Leer of rubber ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Femke16

Re: Leer of rubber ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:09

oh, nou ik rijd simpel weg met leren chaps omdat ze fijn om mijn been heen gaan zitten. Leer is warmer, dat is vooral handig in de winter. Wat dat onderhoud betreft, het valt wel wat mee. De eerste keer goed invetten en dan een beetje bij houden. Het is niet dat ik er 10 jaar mee hoef te doen Lachen Mijn nicht heeft sinds kort lederen laarsen en vind dit ook veel beter rijden. Het biedt meer stevig heid, dus omdat het zo om je been hen vormt

Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:19

Ik ben met de leren ook wel door de blub gegaan...maar beter is natuurlijk van niet.
Ik draag zo meestal stal schoenen en als het paard ga poetsen doe ik mijn chaps of laarzen aan Lachen

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:22

Ik rijd al m'n hele leven met rubbere laarzen, ik start er ook gewoon officiele wedstrijden mee. Dat ik geen leren rijlaarzen heb heeft vooral met de prijsklasse waarin ze vallen te maken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:25

Is dat op de lange duur ook zo?
Ik had vroeger ook rubber. Maar elk jaar waren die op, hele voering eruit enzo.
Heb toen leren gekocht, echt niet de duurste en daar doe ik dan 6 jaar mee.
Dan zijn die uit eindelijker goedkoper Lachen

BananaMoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 17:28

runningkawa schreef:

Rijd jij soms elke dag? Waren die laarzen van goede kwaliteit?

groeten Lara

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:29

Ik rijd eigenlijk ook altijd al met rubberen laarzen. Als ik zelf een eigen paard zou hebben zou ik wel leren kopen, maar nu vind ik het niet nodig.
Daar komt bij dat ik ook vaak nog door de modder moet banjeren, dus dat is ook niet echt lekker voor het leer. En ik vind het ook iets te prijzig.
Verder is het wel een nadeel van die koude voeten in de winter, maar dan gebruik ik thermo's en zomers als het heel heet is doe ik geen laarzen aan.

Ik doe ongeveer ook wel 5/6 jaar met me rubberen laarzen, maar goed, het ligt er ook aan hoeveel je ze gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:29

Ja, ik reed toen elke dag, meerdere paarden per dag.
De rubberen waren de eagles, toen iig een van de beste en de duurste rubberen Lachen

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:30

runningkawa schreef:

Rubber waarvan je ieder jaar nieuwe moet kopen, is ongeveer €30 aan laarzen per jaar x 6 is €180 Dus in mijn ogen zijn rubberen laarzen ook op den duur goedkoper.

AylaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:33

ik vind chaps en leren laarzen eht beste, ik kan met rubbere echt niet rijden en het ziet er niet uit:P
Wat heb jij dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:34

30 euro voor een laars?
Zijn die dan zoveel goedkoper geworden?
Ik betaalde in de gulden tijd dus dik 100 gulden ervoor...

Edit: ff op divoza gekeken.
goedkoopste is idd 20 euro, maar dan de volgende prijs toch 79,- euro
En dan kom je op 474,- uit in 6 jaar. En dat hebben mijn leren niet gekost Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-04-08 17:36, in het totaal 2 keer bewerkt

BananaMoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 17:35

Marijkjuh schreef:
Rubber waarvan je ieder jaar nieuwe moet kopen, is ongeveer €30 aan laarzen per jaar x 6 is €180 Dus in mijn ogen zijn rubberen laarzen ook op den duur goedkoper.

30 euro voor een paar rubberen rijlaarzen ? Ik denk toch wel 140 euro ofzoiets.

Bedoel jij gewone rubberen laarzen of rubberen rijlaarzen? De mijne zijn van het merk Aigle

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 17:41

Het is wel fijn om met rubber te rijden, maar ik heb jodhpurs met chaps, en dat is véél fijner!
ik rijd op een manege waar we alleen buitenritten en soms in de bak rijden, dus in de winter koude tenen als ik rubber aanheb! had ik in het begin, doe ik nóóit meer! nou is het véél fijner Lachen
Nooit meer koude tenen, godzijdankkk!
x

BananaMoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 18:02

Margoot schreef:
Het is wel fijn om met rubber te rijden, maar ik heb jodhpurs met chaps, en dat is véél fijner!
ik rijd op een manege waar we alleen buitenritten en soms in de bak rijden, dus in de winter koude tenen als ik rubber aanheb! had ik in het begin, doe ik nóóit meer! nou is het véél fijner Lachen
Nooit meer koude tenen, godzijdankkk!
x

Als ik later uit mijn rubberen ben gegroeid ga ik een nieuwe rubberen laarzen kopen en misschien ook jodphurs mer chaps.

Wil dat ook wel eens proberen Haha!

