paard niet voorwaards tijdens proef.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: paard niet voorwaards tijdens proef.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 18:31

Ja dat heb ik dus ook,mijne heb ik de vorige keer in de proef wel 10x een vreselijke schop naar voren gegeven,maar hij bleef ook inkakken.Hij is wel snel moe door de omgeving,maar als ie weer teveel energie heeft,misbruikt hij het weer.Het is namelijk of voorwaarts en kijkerig/schrikkerig/wegspringerig,of sloom en braaf.En ik wil dat ie gewoon loopt zoals thuis,daar rijd ik hem wel met zweep.Bij mij is het sinds ik de zweep niet meer mee mag nemen,laat hem al express pas vallen vlak voordat de proef begint.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 21:55

jammergenoeg hebben ze het zo door he dat je geen zweep meer bij hebt Haha!.
zit nog teeds te twijfelen of ik wel sporen aan ga doen. heb net nieuwe leren laarzen en beetje bang dat di enu al erg beschadigen.
heb wel rubbertjes en leren riempjes om erbij te doen maar dan nog.
aan de andere kant tis een buitenwedstrijd misschien dat hij nu wel gaat lopen. maar stel dat hij het niet doet krijg ik mischien spijt dat ik ze niet aan heb gedaan. tjaa moeilijk hoor.

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 23:43

als ik dit allemaal zo hoor zijn het denk ik ook de spanning van jezelf uit (heb ik ook last van) waardoor je zelf niet op die manier blijft rijden als thuis
of je paard heeft het idd door en moet eens tijdens een proef recht gezet worden..
succes!!

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 08:00

ikke20 schreef:
jammergenoeg hebben ze het zo door he dat je geen zweep meer bij hebt Haha!.
zit nog teeds te twijfelen of ik wel sporen aan ga doen. heb net nieuwe leren laarzen en beetje bang dat di enu al erg beschadigen.
heb wel rubbertjes en leren riempjes om erbij te doen maar dan nog.
aan de andere kant tis een buitenwedstrijd misschien dat hij nu wel gaat lopen. maar stel dat hij het niet doet krijg ik mischien spijt dat ik ze niet aan heb gedaan. tjaa moeilijk hoor.

Dat is een beetje vreemd.. als je hoger komt zul je toch met sporen moeten gaan rijden en het beschadigen van je laars is dan wel het laatste waar je je druk over moet maken.
Dat zou ik niet boven het goed rijden plaatsen Verward

Maar nogmaals: als je paard thuis zo super aan het been is en alleen in de proef niet lijkt het erop dat je paard op dat moment ongehoorzaam is, wat Judje ook al aanhaalt.
Brutaler rijden in je proef dus!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:13

Ja een paard voelt natuurlijk altijd in de proef dat je iets minder met hem bezig bent,inieder geval een slim paard.Met mijn andere paarden heb ik er geen last van en ook nooit gehad.Maar ik zou ook gewoon sporen eraan doen,dat hoor je idd niet boven beter rijden te plaatsen,laarzen beschadigen niet zomaar ;-}. En hem gewoon eens laten schrikken in de proef.