Thermolaarzen, gevaarlijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

skatja23

Re: Thermolaarzen, gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 14:29

Bij ons op de manege mag het ook niet en denk ook dat je sneller kan blijven haken.
Alleen ja in de winter wel warmer maar misschien extra sokken Tong uitsteken Haha! Knipoog

fere16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:02

ik reed ook altijd met die laarzen, tot het paard ophol sloeg ik viel en met me laarsjes bleef haken echt afraden ik snap het heel goed waarom ze dat niet willen hebben, ik rij er nu ook niet meer mee, nu alleen nog maar op stal met uitmesten en zo als het koud is

Nilann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 14:57

Poeh, Ja kweet nie volgens mij niet maar je weet nooit

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 13:48

Ik vind ze inderdaad heel gevaarlijk, ik ben al een aantal keer vast komen te zitten in mijn beugel doordat ik door een bokkesprong te ver in mijn beugel schoot. Nu heb ik een paard dat ik goed ken en tot nu toe kan ik redelijk veel uitzitten ook zonder beugels maar als ik op dat moment haar niet had kunnen uitzitten had ik een groot probleem gehad!
Het is niet de breedte die voor problemen zorgt, dat past meestal wel alleen de aanzet van voet naar onderbeen (dus van waterdichte schoen naar lekkere warm spul) blijft snel bovenin de beugel hangen.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 21:11

Ze zijn inderdaad lekker warm.
Ik heb ze ook gebruik ze niet meer.
omdat inderdaad soms vast zit.
Dat vind ik gevaarlijk

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:17

Ik heb ook de hele winter met thermolaarzen gelopen, maar tijdens het rijden heb ik toch altijd mijn jodphurs aangedaan.
Ik was het 1xtje vergeten en toen bleef mijn beugel steeds aan mijn schoen haken, niet erg handig dus.. Nagelbijten / Gniffelen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:24

Ik heb zelfs winterjodphurs, ook daar merk ik bij dat ze iets breder zijn. Gelukkig heb ik niet zo'n grote schoenmaat en rij ik op een paard dus daar gaat het wel bij, tot nu toe iedere keer goed eruit geraakt (soms iets te goed, was daarom niet blijven zitten)

rtfmlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:32

tegen ons is ook altijd gezegd dat het gevaarlijk is
want je hebt minder gevoel omdat ze zo dik zijn en kun je eerder door de beugels schieten en dan blijven hangen

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:45

Thermolaarzen zijn niet om te rijden, sommige wel, maar de meeste grove niet.
Je hoeft niet te blijven hangen hoor. Haal maar een beugel eraf en kijk hoever het gaat.
Zelf rijd ik er liever ook niet mee, maar een keer moest ik wel, even gekeken met de beugel en ik kon niet blijven hangen. Knipoog

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:49

ik heb ze alleen aan met buitenrijden, longeren en verzorgen enzo.
Met de echte training heb ik leren laarzen, daarmee worden je voeten niet koud en heb je fijn contact