Hoe vaak wás jij je rijbroek(en)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marle

Re: Hoe vaak wás jij je rijbroek(en)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 10:31

als hij vies is die ik hem in de was en anders na 2/3 dagen.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 10:34

Ik draag mijn rijbroek alleen als ik van plan ben te gaan rijden en dat is niet zovaak. Als ik dan thuiskom, gaat ie meteen in de was. Anders blijft ie nog een week liggen en dat vind ik niet zo fris Lachen
Normaal loop ik gewoon in mijn spijkerbroek op stal rond.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 10:43

Ik was mn rijbroek ongeveer 1x per week. In de zomer, of als ik erg gezweet heb, of kletsnat geregend ben etc dan natuurlijk eerder.
Ik heb m maar max 2 uurtjes aan, 5x per week. Het kunstleer blijft ook mooier als je het niet te vaak wast

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 10:46

Ik rij 1x per week (manege) en was m'n broeken dus ook 1x per week.

Roobinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 10:48

Ik was hem na 2 a 3 keer.
Of als hij vies is... Haha!

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 10:49

ik heb mijn paarden aan huis dus loop s,middags altijd in een rijbroek en meestal heb ik die 3 dagen aan en dan gaan ze in de was als ik nat word of veel blubber ben tegen gekomen dan gaan ze sneller in de was Knipoog

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 10:52

Op ponykamp neem ik er meestal 3 mee, en dan voor 1 week..
Dan draag ik meestal eentje 3x aan, en die andere 2 allebei 1x want ik heb vaak één die ik het lekkerst vind zitten Haha!
En gewoon was ik ze bijna altijd op zaterdag.. want op dinsdag naar m'n verzorgpony, op donderdag en dan op zaterdag les.. Dus na 3 keer..

deeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:13

Om de keer. Knipoog

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:38

Oei, hihi... ik ben wel vies als ik dat hier zo hoor. Ik rij elke dag (of ben iig elke dag bij mijn paard) maar ik was mijn broek hooguit één keer in de week. Ik heb die broek maar twee uurtjes per dag aan, daarnaast is mijn paard toch niet brandschoon, ik weet niet of die er beter van wordt als ik in een superschone broek kom hoor. Ik vind het echt onzinnig om paardrijbroeken elke dag te wassen. En dan slijten ze ook nog eens als gekken (tja, die van mij in ieder geval, idd geen superkwaliteit)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:40

ik wasmn rijbroeken nooit dat doet mn ma.
heb ze best paar keer aan ( op uitzondering van mn witte voor wedstrijden die gaat na 1 x gedragen te hebben al)
en als ze dan echt vies zijn en gaan ruiken dan gaan ze de was in. ik rij 3 a 4 keer per week rest heb ik oude broeken aan op tal omdat ik dus 2 x per dag op stal rondhups

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:42

Euh... wassen? Clown

Ik vergeet ze altijd bij de was te gooien. Ik zit doordeweeks op kamers, namelijk, en in het weekend pak ik dan gewoon een paardrijbroek. En die zijn niet altijd schoon. Volgens mij worden ze maar heel weinig gewassen - ik zal ze wel zelf bij de was moeten gooien. Bovendien worden ze van wassen meestal stugger enzo... dat rijdt ook niet zo fijn.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:44

Ik kom elke dag bij mijn paarden. Het verschilt wanneer ik ze in de was doe, soms doe ik het na 3 dagen maar als ik erg vies ben geworden (zeker wanneer het modderig weer is gebeurt dit nogal), dan gaat hij gelijk na de 1e keer dragen de was in.
Ik mest altijd op zaterdag en dan zorg ik altijd dat ik een rijbroek of spijkerbroek aan heb die toch de was in moet.

