Te groot of te zwaar voor mijn ijslander?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

unicumW

Re: Te groot of te zwaar voor mijn ijslander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:01

iedereen die zegt dat je er te zwaar of te groot voor bent hebbn niet veel verstand Knipoog
de paardjes en ook jou paardje kan het makkelijk hebben Haha!

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 11:05

Het ligt er ook voornamelijk aan hoe je zelf op je paardje zit.
Je kan 100 kg wegen en met je paard meegaan en netjes licht lichtrijden maar ik heb ook mensen gezien die minder zwaar waren maar zo achterbleven in de beweging dat het paard het echt niet kon hebben....ligt dus meer aan de ruiter als echt aan je gewicht mits je geen 120 kg weegt ofzo natuurlijk

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 15:02

Hey Allemaal,
Nogmaals bedankt voor jullie reacties. Ik ga ervan uit dat ik gewoon goede begeleiding nodig heb Lachen.
Ik ga ook gewoon meer bezig met grondwerk en alleen onder begeleiding rijden. Ik hoop in de zomer genoeg geld te hebben gespaard voor een NH-cursus Lachen.
Heel erg bedankt voor alle reacties, ik voel me weer helemaal zeker over het rijden. Lachen.
Groetjes Patries.

jildatjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 11:06

Nou,, Ik vind jou daar niet tezwaar voor hoor! Ik heb oook een shetlander en ik weeg 40 kilo en mijn shet is 1.07 en ik 1.50 en hij kan 50 kilo dragen en heel veel mensen zeggen tegen mij dat ik tezwaar voor haar ben maar daar trek ik me ook niets van aan hoor!

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 10:54

Heyy Nogmaals bedankt.
Ondertussen gaat het beter met het rijden, altans meestal...
Misschien hebben jullie nog wat tips?

Buitenrijden gaat de laatste tijd fantastisch, hij doet alles watr ik vraag, soms met wat weerstand, maar het lukt meestal toch vrij snel.

Maar goed nu had ik eergisteren een andere ervaring, ik op mijn pony samen met twee andere paarden, lekker een buitenritje. HIJ WILDE SNELLER DAN DE ANDERE TWEE PAARDEN. Dat was een beetje vervelend, voor degene die voorp wilde rijden, want haar paard ging ook vervelend doen, maar normaall laat ik hem wel lekker doordraven, (ik hou wel van snel) zolang hij maar niet naar de gallop overgaat. Nu moest hij dus langzamer draven, dat wilde hij niet, en op een gegeven moment ging hij er maar met mij vandoor, iki kon sturen wat ik wilde, had geen effect, een van de meisjes die mee was zei, trek gewoon keihard aan 1 teugel, ook gedaan, hing het bit ernaast maar mijn pony ging nog steeds in volle snlheid precies waar heen heen wilde. Op een gegeven moment is hij toch minder snel gaan rijden en heb ik de andere paarden weer terug gevonden. Maar goed later weer precies hetzelfde, toen kwam hij tot stilstand als ik in het zadel ging liggen (alsof ik bijna val), toen heb ik hem keihard laten lopen in de richting die ik op wilde.
Toen was hij moe maar toch nog irritant.
Op een gegeven moment heb ik de andere paarden verlaten en ben ik alleen gaan rijden, toen kon ik opnieuw doen wat ik wilde, vlak bij zijn huis weer omkeren, slalommen, 8jes rijden alles deed hij....
Hoe kan dit?
Hoe krijg ik altijd controlle?

Iemand tips?

Groetjes

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:17

Aangezien er een centraal topic is voor de vraag of je te groot of te zwaar bent voor je paard of pony, zal dit topic worden gesloten. Het centrale topic kan je hier vinden.