Hebben jullie dat ook..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jillie1994

Re: Hebben jullie dat ook..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:27

Het hangt ook van het paard af.
Op de 1 rijd ik veel liefer zonder cap (de makkelijkere, bravere)
en de ander rijd ik met cap (bijv. als hij heel lang niks meer heeft gedaan, of met beleren, of gewoon wat moeilijkere.)
Maar in een buitenrit doe ik altijd een cap op.
Als ik die verhalen in de krant zo lees.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:27

ik heb hele tijd zonder gereden, al zolang niet gevallen
totdat ik op een pony reed om te corrigeren, en ik eraf vloog na een helse bokpartij ( bleek te smal zadel, ook fijn!)
nu rijd ik altijd met

fabiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:37

Dan denk ik : tsja dat zou ik nooit zijn zonder cap op t paard.
Maar goed ieder z'n eigen keuze, maar ik vind het onverantwoord. Vork

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:39

ik rijd zelf met cap, maar als ik iemand lekker buiten aan een lang teugeltje zie, en zonder cap, dan ziet dat er wel heerlijk relaxed uit moet ik zeggen.
maar is nog geen reden om zelf zonder cap te rijden, oke op mn fjord zat ik wel in de wei zonder cap of zadel, maar dat was niet rijden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:47

'vroeger' reed ik op een verzorgpony, ik reed regelmatig zonder cap, maar had toen een keer wel een cap op, en ik viel op m'n hoofd, had niks, maar wist wel dat dat anders zou zijn zonder cap. Daarna nooit meer zonder cap gereden Knipoog
Gelukkig leer ik nog van mijn fouten Lachen

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 20:53

Ik zie heel veel berichtjes over "ik rijd altijd met/zonder cap". Maar dat is eigenlijk niet mijn vraag.

Ik wil weten als jullie iemand zien zonder cap, of jullie dat niet vaag eruit zien vinden Nagelbijten / Gniffelen

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:57

Ik vind het er niet vreemd uit zien hoor Knipoog
Her is in de mode bij de paarden wereld ofzo (inmiddel)
Trouwens, ik ben mijn cap kwijt Lips are sealed

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:00

Nee hoor, vind ik er op zich niet vaag uitzien. Vroegah reed ik heel vaak zonder cap trouwens. Bloos

Tegenwoordig niet, hoor, zeker niet bij mijn eigen jonkie. Maar als ik op de 36-jarige van mijn vriendin nog wat rondrij, doe ik hem ook niet altijd op, heel eerlijk gezegd. Het ligt aan meerdere factoren misschien. Maar in principe rij ik nu altijd met cap (behalve bij dat paard soms dus). Tong uitsteken

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:06

nee dat denk ik niet... maar zelf heb ik ALTIJD mijn cap op. wanneer ik ga rijden en ik heb hem niet op, dan heb ik echt een slecht gevoel. Vind het gewoon normaal dat je met een cap rijdt. Veiligheid boven alles! je rijdt nog steeds op een levend wezen... er kan altijd iets gebeuren.

CedriiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:35

Als ik mensen zie die zonder cap rijden denk ik altijd, pfoe, die durft Nagelbijten / Gniffelen
Ik mag niet, en ik zou zelf ook nooit zonder cap rijden

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:54

ik vindt het er niet anders uitzien in het plaatje, maar vindt je wel meer profesioneel er uit zien met. Mischien beetje raar maar dat is meer mijn mening

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 17:41

Nee, ik heb niet het idee dat er iets mist.
Vind het wel erg onverantwoordelijk.
Maar sommige mensen rijden nu eenmaal zonder cap.
Eigen verantwoordelijkheid vind ik.
En tjsa, als ze erachter komen dat ze er beter toch één op kunnen zetten en het meestal te laat.
Maar dan vind ik ook eigen schuld dikke bult.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:49

Silence schreef:
Ik denk altijd...daar heb je weer zo´n gek Bloos

Wat is er nou belangrijker...er mooi uitzien op je paard...of je veiligheid.
Straks komen er weer topics, dat ze in het ziekenhuis liggen ofzo...dan hoeven ze van mij ook geen medelijden te verwachten,

Rijden zonder cap vind ik gewoon ontzettend onverantwoordelijk.
Is leuk hoor, tot ze vallen. Dan is er weer een familie in Nederland bij die voor iemand moeten zorgen met zwaar hersenletsel.