Miichelllee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:51

Ik ga 5 a 6 keer in de week naar mijn paard. En heb mijn broeken ongeveer 2 a 3 keer aan.. ik heb lederen zitvlakken en dat word lelijk als je te vaak wast

Kikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:58

Na 2x rijden, dat is voor mij 1x in de week

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:05

dovish schreef:
Oei, hihi... ik ben wel vies als ik dat hier zo hoor. Ik rij elke dag (of ben iig elke dag bij mijn paard) maar ik was mijn broek hooguit één keer in de week. Ik heb die broek maar twee uurtjes per dag aan, daarnaast is mijn paard toch niet brandschoon, ik weet niet of die er beter van wordt als ik in een superschone broek kom hoor. Ik vind het echt onzinnig om paardrijbroeken elke dag te wassen. En dan slijten ze ook nog eens als gekken (tja, die van mij in ieder geval, idd geen superkwaliteit)

Ik heb hetzelfde als jij Knipoog

Vaak wassen is niet goed voor de broeken, helemaal niet met leren zitvlak. Heb ze gewoon de hele week aan en dan de was in. Het maakt mijn paard echt niet uit of mijn broek schoon is, en met mesten enzo ga ik echt niet elke keer een andere broek aandoen, anders mag mijn broek elke dag de was in...

Maar kan ook zijn dat ik er makkelijker in ben als iemand die op een pensionstal of manege rijd. Mijn paardjes staan hier thuis dus mij maakt het echt niet uit of er moddervegen oid op mijn broek zit. Word de dag erna toch weer vies.

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:17

Ik deed mijn rijbroek altijd in de was als ik zo'n 3 of 4 keer naar mijn paard was geweest.
Komt ongeveer neer op 2 keer per week wassen.
Ik vind het zonde om hem iedere dag ik de was te doen, hij wordt toch meteen weer vies de volgende keer.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:33

Het hangt er een beetje vanaf hoe vies hij is en of ik erg heb gezweten.

In de zomer gaat hij na een flinke hete dag echt meteen in de was, nu na zo'n 3 a 4 keer rijden tenzij hij erg vies geworden is. Na iedere keer wassen vind ik idd een beetje zonde (zeker met een kunstleren zitvlak), ze slijten in de was harder dan bij het dragen.

Ik rijd trouwens maar 1x per week een uur op de manege.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:35

Ik draag 5x per week een rijbroek, maar voor een paar uurtjes (op stal). Meestal doe ik 3x met een rijbroek voordat ie de was in gaat, mits hij vies is (als ik bijvoorbeeld tuig heb schoongemaakt, ernstig heb gezweet etc.).

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:40

Normaal gesproken als ik 2á3 dagen bij de paarden geweest ben/gereden heb.
Als ze echt vies zijn oid. gaan ze meteen dezelfde dag de was nog in.

Annja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:47

ik was mijn rijbroek als die vuil is Haha!

( natuurlijk niet 1 week niet wassen)
maar zowiezo als ik op mijn pony (bijvoorbeeld) 3of 4 x per weekheb gereden dan was ik mijn rijbroek sus ongveer
1 of 2 x per week Bloos

( maar als ik er vanaf val en me rijbroek is vuil dan gaat die ook de was in Knipoog )

Misty_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 16:51

Mijn zwarte rijbroek en mij roze gaan 1 X in de week in de was

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:31

Ik heb 2 rijbroeken die ik draag.
Ik gooi ze gelijk in de was als ik stallen heb uitgemest of andere dirty-jobs heb gedaan.
Als ik alleen heb gereden dan draag ik ze meestal wel vaker

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:43

ik heb op het moment 1 rijbroek. ik krijg er weer twee bij.. maar ik was ze echt zo min mogelijk, ze worden ook niet zo gauw vies. meestal wast mijn moeder ze 1 keer in de week, soms zelfs na anderhalve week.. ik heb hem bijna elke dag 2 uurtjes aan.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:17

Ik heb uuuhm zeker 10rijbroeken, en elke dag gaan ze de was in. Ik werk op stal en ik rij er 3 paarden mee vind het vies om ze dan de dag erop weer aan te doen.

Stephannie7Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:10

Ik heb paarden aan huis staan dus kom er elke dag. Ik was mijn rijbroeken na 2x dragen tenzij het een blubber bende of iets was dan gooi ik ze gelijk in de was (A)