Maar leren pas als mijn voeten volledig zijn uitgegroeid, hoor. Want ze kosten een bom geld. Bloos

Nilann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:08

Ik vind leren chaps ook fijn zitten maar natuurlijk leren rijlaarzen zitten alrijd beter hé

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:16

van die ongevoerden dingen zijn net regenlaarzen, kan je net zo goed van die groene aandoen....
bij mijn hiel zakten rubberen af, en bij mijn enkelgewricht zitten ze niet lekker met het uitdrukken van mijn hak..... lijkt net of je enkel 2x zo dik is... vormt zich niet.. dan heb ik nog rubber gevoerd en met leercoating. en de voering... wat een ramp.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:55

BananaMoon schreef:
Marijkjuh schreef:

Bedoel jij gewone rubberen laarzen of rubberen rijlaarzen? De mijne zijn van het merk Aigle

Ik heb ook gewone basic rubberen laarzen voor 30 euro, bij mij gaan ze meestal een jaar mee
dus die berekening van 30 x 6 klopt Lachen .

En wat heb je aan Aigle rijlaarzen ? , ze zijn gevoerd of er zit een leren rand om heen, jippie , en ze gaan net zo lang mee als de rubberen van 30 euro..

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:58

moonfish13 schreef:
van die ongevoerden dingen zijn net regenlaarzen, kan je net zo goed van die groene aandoen....
bij mijn hiel zakten rubberen af, en bij mijn enkelgewricht zitten ze niet lekker met het uitdrukken van mijn hak..... lijkt net of je enkel 2x zo dik is... vormt zich niet.. dan heb ik nog rubber gevoerd en met leercoating. en de voering... wat een ramp.

't is maar net wat je gewend ben he,
Ik hoor ook altijd, eens leren laarzen aan gehad en je wil niet meer zonder..
Ik heb nog nooit leren rijlaarzen aangehad dus weet ik het verschil ook niet.
Neem aan dat je in je jonge rij-jaren je ook met rubberen rijlaarzen moest rijden..

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:00

rubber laarzen waren bij mij altijd een grote ramp, ik kwam er amper in was bij alle laarzen van rubber! ik heb nu sinds een maandje leren laarzen en daar kom ik zonder laarzen trekkers of wat dan ook gewoon in!

Michelledus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:09

Ik reed eerst altijd met rubber, maar omdat ik altijd buitenrijd, toch overgestapt naar leer.
Het is een stuk warmer, en k vind dat je je voet beter kan bewegen enzo Lachen

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:39

Ik heb een eigen paard, dus mijn laarzen worden intensief gebruikt en ik doe al 4 jaar met mijn leren Mountainhorse laarzen van destijds 180 Euro. Ze zijn lekker naar mijn voet gaan zitten en ze kunnen nog een hele tijd mee.
Trouwens, je wil mijn voeten niet ruiken als die uit rubberen laarzen komen!
Misselijk Nagelbijten / Gniffelen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:44

ik heb uiteraard eerst rubber gehad maar gewelding is het niet. maar helemaal die ongevoerde die zijn zo waadeloos, kan je echt net regenlaarzen aantrekken. er zit echt geen vorm in.
mijn hak zakte af dat was irri..
ik wilde ook wel leer maar ik wilde er niet te veel geld aan uitgeven. naja het is gewoon best duur(vergeleken met rubber), maar dan heb je ook wat.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:46

moonfish13 schreef:
ik heb uiteraard eerst rubber gehad maar gewelding is het niet. maar helemaal die ongevoerde die zijn zo waadeloos, kan je echt net regenlaarzen aantrekken. er zit echt geen vorm in.
mijn hak zakte af dat was irri..
ik wilde ook wel leer maar ik wilde er niet te veel geld aan uitgeven. naja het is gewoon best duur(vergeleken met rubber), maar dan heb je ook wat.

edit: en zoals michelledus zegt: je voeten blijven tenminste warm Haha!
ik pas namelijk weinig schoenen en laarzen omdat ik smalle voeten heb. en dan schuif je in die standaard dingen nogal. Duivel

BananaMoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 20:00

__KELLY schreef:
BananaMoon schreef:

Ik heb ook gewone basic rubberen laarzen voor 30 euro, bij mij gaan ze meestal een jaar mee
dus die berekening van 30 x 6 klopt Lachen .

En wat heb je aan Aigle rijlaarzen ? , ze zijn gevoerd of er zit een leren rand om heen, jippie , en ze gaan net zo lang mee als de rubberen van 30 euro..

Doe normaal! Ik heb gewoon nooit van rubberen laarzen voor 30 euro gezien.

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:43

Mijn rubberen laarzen waren 40 euro, en het zijn Aigles Knipoog

leviria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:54

hier is een winkel, daar verkopen ze het merk cadet, dat zijn rubberen laarzen, ze zijn 25 euro,
maar ja, bij mij gingen ze iedere keer na 3/4 jaar stuk dus dat schoot ook niet op