rare dingen bij een wedstrijd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: rare dingen bij een wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 07:18

Buitenconcoursen moet wel kunnen (op zo'n groot veld bedoel ik dan), gewoon even een hoekje opzoeken. Ik heb liever een doorgedraaide flip aan de longe, dan onder de ruiter (of inmiddels helemaal los...) over het veld. Binnenconcoursen moet je met zo'n paard dan maar uitzoeken op de aanwezigheid van een longeercirkel.
Overigens heb ik ht zelf niet nodig, maar thuis longeren zou me niks helpen. Ik woon veel te ver weg, tegen de tijd dat ik er ben zou mijn paard alweer volkomen opgedraaid zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 07:19

Ach, ik kan me voorstellen dat iemand even wil longeren voor men erop stapt, en ikkan me ook voorstellen dan iemand dat niet wil.......... je zou even kunnen overleggen met elkaar, en even rekening houden met elkaar.......... tis niet zo moeilijk Lachen

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 07:20

Daarom begin ik (en ik denk de meesten met zulke paarden) expres buiten. Binnen vind ik het ook niet kunnen. Dat zou ik nooit doen!

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 23:21

" ja zo oneerlijk willen mensen winnen:O)[/quote]"

Dit slaat nergens op. Mensen met jonge paarden willen wel eens even eerst longeren om zo ook een eerlijke kans te krijgen om lekker te rijden. EN om te voorkomen dat er ongelukken gebeuren.

xxmiszlizzxx schreef:
ooh, ik dacht dat het eigenlijk nooit mocht. Maar mag je dan ook tegen anderen zeggen, dat ze de bak uitmoeten, om in het inrij terrein te gaan longeren( ja zo oneerlijk willen mensen winnen:O)

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:19

Een van mijn paarden moet op vreemd terrein ook even gelongeerd worden voor het opstijgen. Ik zoek op de buitenconcoursen altijd een rustig hoekje op waar andere ruiters geen last van mij hebben. Indoor is het vaak niet mogelijk om te longeren en daarom rij ik dan thuis eerst een halfuur zodat de meeste frissigheid eraf is.

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 15:16

Dit gaat niet over een jong paard. Maar gewoon over een paard dat vanzich zelf al heet is. Maar stel je nou eens voor, dat er 100 meedoen en daarvan 30 gaan longeren, omdat iedereen een eigen reden heeft.
Ja nou, leuke boel word dat dan !!

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 15:17

En ik bedoel er niet meer, dat mensen winnen met longeren :S maar dan mensen andersmans inrij terrein afnemen.. En zo dus wel meer kans hebben om te winnen Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:33

Ik heb toch echt liever dat ze hun paard even aflongeren in een hoekje dan dat ze gaan lopen jojo-en op het losrijterrein met de ruiter erop. Daar wordt mijn paard ook niet fijner van.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:40

Iorrr schreef:
NOgmaals en zo als mijne dan? Die heeft singeldrang... Helpt weinig als ik hem thuis longeer! Gaat ook maar om twee rondjes dan ga ik er op!

Ik neem aan dat je niet midden op het terrein gaat staan?
Dan zal niemand er problemen mee hebben.

Zoals ik het hierboven lees, gaan er mensen midden op het losrijterrein hun paard longeren.
Dat vind ik ook niet kunnen. Ergens aan de buitenkant is niks mis mee, dan kun je idd gewoon uit de buurt blijven.

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 12:38

Ik had bij mijn eerste buitenwedstrijd dit jaar ook een opgefokt paard! Toen hebben we de longeerlijn er bij de trailers, even aan gedaan, waar toen geen paarden reden en makkelijk ruimte was (bijna geen trailers + groot grasveld) iemand anders zag je ook longeren dus dacht dat het wel mocht, maar toen werd er omgeroepen dat je nergens mocht longeren ook niet in de inrijbak (dat hebben we ook niet gedaan) dus toen hebben we de longeerlijn ermaar weer afgehaald maar voor die paar minuten dat ze eraan zat heeft het wel geholpen dus ik snap best dat er meer zijn die willen longeren. Maar als het nietmag dan mag het dus gewoon niet. Ik heb trouwens nog nooit iets aangegeven zien staan.

KramerA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 12:46

dat is best wel raar ja. ik had ook een opgefokt paard

xxmiszlizzxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 16:29

Ik snap wat jullie allemaal bedoelen, maar niet iedereen kan er natuurlijk rekening meehouden, dat de paarden zo druk zijn. Want stel je voor dat de helft gaat longeren:P nou dat word een leuke boel, als je met zijn alleen in de rijbak moet;)

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:43

Ja dat snap ik ook maar meestal zie je ook bijna niemand longeren... en ik zat op een erg groot weiland...

Origami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:10

Je ziet idd haast niemand longeren op een wedstrijd. Als je het gewoon met elkaar bespreekt vind ik het wel kunnen.

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:22

Als de ruimte er voor is,vind ik dat het gewoon kan.