Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
misschien een idee
Toen ik ze enkele weken geleden weer wilde aantrekken, kwam ik er niet meer in. Heb hem maar naar Petrie gebracht om er een rits in te laten zetten.
Ment schreef:Mijn Petrie Perfect laarzen hebben 3 jaar prima gezeten. Na ze een jaar niet gedragen te hebben, passen ze niet meer! Voor zover ik weet zijn mijn kuiten niet dikker geworden... zijn ze gekrompen?!![]()
Het zijn coating laarzen, dus laten oprekken is geen optie. Hebben jullie andere ideeen?
Citaat:Misschien is het leer ook wat stijver geworden, omdat het niet is onderhouden?

Animal_ABC schreef:Leer krimpt wel! Ik had laatst mijn nieuwe leren hoed een dag op het dashboard in de volle zon laten liggen, en hij was ineens een maat te klein, randen stonden ook meer gegolfd dan daarvoor. Oplossing: nat maken en opzetten!
)Ment schreef:Mijn Petrie Perfect laarzen hebben 3 jaar prima gezeten. Na ze een jaar niet gedragen te hebben, passen ze niet meer! Voor zover ik weet zijn mijn kuiten niet dikker geworden... zijn ze gekrompen?!![]()
Het zijn coating laarzen, dus laten oprekken is geen optie. Hebben jullie andere ideeen?
Citaat:Bij mij helpt het meestal wel als ik een paar flessen (van die 2 liter dingen) met warm water vul en deze in mijn laarzen stop (meestal met kranten eromheen). Als ik dat heb gedaan dan kan ik ze meestal wel weer aan.