verbranden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

Re: verbranden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 07:02

@ kitty_gomez.
Mag ik vragen wel halster je dan gebruikt..
Mijn 2 jarige verbrand ook op de randjes van zijn neusgaten, maar ik durf hem niet met halster op de wei te zetten..
Insmeren is geen optie.. ik kan niet elke ochtend gaan smeren..

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:05

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:53

heiditjj schreef:
idd, gewoon zonnebrand met een hoge factor (30-40), en als ze al verbrand is, 's nachts even een beetje uierzalf erop.

Inderdaad, een hoge factor gebruiken werkt het beste.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 14:44

Lenneke_ schreef:
Achterhalen waar dat vandaan komt. Paarden verbranden normaal niet.
Die van mij verbrande ook altijd, tot hij leverbot bleek te hebben.
Meestal is er iets niet helemaal goed met de lever of de nieren, er komt dan een stofje in de huid waardoor de huid sneller verbrand.
Helemaal als je paard nu al verbrand zou ik toch maar eens een bloedonderzoek laten doen.

ben benieuwd hoe die zonnebrand er bij jouw paard uitzag? gewoon normaal (een beetje roze, korstjes) of veel erger?
Ik heb namelijk ook een paard die "iets" aan z'n lever had, dat was wel even wat erger dan een gewone zonnebrand. Kroonranden waren ook verbrand, neusvel lag er echt helemaal af Huilen paard ging van ellende ook constant liggen en weer staan. We dachten eerst dat ze koliek had Bloos . Dit was trouwens op een moment dat de zon niet eens scheen.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:13

Mijn paard heeft een volledig roze neus en verbrand iedere zomer weer. Ik smeer het 2 keer per dag goed in met zonnebrand factor 40 en in de avond met uierzalf. Werkt super

Niientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:17

Die van mij heeft ook een hele witte neus, zonnebrand creme (factor 6 geloof ik) helpt bij ons wel heel goed en hij ruikt er nog lekker van ook! Hij vind het alleen niet zo leuk als ik het op smeer Knipoog

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 09:19

kitty_gomez schreef:
FitzChivalry schreef:
@ kitty_gomez.
Mag ik vragen wel halster je dan gebruikt..
Mijn 2 jarige verbrand ook op de randjes van zijn neusgaten, maar ik durf hem niet met halster op de wei te zetten..
Insmeren is geen optie.. ik kan niet elke ochtend gaan smeren..

Een gewoon halster. Ben wel bang dat er rare ernstige dingen gebeuren.
Maar goed het kan niet anders.. En het ging vorige zomer ook goed!

Je kan van een gewoon halster ook een veiligheidhalster maken Knipoog Dan kan je je paard met een gerust hart op de wei zetten. Dus het kan wel anders Ja

Ik gebruik zwitsal zonnebrand creme waterproof factor 40
En after sun ook van zwitsal.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 09:27

Ik zie jullie nu allemaal fanatiek typen dat er zonnebrandcreme met en hoge factor gesmeerd moet worden en daar kan ik me wel in vinden, maa euhm.... Is mijn paard dan de enige die de creme er meteen aflikt zodra ik het erop smeer, vervolgens een gekke bek trekt van de smaak en de volgende lading er net zo hard wéér aflikt??? Vork Hij weet dat het vies is, maar blijft het eraf likken. Blond

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 09:29

Haha uthrick, de mijne vind het ook niet zo leuk maar laat het er gelukkig wel opzitten. Lachen
Maar als die van jou het eraf likt, dan verbrand ie dus gewoon?

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 09:43

Nou, hij heeft een witte/roze neus en ik smeerde eigenlijk preventief maar als ik het elke ( zonnige) dag zou smeren, dat zou hij best veel zonnebrand binnekrijgen en dat lijkt me nou ook niet zo gezond voor hem. 's avonds op stal gaat er wel een laag vaseline over en dat laat hij redelijk zitten ( uiercreme "vreet" hij ook op Clown )
Tot nu toe valt de "schade" qua verbranden gelukkig mee, maar hey... ik heb gewoon een Arabische bikkel Ja Lovers

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 12:37

Lenneke_ schreef:
Achterhalen waar dat vandaan komt. Paarden verbranden normaal niet.
Die van mij verbrande ook altijd, tot hij leverbot bleek te hebben.
Meestal is er iets niet helemaal goed met de lever of de nieren, er komt dan een stofje in de huid waardoor de huid sneller verbrand.
Helemaal als je paard nu al verbrand zou ik toch maar eens een bloedonderzoek laten doen.

Nou geloof niet dat paarden normaal niet verbranden, mijn eigen merrie met een zwarte neus verbrand idd niet.
Maar onze pony heeft een rozige neus en als ze in het land staat en er is veel zon, dan verbrande ze altijd gigantisch zo erg dat het gewoon open ging en dat er velletjes bij hingen.

Ik smeer altijd met zonnebrandolie, maar toch helpt het niet altijd, ga nu van die kapjes kopen Ja

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 16:53

ik ben het ook niet met lenneke eens hoor... het klopt inderdaad dat paarden met een donkere neus ed níet zouden moeten verbranden.... maar ik heb 2 paarden in de wei (1 haflinger 1 shet) de shet heeft een zwarte neus en heeft in die 9 jaar dat ik hem heb z'n neus nog nóoit verbrand. M'n haf daarintegen heeft gewoon een roze neus... dus als ik daar niks opsmeer verbrand haar neus meteen. Ik zit nu ook al fanatiek te smeren met die zonnebrandcreme... heb 't idee dat 't laatst alweer een beetje was en liever voorkomen dan genezen! ik heb alleen geen waterproof geloof ik (wel factor 50+) heb gewoon even uit de kast gehaald wat we hadden Knipoog Ik hoop dat dat wel helpt Knipoog

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 19:03

doniaxxsiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:59

Mijn verzorgpony heeft ook een rozige neus. En die verbrand ze ook altijd. Ik naai op haar halster een lapje, wat net over haar neus valt. En dan heeft ze er geen last meer van. Heb je geen om kijken meer na, dan hoef je dus niet 2x per dag te gaan smeren met zalfjes enz. En hoef je ook niet bang te zijn, dat ze het oplikken.

Hopelijk heb je hier wat aan, het is makkelijk te naaien, en is goedkoop gebruik een oude theedoek er altijd voor. En dit gaat al jaren prima zo.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 06:45

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 11:53

doniaxxsiske schreef:
Mijn verzorgpony heeft ook een rozige neus. En die verbrand ze ook altijd. Ik naai op haar halster een lapje, wat net over haar neus valt. En dan heeft ze er geen last meer van. Heb je geen om kijken meer na, dan hoef je dus niet 2x per dag te gaan smeren met zalfjes enz. En hoef je ook niet bang te zijn, dat ze het oplikken.

Hopelijk heb je hier wat aan, het is makkelijk te naaien, en is goedkoop gebruik een oude theedoek er altijd voor. En dit gaat al jaren prima zo.

Dit had een stalgenoot ook, de neus van haar paard verbrandde ook erg snel.

Parouscha; bedankt voor je reactie!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 12:01

parouscha schreef:
Up_to_Date schreef:

Denk het wel Ja

Volgens mij ook, Soraya dr neus is ook ong zo..maar die wordt in de zomer dus kaal op dat witte onderaan en dat rose gaat dan ook verbranden.
maar ze heeft een kapje aan dr halster.waar ze dus niet blij mee is.
zonnebrand veegt ze er ook meteen weer vanaf.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 13:58

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 14:06

De mijne heeft ook n rozige neus en die was ook al verbrand. Zag helemaal rood gisteravond.
Staleigenaar smeert er nu 's morgens wat zonnebrand op.
Zorg wel voor een hoge factor ( bijvoorbeeld die crème speciaal voor kinderen met echt n hoge factor is goed!).

evaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:19

gewoon zonnebrandcreme.
en een graaskorf wil ook helpen...

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 19:25

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 19:26

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 11:29

Vanaf hoe warm kan ik het beste beginnen met zonnebrand creme om het te verkomen??

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 12:00

als de zon veel schijnt..die van mij loopt al zeker een week met iets op dr neus..

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 13:42

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt