Koop jij wel eens iets in een ruitersportwinkel op internet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: Koop jij wel eens iets in een ruitersportwinkel op internet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:25

Ik doe het regelmatig.
Heb er ook nog geen slechte ervaringen mee. Voor ons dus een succes en blijf het zeker ook doen in de toekomst.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 14:02

tessii1991 schreef:
Tieneke schreef:
Maar ligt dat aan de service of gewoon aan het product? Een goede pasvorm voor paard 1 is wellicht een slechte voor paard 2.

Snap je punt maar dit was echt slechte pasvorm, de peesbeschermers waren gewoon helemaal scheef, ik d8 dat moet nog wat soepeler worden met rijden enzo maar ze blijven zo scheef, ik koop niks meer bij equimatch

Maar was de service wel goed? Bedoel je kan zoiets toch terug sturen als het niet past.
Waarom gelijk een zaak afschrijven omdat de pasvorm van een product niet goed is? Daar kunnen zij toch niks aan doen?
Als je aan de bel had getrokken (Spreek even voor mijn beurt, weet niet of je dat gedaan hebt natuurlijk) dan hadden ze je misschien wel goed kunnen helpen aan nieuwe beschermers.

MalleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:58

bijna niks

Ik koop het liever gewoon zo in de winkel.

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:01

Ik heb 1 X bij Emmers in Hamont gekocht.
Was heel netjes, het kwam aan maar het was niet de goede maat, ik mocht zo wisselen. Haha!

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:44

ja op piaffe.nl en op ooteman.nl

Ik koop vaak dingen in de aanbieding op sites Tong uitsteken

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:47

Vanmiddag vond ik de Divozagids in de brievenbus. Het halster dat ik wil staat er in maar ik wil volgende week toch eerst kijken of ik 'm ook in de winkel kan vinden ivm de verzendkosten en omdat het er alleen in ponymaat is, dan kan ik de maat vergelijken met mijn eigen halster.

De biothane-bakstukjes die ik er bij wil (het plan is om een halsterhoofdstel te maken) heb ik dan weer wel online besteld, ik zou niet weten waar ik ze anders vandaan moest halen.

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:49

Ik koop zo vaak wat via internet, alleen geen kleren meer.
1 keer gedaan en nooit meer, die maat klopte echt niet..
mijn moeder paste die broek Nagelbijten / Gniffelen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:22

Ik bestel nooit maar dan ook echt nooit iets online... Ik ben altijd bang dat het met maten enzo niet klopt...

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:27

Ik bestel regelmatig online Ja
het aanbod is op internet veel groter. Als er nieuwe collecties uit zijn en ik heb in de folder een bepaalde kleur gezien die ik wil, kan ik wel naar de plaatselijke ruitersportzaak gaan maar die zal het 9 van de 10 keer niet hebben. Online kan ik het zo bij Ooteman of Piaffe of Gierman of waar dan ook bestellen Lachen

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:29

ik moet eerlijk bekennen dat ik al in geen 1 1/2 jaar naar de winkel gegaan ben voor ruitersport artikelen... Nagelbijten / Gniffelen

ik koop het allemaal online en dan vooral op Divoza.nl en ooteman Lachen

Yvonnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:50

ik koop heel soms wat via internet.
Maar ik vind het wel een nadeel dat je vaak 6.20 euro aan verzendkosten moet betalen.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:50

Ik heb de laatste tijd veel online besteld. Een jas, 2 broeken, sokken en handschoenen. Nadeel is dat je niets kunt passen, maar een voordeel is dat het lekker makkelijk en snel is!

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:15

Ja geregeld vind alleen wel dat de lever tijden enorm verschillen piafferuitersport vind ik erg snel daarintegen horsemopolitan heb ik bijna 3 maanden op een hoofdstel moeten wachten. Vind dat ze dit van tevoren moeten melden of je tenminste op de hoogte moeten houden van wat je gekocht hebt. Verder vind ik het erg fijn om online te kopen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:19

Bij Pourcheval en Fiona's ruitersport koop ik vaak online, ze hebben een snelle levertijd en staan tov andere online zaken open voor vragen (en een snel antwoord).
Alleen kleding koop ik niet online, daarvoor ga ik echt naar een normale zaak.

Wat ik wel het nadeel vind is dat de producten kunnen afwijken van de foto's op internet (kleuren die bv feller lijken oid). Mijn voorkeur gaat eigenlijks uit naar echt te kopen in een zaak maar door de beperkende zaken in de buurt doe ik het dan via internet.

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:30

ik koop online heel soms....1 keer via bokt...1 keer al via http://www.ruitersport-levade.nl (2 dekens en een dekje echt supersnelle levering!) en verder eigenlijk alleen bij ruitershops in de buurt... wil meteen zien wat ik koop...

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:49

tweedehands via bokt!
en verder heb ik meeste spullen via mijn eigen webwinkel, dus via internetzaken heb ik nog niets gekocht, maar dat gaat binnenkort veranderen.
want telkens op zaterdag naar de ruitersportzaak voor iets wat ik zelf niet in assortiment heb pfoe
- het is er niet in je maat (kan je nog eens terug komen)
- tijd die je kwijt bent aan dat uitstapje
- het is er altijd lekker druk op zaterdag
- de benzine niet te vergeten (1 euro voor 1 l, nou je rijdt makkelijk 6.2 euro op aan benzine over dat stukje, zeker als je het 2 keer moet doen)

Bij een internetshop kan je lekker rustig nadenken over je aankoop, rustig vragen stellen via mail, meestal is het product zelf al goedkoper, je kan er 24u per dag naar toe surfen, je ziet meteen of het in stock is en nooit geen mensen voor je die 60 paar laarzen moeten passen!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 12:56

Soms word je er ook toe gedwongen om iets op afstand te bestellen. Ik wil dat ene rood met witte stippelhalster van Jack Lamy. Rondje gebeld naar zowat alle ruitersportzaken in de buurt die ik ken, nergens te vinden. Tja, dan toch maar bij Divoza bestellen, hij stond niet op de site (wel in de catalogus) Ik heb 'm net dus besteld, hij moet speciaal bij de leverancier besteld worden. Nou maar hopen dat het ding ook past straks Tong uitsteken

Rosa__Sherra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:05

Ruitersportwinkel, dan kan je het gelijk passen en dan zie je het bter Vork

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:08

Ik koop mijn spullen regelmatig tot bijna altijd bij een online ruitershop. Ik koop dan ook meestal een flink aantal spullen waardoor je geen verzendkosten hoeft te betalen en je dus sowieso minder kwijt bent dan in de winkel. Ik vind het ideaal!
(vaak heb ik het product toch al ooit wel gezien in de winkel oid, dus heb wel redelijk zicht op wat ik in huis haal).

Tweedehands via bokt doe ik inderdaad ook vaak. Toch ietwat sociale controle voor je gevoel, liever zo dan via marktplaats.

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:17

Heel vaak wat besteld bij een internetwinkel. Vaak zijn de spullen goedkoper. Zo scheelde het met mijn rijlaarzen 50 euro.
las ergens over libella en een pakketje wat kwijt is geraakt. Wij hadden laatst ook iets via internet besteld. Komen we thuis heeft de postbode ons pakket gewoon voor de deur gezet. Wij hebben toen een klacht bij TPG ingediend want wanneer er iemand langs was gelopen en het had meegenomen waren wij ons pakket kwijtgeweest en onze spullen waarschijnlijk ook.
Ik heb goede ervaringen met Libella, paardendrogist ze houden je op de hoogte van je bestelling. Met piaffe ruitersport had ik goede ervaringen tot het een keer mis is gegaan. Weken moeten wachten zonder geinformeerd te worden dat er dingen besteld moesten worden. Je moet er bij hun zelf achteraan.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:17

Ik koop wel eens wat online, maar dan alleen als het daar goedkoper is dan in de winkel.
Anders betaal je al snel 6.20 voor verzendkosten erbij op, en in de winkel is toch vertrouwder als iets niet past bijv.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:05

Ik koop wel eens een dekje, of halster ofzo via internet, bij divoza.
Maar kleding moet ik toch echt eerst passen, en halsters wil ik vaak ook wel even zien om te kijken of de kleur wel mooi is enzo.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:15

Ik koop vaak bij Ooteman online, hun hebben echt een super service! Voor Ooteman heb ik vaak bij Divoza besteld, maar omdat ik het onder rembours doe rekenen ze ook nog 6,20 verzendkosten erbij... En dat doet Ooteman niet, en dat scheelt nogal wat in de verzendkosten. Bij Piaffe heb ik een keer besteld, maar dat zou ik niet gauw nog een keer doen. Ik vind het nog steeds jammer dat Drunens Ruiterhuis geen webshop heeft. Bij Gierman bestel ik ook weleens wat, dat vind ik ook een hele fijne winkel.

ellen11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:27

Ik vindt het af en toe erg makelijk via internet.
Ik woon zelf in Spijkenisse een via het net kom wat makelijker het land door.
Maar gezellig een keer shoppen in de winkel is ook altijd leuk

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 22:35

Ik bestel heel veel online. Niet alleen voor de paarden, maar ook voor mezelf of voor het huis...