Laarzen gekrompen na lang niet dragen?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tender_yon

Re: Laarzen gekrompen na lang niet dragen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:08

leer kan wel degelijk krimpen !!!

Yaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:20

Het kan gekrompen zijn in dat jaar inderdaad, maar toch niet heel erg. Ik denk dat en je kuiten een heel klein beetje gegroeid zijn, en je laarzen een klein beetje gekrompen..

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 15:07

ik denk dat bij mij beiden van toepassing is Haha!

mijn kuiten zijn iets gegroeit en door het 1,5 jaar niet dragen van mijn laarzen zijn ze weer naar hun eigen maat teruggeslonken Bloos

mijn kuitmaat is prima maar het bovenste randje snijd als een gek in mijn been, heb mijn laarzenspanners wat breder gemaakt en nu al een week in de bovenste rand gespannen en ze zitten nu al een stuk aangenamer Tong uitsteken misschien een idee Pling

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 15:28

Heb mijn bruine Anky's deze winter niet gedragen, en binnen naast mijn verwarming gezet Bloos Toen ik ze enkele weken geleden weer wilde aantrekken, kwam ik er niet meer in. Heb hem maar naar Petrie gebracht om er een rits in te laten zetten.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 15:39

Misschien is het leer ook wat stijver geworden, omdat het niet is onderhouden?

_Susanne_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 13:35

Ik heb hetzelfde meegemaakt, mijn laarzen waren na 3 jaar ook niet meer zo breed als mijn kuiten Huilen

Uiteindelijk heb ik een oplossing gevonden bij Hyporama in Rotterdam. Ze kunnen voor 70€ een Spi in je laars zetten een soort V waardoor je je laarzen weer aankan.

Mijn schoenmaat is hetzelfde gebleven en zo hoef ik geen nieuwe laarzen te kopen Bloos

Misschien een tip

Jenny00

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 14:18

Ritsen erin laten zetten?

xJakoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:01

Ment schreef:
Mijn Petrie Perfect laarzen hebben 3 jaar prima gezeten. Na ze een jaar niet gedragen te hebben, passen ze niet meer! Voor zover ik weet zijn mijn kuiten niet dikker geworden... zijn ze gekrompen?! Ziek

Het zijn coating laarzen, dus laten oprekken is geen optie. Hebben jullie andere ideeen?

Misschien ligt het aan je kuiten , maar het kan ook zijn dat je laarzen heel 'droog' zijn ,
Je kunt ze miss. even goed invetten en dan aantrekken en een poosje mee lopen ,
het kan best zijn dat ze dan uitrekken , Knipoog

_sammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:29

of je voeten zijn gegroeit Lachen

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:15

ik heb trouwens ook wel eens gehoord van natte kranten een nacht in je laarzen doen om ze op te rekken, weet niet of het echt werkt of een fabeltje is

AylaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 21:50

een rits in zetten?

Ment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 10:37

Citaat:
Misschien is het leer ook wat stijver geworden, omdat het niet is onderhouden?

Het zijn coatinglaarzen, dus onderhouden helpt niet helaas...

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:40

Leer krimpt wel! Ik had laatst mijn nieuwe leren hoed een dag op het dashboard in de volle zon laten liggen, en hij was ineens een maat te klein, randen stonden ook meer gegolfd dan daarvoor. Oplossing: nat maken en opzetten! Haha!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:51

Animal_ABC schreef:
Leer krimpt wel! Ik had laatst mijn nieuwe leren hoed een dag op het dashboard in de volle zon laten liggen, en hij was ineens een maat te klein, randen stonden ook meer gegolfd dan daarvoor. Oplossing: nat maken en opzetten! Haha!

Dat kun je ook met schoenen doen Clown

Heb ik ooit gedaan met werkschoenen die zwaar klote zaten, daarna liepen ze wel goed.

Ik heb momenteel hetzelfde probleem met mijn laarzen, maar mijn kuiten zijn wel degelijk dikker geworden. (Ben de afgelopen 2 jaar door verschillende omstandigheden nogal aangekomen Bloos )
Bij mij helpt het meestal wel als ik een paar flessen (van die 2 liter dingen) met warm water vul en deze in mijn laarzen stop (meestal met kranten eromheen). Als ik dat heb gedaan dan kan ik ze meestal wel weer aan. (heb al een tijdje niet met mijn laarzen gereden, moet ik snel weer eens vaker gaan doen, want die chaps rijden voor geen meter)

Florientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:05

ik denk niet dat het aan de laarzen ligt. dus ik denk dat je kuiten iets gegroeid zijn.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:06

Ment schreef:
Mijn Petrie Perfect laarzen hebben 3 jaar prima gezeten. Na ze een jaar niet gedragen te hebben, passen ze niet meer! Voor zover ik weet zijn mijn kuiten niet dikker geworden... zijn ze gekrompen?! Ziek

Het zijn coating laarzen, dus laten oprekken is geen optie. Hebben jullie andere ideeen?

Rits erin laten zetten?

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 17:46

Ja, ook ik heb het in de winkel te horen gekregen, leer krimpt door het niet dragen ! Verdrietig Verdrietig
Ik had mijn wedstrijdlaarzen net 3 maanden gedragen, toen ik met zwangerschapsverlof ging. Na mijn zwangerschap zijn mijn kuiten echt niet dikker, maar mijn laarzen kreeg ik echt amper meer aan. Ik kwam niet meer door het wreefgedeelte, ondanks dat mijn laarzen niet op een droge of extra warme plek hebben gestaan EN de hele periode op laarzenspanners hebben gestaan.
Mijn laarzen zijn nu op gerekt, echter inmiddels ( 2 maanden later) kom ik nog steed lastig in mijn laarzen.
Ik overweeg nu om er toch ritsen in te laten zetten. Clown

tinewien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:01

denk tog echt dat het aan je kuiten ligt haha

Ment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 12:25

Citaat:
Bij mij helpt het meestal wel als ik een paar flessen (van die 2 liter dingen) met warm water vul en deze in mijn laarzen stop (meestal met kranten eromheen). Als ik dat heb gedaan dan kan ik ze meestal wel weer aan.

Da's wel een goede tip!

Ik heb mijn laarzen dus op laten rekken en nu passen ze weer (zijn ook heel gebleven)! Er werd mij wel meegegeven dat je ze moet blijven dragen, anders krimpen ze weer... zucht...