Leren rijlaarzen weer zwart krijgen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_O

Re: Leren rijlaarzen weer zwart krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:25

Ik heb net nieuwe laarzen gekocht bij Van Rijs in Zevenhuizen. De tip die ik van mevrouw Van Rijs kreeg:

Vooral niet met zadelzeep e.d. gewoon simpel met zwart schoensmeer (heb die van Cavallo gekocht). Eerst het huidvet er af halen met lauw water, daarna insmeren en uitwrijven. Wil je ze mooi laten blinken kreeg ik de volgende tip:

Schoensmeer verhitten met bv aansteker zodat het "vloeibaar" wordt, dan met een zacht sponsje insmeren en later uitwrijven met nylon kous. Doordat je het verhit en dus vloeibaar maakt trekt het veel beter in het leer.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:33

Oh dat met ledercreme wist ik niet dat dat niet mocht Vingers aflikken
heb er gisteren een dikke laag Rapide ledercreme opgesmeerd en ze zijn mooier dan ooit tevoren Haha!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 18:00

Ik heb er ook wel eens ledervet opgesmeerd, vlak voor een wedstrijd en wel heel weinig. Maar ik ben zuinig op mijn laarzen, dus ik probeer het nu eens met schoensmeer.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:02

verf op leren laarzen??? lijkt me sterk...

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:18

ben ook pas bij van rijs geweest en kreeg idd ook van een medewerkster de tip de laarzen elke dag met vochtig (lauw water)doekje af te nemen en 2 xper week met schoensmeer insmeren

xTravers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 20:39

Ik zou gewoon naar de schoenmaker gaan weet je zeker dat er niks verkeerd kan gaan!