.

GoldenDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:11

ik rijd altijd met chaps, ook op wedstrijd. heb gladleren chaps van cavalkade Knipoog

Miek23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 13:50

Ik vind het ook heerlijk om met chaps te rijden, ik heb niet eens laarzen meer Cool
Die stoffen zijn een prima optie, vooral als het je wil proberen. Ik heb zelf ook stoffen
en ik vind het lekker zitten, ze rekken ook lekker mee. Ze worden alleen wel snel vies en lelijk,
dus mocht het bevallen is een extra setje geen overbodige luxe Knipoog Of misschien dan overgaan
naar leren chaps dan.

Heavenknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 07:56

Ik heb lederen chaps van Kentaur, maat XL. Ik heb dan ook hele lange benen&redelijk dikke kuiten XD

rtfmlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:26

ik heb maat M maar je moet ze gewoon eens passen

daggie_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:33

chaps zijn egt gweldig.. ik heb dikke kuiten en een enkel blessure waarvoor ik regelmatig dus een enkel beschermer aan moet.. en dat past helemaal niet in paardrijlaarzen .. en als ik chaps aan heb voelt het tog stevig, en heb ik ook niet zwierende benen of pijn aan binnekant vanwege schuren langs het zadel..

ik zou het iedereen aan kunne raden die af toe lekker wil racen door het bos ofzo Lachen
of gwoon bij lessen Lachen..

de maten zou ik niet te serieus nemen.. sommige chaps zijn ook in een vorm, en sommige niet.. ligt ook aan het merk enz Knipoog
gewoon passen Lachen..

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:36

ik rij met chaps
leren kieffers maat xs
heb kuit maat 33 moet zeggen de XS van kieffer valt vrij ruim
met een schoentje van mondoni eronder

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:38

Chaps, wat een hel. Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb met die dingen echt het idee dat mn benen overal heen waaien en dat niks om mn benen heen heb.

Het zal wel een kwestie van wennen zijn maar geef mij maar mn vertrouwde leren laarzen. Lovers

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:50

Ik heb laarzen en chaps...als het te warm weer is draag ik chaps omdat ik anders mijn laarzen niet ui krijg, en laarzen gwoon voor in het koude weer...
Ik vind ze allbei goed zitten maar als ik een keus moest maken tussen laarzen of chaps,kies ik toch voor chaps (die heb je trouwens ook in het leer, dus scheelt niet veel van laars) omdat ik ze makkelijker uit krijg

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:52

Laars met rits lijkt me ook fijn...en krijg idd ook kramp met het uitrekken in de zomer van mijn laarzen omdat het moeilijk gaat

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:31

ik hou niet van chaps, liever laarzen

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:35

het ligt eraan wat je gewent ben, als je met chaps rijden en je heb daarvoor jaren met laarzen gereden zouden diegene gewoon weer terug gaan naar de laarzen, rij je jaren met chaps en ga je daarna met laarzen rijden zullen ze waarschijnlijk weer terug gaan naar de chaps, zelf rij ik nu met chaps en laarzen, zo gauw het zomer wordt en we buiten gaan rijden rijdt ik met chaps en in de winter trek ik toch liever me laarzen aan Lachen