Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
patsur schreef:Op de manege waar ik reed liepen de paarden ook aan een vaste martingaal. Het is niet raar, maar met springen lijkt het me niet ideaal.
Probeer je paard gevoeliger te maken op je zithulpen en minder aan de teugels te gaan hangen en op de juiste momenten te belonen.
Veel galopwerk over balkjes doen en zelf juist heel licht gaan zitten (en niet duwen). Lielle schreef:
je haalt dus de neusriem door de ringen van de martingaal heen.
Maar grijpt wel in wanneer het nodig is.
__Marloes schreef:Weetje wat eigenlijk meer het probleem is. Deste sterker bit ik erin ga hangen, hoe sterker ze word en hoe erger ze het bit vast gaat pakken.
Ik rijd dressuur met een appelbitje omdat ze op een dubbelgebroke bitje met platmiddenstukje al te heftig reageert en daardoor weg wil lopen.
Nouks schreef:__Marloes schreef:Weetje wat eigenlijk meer het probleem is. Deste sterker bit ik erin ga hangen, hoe sterker ze word en hoe erger ze het bit vast gaat pakken.
Ik rijd dressuur met een appelbitje omdat ze op een dubbelgebroke bitje met platmiddenstukje al te heftig reageert en daardoor weg wil lopen.
Als ze heftig reageert op het bit en weg wil lopen... ben jij dan niet gewoon te hard in je hand?
Iig ik laat der eerder veel te lang als dat ik der bij elkaar rijd.