Amen, ken er geen medelijden mee hebben als je met letsel in het ziekenhuis ligt. Idem als je rijd met gympen oid.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:51

pinuts schreef:
en waarom zou je het laten? lees hier vaak dat een cap vreselijk warm is in de zomer, nou zal ik je vertellen, ik kan niet tegen warmte en ik draag m altijd! Het staat helemaal niet stom want het ''hoort'' erbij..

jaa, dat vind ik ook, het voelt gewoon raar om zonder cap op het paard te zitten, heb een keer een foto gemaakt zonder cap, maar ik vind het helemaal een raar idee om dt ding niet op te hebben, voor mij geldt gewoon ''Met cap en anders niet.''

k8mb3rly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:36

ik zou eerlijk gezegd gek worden met een cap op :| ik vind rijden enger met dan zonder cap mja zo rij ik ook bijna nooit met een helm als ik op een scooter zit +)

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 20:39

Nee, dat denk ik niet...
Ik denk dan : "Wat onverantwoord, maar dat moeten ze zelf weten, niet mijn probleem..."

Julie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:15

Jep ik vind het ook onverantwoord. Maarja ieder zijn eigen keus, als je een schedelbreuk wil Tong uitsteken

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:18

Ik vind een cap bij paardrijden horen. Vroeger toen ik altijd ging rijden voordat ik paardreed, vroeg ik altijd of ik dan alsjeblieft een cap op mocht. Tong uitsteken

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:19

Nee dat denk ik niet. Ik reed altijd zonder cap, maar het is ontzettend onverantwoord. Sinds een jaar rij ik met, vooral hoe makkelijk je op je hoofd valt. Ik heb al een keer met cap een zware hersenschudding gehad, kun je nagaan.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 09:05

Dan denk ik, daar heb je weer iemand die denk dat ie goed genoeg kan rijden en dat er nooit is iets onverwachts kan gebeuren Knipoog

deeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:08

natuurlijk is het wel gevaarlijk zonder, maar ik had het niet over het risico! ik vind een cap gewoon voor geen meter zitten! Clown

MalleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:56

ik vind van niet hoor Haha!

Mij maakt het niet uit.
Maar ik rij zelf altijd met cap Clown
Wel zo verstandig.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:41

ik vind het er altijd wel raar uitzien, maar mijn oude instructrice reed ook altijd zonder cap. Wat ik trouwens best dom vond omdat ze altijd op een een druk paard zat wat al schrok van een electriciteitskastje Frusty
Maar zelf rijd ik altijd met een cap. ik voel me 'kaal' zonder dat ding op als ik ga rijden Haha!

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:51

ik vind het er niet heel vreemd uitzien, maar vind het echt onverantwoord!
Zelf moet ik een cap op van mijn ouders, maar haal het ook echt niet in mijn hoofd zonder te rijden. Durf ik ook niet, omdat ze van niets schrikt en ik er regelmatig aflig. Maar ook al zou ik dat niet hebben rijd ik nog niet zonder cap. En als mijn ouders mij zouden zien zonder cap op mijn pony, dan is het heel jammer, maar dan gaat mijn pony weg. Klinkt misschien vreselijk hard, maar mijn ouders zouden het zich dan nooit vergeven en willen graag dat ik hier nog lang gezond blijf. En dat risico willen ze gewoon niet nemen, en dat weet ik ook dus als ik zou kiezen zou ik dat weten.
Voel mezelf niet eens fijn zonder cap op een pony, voel me eng en mis echt iets. En heb zelf ook geen last dat die cap te warm is, of dat het niets zit. Die van mij zit wel ok en nouja is wel warm, maar na het rijden doe ik hem af schud een keer met mijn hoofd en anders gooi ik wat water in mijn gezicht, maar heb het liever warm dan dat ik ernstig letsel krijg omdat ik geen cap opwilde..

Sankzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:25

Ik heb ook altijd mijn cap op!
Een jongetje van bij mij in de buurt is pas nog van zijn paard gevallen, een doodbraaf paard, en al een geluk had hij zijn cap op! Zelfs met cap op had hij nog hersenbloedingen etc..