Ze zijn mijn deken kwijt!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BananaMoon

Re: Ze zijn mijn deken kwijt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 15:52

Bienotje schreef:
Dit is niet echt met een auto te vergelijken vind ik. Aangezien daar de verzekering niet de veroorzaker van de schade is. De ruitersportzaak hier wel.

Op deze manier heeft de ruitersportzaak er namelijk zelf belang bij. Deken kwijt door hun eigen fout. Ze geven je een cadeaubon mee, zodat die met bijbetalen van de klant ingeleverd wordt voor een nieuwe deken. Klinkt meer als zorg dragen voor eigen omzet.

Netjes is het niet op deze manier. Ik zou zeggen dat ze eigenlijk gewoon voor een vervangende deken moeten zorgen. Maar of dat juridich ook zo steekt. In ieder geval geen pluspunten voor de fouten en klachtenafhandeling bij die winkel..

Bienotje heeft groot gelijk! Haha!

Sharpay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 20:29

Het is je recht om een nieuw deken te krijgen vind ik.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:25

Je behoort in dit geval de vervangingswaarde (nieuwprijs) terug te krijgen, niet de dagwaarde zoals hier eerder werd geroepen, die is namelijk niet vast te stellen met een deken.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 12:28

Zij raken jou deken kwijt, dus zijn ze verplicht een passende deken terug te geven.
NOOIT genoegen nemen met een tegoedbon, dat mag niet eens!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:34

DebGizmo schreef:
Zij raken jou deken kwijt, dus zijn ze verplicht een passende deken terug te geven.
NOOIT genoegen nemen met een tegoedbon, dat mag niet eens!

en dat baseer jij op???

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 19:15

Het ligt er dus aan.... Als er een bordje hangt (of je hebt een papiertje meegekregen waarin wordt vermeld) in de trant van "het reinigen van de dekens geschiedt op eigen risico" dan heb je pech. Als dit niet wordt medegedeeld op wat voor manier dan ook dan dienen ze toch echt de deken te vergoeden.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 19:18

Arizona schreef:
Het ligt er dus aan.... Als er een bordje hangt (of je hebt een papiertje meegekregen waarin wordt vermeld) in de trant van "het reinigen van de dekens geschiedt op eigen risico" dan heb je pech. Als dit niet wordt medegedeeld op wat voor manier dan ook dan dienen ze toch echt de deken te vergoeden.

Dat zou ik ook denken..
Heb je toevallig een rechtsbijstand verzekering?

Cin_penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 19:20

ze moeten je gewoon een nieuwe deken geven hadden ze hem maar niet kwijt moeten maken

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:09

Ben benieuwd of er inmiddels al meer bekend is?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:10

Jellie schreef:
Arizona schreef:

Dat zou ik ook denken..
Heb je toevallig een rechtsbijstand verzekering?

Bij garderobe (met jassen in een disco) is het zo dat ze OOK als ze een eigen risico bordje hebben hangen en blablabla niet aansprakelijk ze dan toch aansprakelijk gesteld kunnen worden.

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:15

als je een ophaalbewijs heb dan zijn hun verplicht jou deken terug te geven..
of met een goed bod of een nieuw deken..
maar het hele bedrag zal je nooit krijgen omdat hij al stuk was..
daar bracht je hem voor naar die ruitersportzaak..

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:17

Klara16 schreef:
Voor mijn pony met eczeem had ik twee rambo-eczeemdekens. In een ervan zat na een zomer gebruik een scheurtje, dus ik bracht hem naar een ruitersportzaak hier in de buurt om hem te laten herstellen. Ik had die deken daar een jaar eerder ook gekocht.

Vorige week wil ik hem weer ophalen, kunnen ze hem niet meer vinden! Ik heb dan maar gezegd dat ik een nieuwe wilde, maar omdat degene die ze kwijt hebben gedaan al een jaar oud was willen ze dat niet geven. Er was op een klein scheurtje na helemaal niets mis met mijn deken! Die had nog jaren kunnen dienen (ze heeft dan ook 150 euries gekost )

Wat vinden jullie, heb ik recht op een nieuwe deken? Of neem ik genoegen met een aankoopbon van maar 75 euro?

ik zou voet bij stuk houden en het liefst nog een klein beetje stampei maken als er wat klanten zijn,
das ook wat zeg,

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:20

BananaMoon schreef:
Bienotje schreef:
Dit is niet echt met een auto te vergelijken vind ik. Aangezien daar de verzekering niet de veroorzaker van de schade is. De ruitersportzaak hier wel.

