Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
heiditjj schreef:idd, gewoon zonnebrand met een hoge factor (30-40), en als ze al verbrand is, 's nachts even een beetje uierzalf erop.
Lenneke_ schreef:Achterhalen waar dat vandaan komt. Paarden verbranden normaal niet.
Die van mij verbrande ook altijd, tot hij leverbot bleek te hebben.
Meestal is er iets niet helemaal goed met de lever of de nieren, er komt dan een stofje in de huid waardoor de huid sneller verbrand.
Helemaal als je paard nu al verbrand zou ik toch maar eens een bloedonderzoek laten doen.
paard ging van ellende ook constant liggen en weer staan. We dachten eerst dat ze koliek had
. Dit was trouwens op een moment dat de zon niet eens scheen. 
kitty_gomez schreef:FitzChivalry schreef:@ kitty_gomez.
Mag ik vragen wel halster je dan gebruikt..
Mijn 2 jarige verbrand ook op de randjes van zijn neusgaten, maar ik durf hem niet met halster op de wei te zetten..
Insmeren is geen optie.. ik kan niet elke ochtend gaan smeren..
Een gewoon halster. Ben wel bang dat er rare ernstige dingen gebeuren.
Maar goed het kan niet anders.. En het ging vorige zomer ook goed!
Dan kan je je paard met een gerust hart op de wei zetten. Dus het kan wel anders 
Hij weet dat het vies is, maar blijft het eraf likken.

)

Lenneke_ schreef:Achterhalen waar dat vandaan komt. Paarden verbranden normaal niet.
Die van mij verbrande ook altijd, tot hij leverbot bleek te hebben.
Meestal is er iets niet helemaal goed met de lever of de nieren, er komt dan een stofje in de huid waardoor de huid sneller verbrand.
Helemaal als je paard nu al verbrand zou ik toch maar eens een bloedonderzoek laten doen.
Ik hoop dat dat wel helpt

Up_to_Date schreef:

doniaxxsiske schreef:Mijn verzorgpony heeft ook een rozige neus. En die verbrand ze ook altijd. Ik naai op haar halster een lapje, wat net over haar neus valt. En dan heeft ze er geen last meer van. Heb je geen om kijken meer na, dan hoef je dus niet 2x per dag te gaan smeren met zalfjes enz. En hoef je ook niet bang te zijn, dat ze het oplikken.
Hopelijk heb je hier wat aan, het is makkelijk te naaien, en is goedkoop gebruik een oude theedoek er altijd voor. En dit gaat al jaren prima zo.

parouscha schreef:Up_to_Date schreef:
Denk het wel
Up_to_Date schreef: