niet lopen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzie_

Re: niet lopen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 19:08

zoals al vele malen is gezegt :

de oorzaak zoeken.
zonder oorzaak kun je problemen moeilijk verhelpen Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 19:19

wat triest weer sommige reacties in dit topic...
ik vind het nu nog niet zo gek dat er zoveel 'valse' paarden zijn...
eerst hebben ze pijn, dan verzinnen mensen briljante oplossingen door een gevecht te beginnen enzo, en dat blijft het paard zich verzetten, en wordt dan als vals verklaard..
en dan, tja, dan maar aan een handelaaar ofzo verkopen, die heeft er niks aan, dus dan maar naar de slager.
ZO dit moest er even uit..
TEN eerste moet je een GOEDE dierenarts erbij halen. Als die niks kan vinden dan kijk je pas verder.
Ga niet zelf vanalles uitproberen als je je paard niet snapt, door bijvoorbeeld met een worteltje aan een stokje voor zijn neus te laten bungelen
NEE kiwiko, ik ben het WEER eens niet met je eens...

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 19:41

natuurlijk haal je er eerst een dierenarts bij , maar je hebt ook gewoon paarden die echt de baas willen spelen, en het zijn niet altijd medische gevallen. en als je echt om je paard geeft dan verkoop je hem niet (ik tenminste niet) want mijn paard had dit ook ik heb er ook eerst door een veearts naar laten kijken maar er was gewoon niks, maar waarschijnlijk is hij gewoon veel te laat gecastreerd dus gedraagt hij zich nog een beetje als een hengst,, maar dat kan natuurlijk bij ieder paard anders zijn! en ik zou er ook eerst een ervaren iemand op laten rijden bv. je instructrice ofzo en als die er verstand van heeft dan kan die dat ook wel oplossen en misschien ziet die ook het probleem,

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 19:43

Niet aan de voorkant prutsen Lachen

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 19:44

hoebedoel je patsur?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 19:46

patsur schreef:
Niet aan de voorkant prutsen Lachen

wat bedoel je daarmee?
dat je wel aan de achterkant moet prutsen, dat je maar met de zweep moet gaan slaan? Verward

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 19:54

nee ik snapte niet wat ze bedoelde:P,, nee tuurlijk moet je niet meteen met de zweep gaan slaan en ik ben al heel lang met dit probleem bezig van mijn paard en ik heb ook alles geprobeerd en dit is blijkbaar de manier waarmee ik het kan oplossen, en als hij het over een poosje weer doet dan is er blijkbaar iets anders aan de hand bij hem, maar k wil nu eerst aankijken of hij het nu normaal blijft doen ,, maar mijn instructrice heeft er ook op gezeten en die heeft heus wel verstand van paarden die rijdt al heel lang en die doet het ook zo en die zegt ook gewoon dat hij de baas wil spelen, het kan natuurlijk bij het paard van dit meisje een heel ander probleem zijn,,

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 20:04

Nee, je moet zorgen dat je aan de voorkant ruimte geeft om ook daadwerkelijk naar voren te kunnen. Trekken aan de rem maar het gaspedaal induwen werkt niet.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 14:57

nee dat lijkt me nogal logisch.. denk ook wel dat ze dat zelf bedacht zou hebben. Lijkt me een beetje nutteloze reactie maargoed..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 17:20

Ja? Ik heb nu sinds kort een instructrice die steeds zegt dat ik 'm voor meer los moet laten na bijvoorbeeld een overgang terug, zeer terecht overigens. Zo vanzelfsprekend is het dus niet, onbewust hou je 'm vaak toch te veel vast. Sowieso is het goed om heel bewust te ontspannen als je paard acties als staken onderneemt. Als je niet zelf rustig bent bereik je niks, je paard probeert iets aan te geven en hem slaan heeft geen enkel nut. Dat is een oplossing maar dan vanuit het oogpunt van de ruiter. Het paard heeft er niets aan.

lauwauwa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 11:56

bedankt allemaa; Haha!
ik weet de oorzaak en dat is duidelijk klieren..
Nu gaat het al een stuk beter:D
maar af en toe nog klieren..
maar gelukkig gaat alles nu wel beter..
oow jah ik zit trouwens niet op les mijn buurmeisje kan heel goed rijden en die helpt me dan oowk :d
verder heb ik nog iemand die ick altijd kan vragen dus vandaar Tong uitsteken
xx

Chrissy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 13:34

je moet boos worden op je paardje met je stem van lopen enzo!!
je stem moet anders zijn dan als je lief voor hem/haar bent.
en als ze loopt moet je haar belonen, met je stem en dan heel lief.
neem anders maar les (als je dat niet heb)
veel succes!! Vingers aflikken

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:58

Mooi dat het weer beter gaat!!:D

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:08

mijn haf doet het ook. Bloos
gaat ie ook ineens stilstaan, vooral als we in de bak rijden en hij is in slechte/luie bui.
buiten doet ie het ook wel is maar dan alleen als ie wat engs ziet dan is het, knal boem stil, en denkt ie ik ga niet meer verder, wantt..... dat vind ik eng. ga zelf maar. Duivel je hoort het hem bijna zeggen. en aansporen nee hoor gaat ie alleen maar achteruit en moet je nog uitkijken dat je nergens tegenaan knalt of in de sloot Tong uitsteken
het enige wat nog wel helpt is een flinke schop en een beetje gemopper, dan wil ie nog wel is denken van ohh ze is boos laat ik maar gaan.
maar vaak denk ik ach watje ben je toch en laat ik hem ff kijken naar datgeen wat ie zo levensgevaarlijk vind. en dan zachtjes been en soms gaat ie dan. en als ie echt niet wil stap ik maar ff af en loop ik wel maar dat doe ik alleen als ik het ook eng vind Tong uitsteken