Op deze manier heeft de ruitersportzaak er namelijk zelf belang bij. Deken kwijt door hun eigen fout. Ze geven je een cadeaubon mee, zodat die met bijbetalen van de klant ingeleverd wordt voor een nieuwe deken. Klinkt meer als zorg dragen voor eigen omzet.

Netjes is het niet op deze manier. Ik zou zeggen dat ze eigenlijk gewoon voor een vervangende deken moeten zorgen. Maar of dat juridich ook zo steekt. In ieder geval geen pluspunten voor de fouten en klachtenafhandeling bij die winkel..

Bienotje heeft groot gelijk! Haha!

maar je zou toch denken dat een ruitersportwinkel zelf ook een verzekering heeft tegen dit soort zaken? een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering? laat ze die maar aanspreken!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:30

In mijn ogen is het normaal dat de ruitersportzaak een nieuwe deken vergoedt minus de kosten van de reparatie van de oude.
Heb je een ontvangstbewijs gehad dat je die deken daar heb ingeleverd voor reparatie? Het mooiste zou zijn dat je ook je aankoop nog kunt aantonen vorig jaar.....
Als je niet afhankelijk bent van hun voor al je andere paardenspullen die je nodig hebt zou ik ze schriftelijk aansprakelijk stellen met alle bewijzen in kopievorm erbij met een termijnstelling daarbij anders wordt het een gebed zonder einde. Anders wordt het lastig om iets te verhalen denk ik

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:31

Heb je misschien een foto van de deken met dat scheurtje? Dan sta je nog sterker in je schoenen. Ikzelf zou hier niet mee akkoord gaan, maar van hun snap ik het ook wel.. Ze draaien toch ''verlies'', toch moeten ze je deken vergoeden want HUN zijn hem kwijtgeraakt!!

Sorry als er inmiddels een reactie geplaatst is waardoor de mijne niet meer van toepassing is, heb niet het hele topic doorgelezen... Knipoog

keunig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:35

ik zou idd ook geen genoege nemen met een tegoedbon!! ik vind dat ze je een nieuwe moeten geven, jij had tenslotte een goede deken (met alleen een scheurtje). als je een nieuwe deken krijgt en wel de koste moet betalen die je eigenlijk was kwijt geweest voor de reparatie vind ik wel logies!! maar dat was natuurlijk geen 75 euries.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:40

De deken kostte toch €150,- en de reparatiekosten komen hier toch nog bovenop? Of ik begrijp ik het nou verkeerd? Want als de deken ZONDER reperatie €150,- kostte dan horen zij - vind ik - dit HELE bedrag te vergoeden. Maar door dat ene scheurtje vind ik dat het minimaal €120,- mag zijn... Weet niet of dit een reeele schatting is hoor.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:41

Hoe kun je in godsnaam een deken kwijtraken zeg :s.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 12:55

heb het wel vaker gehoord. Maar daar zeggen ze dan ook bij dat het op eigen risico is. Dus als hij kwijt raakt of hij raakt nog (meer) beschadigd bij het wassen is het dan op eigen risoco en wordt er niets uitgekeerd. Als ze dat inderdaad niet voor die tijd zeggen of dat het nergens staat denk ook toch wel dat ze verplicht zijn om voor een soort gelijke deken van de zelfe kwaliteit en zelfde waarde te zorgen.

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 13:45

Wanneer had je die deken weggebracht? Als je hem vorig jaar na de zomer weg hebt gebracht en nu pas ophaald, vind ik het niet zo gek dat ze hem kwijt zijn. Als je hem pas vorige maand gebracht hebt vind ik wel dat je schappelijk behandeld moet worden.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:08

ze moeten een vervangende deken voor je regelen, klaar.
Bij mij is ooit eens met de post een hoop trimscharen kwijt geraakt, ik heb dus echt voor 400 euro aan nieuwe scharen gekregen terwijl mn eigen scharen al best oud waren.
Maar zo hoort het wel. Haha!

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 15:09

oh ik bedoel dat de koeriersdienst m kwijt had gemaakt, dus niet via de gewone post want t paket was ook niet verzekerd hoor.

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:49

Het gaat er niet om wat de beschadigde deken waard is nu, maar wat jij moet betalen om weer een nieuwe te kopen, dus geen genoegen nemen met 75 euro maar gewoon een nieuwe deken eisen. Als ze dat niet willen geven, dan moeten ze nog maar eens heel goed gaan zoeken naar die deken die ZIJ kwijt zijn geraakt!!!

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:52

Ik vind dat je recht hebt op een nieuwe deken!
Zij zijn m toch 'kwijt geraakt'. En voor die bon van 75,- heb je geen nieuwe deken.
Daar dus zeker niet mee accoord gaan

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:52

ze regelen maar een andere deken, ik vind het voorstel ook idioot, jij vraagt hier toch niet om