Opjagen/vrij longeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Opjagen/vrij longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:01

heiditjj schreef:
Daar sluit ik me bij aan! En als je paard het niet leuk vindt merk je het ook gauw genoeg. Als die manier van "join-ups" zo slecht was, dan zouden miljoenen paarden nu met trauma's en rare gedragingen rondlopen.

Hoe merk je dat dan volgens jou?

En veel paarden met trauma's e.d.: het zal je verbazen!

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 05:43

Een paard doet zijn oren naar achteren en geeft een bokje jouw kant op, loopt voor je weg, terwijl het zelfde paard dat spelletje op een ander moment juist heel leuk vindt (staart in de lucht blazen, koppie dr'op, nek zwaaien (paardentaal: kom op mee!). Zo dus.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:21

Ik kan niet meer editten, dus dit er nog even bij.

Ik doe regelmatig een join-up met mijn IJslander, hij is extreem dominant en anders loopt hij over me heen, als ik met hem speel geeft hij een heel andere uitdrukking dan wanneer ik een join-up met hem doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:49

@heiditjj: Ik wil best aannemen dat jij het verschil heel goed ziet en aanvoelt. Maar veel mensen/kinderen weten het onderscheid niet te maken en jagen hun paard op zonder te beseffen wat ze eigenlijk aan 't doen zijn. Dat bedoelde ik ermee.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:00

Ik heb een beetje rondgezocht op bokt, want ik vroeg mij af wat een join up is? Het woord wordt vaak gebruik maar ik heb (nog) niks gevonden wat het duidelijk uitlegt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:06

Denk dat je daar beter een ander topic voor kan openen Naomi_unique! Anders gaat dit topic dadelijk over iets heel anders.

OT: ik speel ook wel eens met mijn paard op de wei. Die begin dan heel hard te blazen en met een opgeheven staartje rond te showen. Of ze neemt een sprintje en begint rondjes te rennen. En nee, dit heeft niets met een join up te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:09

Naomi_unique schreef:
Ik heb een beetje rondgezocht op bokt, want ik vroeg mij af wat een join up is? Het woord wordt vaak gebruik maar ik heb (nog) niks gevonden wat het duidelijk uitlegt.

Meer info in dit sticky op VNA: [NH] [NH] Join up, weet waar je mee bezig bent!