Vraagprijs....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ramnoke

Re: Vraagprijs....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:49

Lou lou en Urielle: haha bedankt voor jullie reactie maar ik bedoel de pony in mijn onderschrift en niet de pony waar het topic voor geopend was. Bloos

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:07

Sorry, ik had jouw stukje gemist Bloos

Correcte vraagprijs, voor zo'n 2500 Euro zou ik haar meegeven.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:17

Er is toch een algemeen topic waar iedereen zijn paard op kan zetten en mensen hun waarde schatten?
Denk niet dat de ts er veel aan heeft om te weten hoeveel jou paard waard is aangezien ze dit wil weten zodat ze zelf een prijs kan maken.

Lou_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 00:10

ramnoke schreef:
Lou lou en Urielle: haha bedankt voor jullie reactie maar ik bedoel de pony in mijn onderschrift en niet de pony waar het topic voor geopend was. Bloos

Dat stukje van jou had ik gemist.
Mijn reactie was bedoeld voor Kimmysan, waar dit topic ook over gaat.

Femme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 14:39

Ben je er al uit gekomen? Iedereen heeft hier een eigen mening wat logisch is. Toch zal ik er niet meer dan 1500 voor geven.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 14:57

Ik weet het nog niet of we hem kopen. Hij wil niet lager als 3600, maar we krijgen dan wel de dekens en zadel enzo erbij. Ik moet er nog goed overna denken. Ik laat wel horen als ik eruit ben.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:59

Hoeveel dekens? En wat voor zadel is het?
Als het nou een duur en goed passend zadel is en de dekens van goede kwaliteit....
Maar 3600,- is idd wel erg hoog...
Moeilijke beslissing, succes!

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 19:46

Hey wat toevallig jou ken ik. Op 1e foto zie je achter onze kassen en huis Tong uitsteken

Ik dacht dat de pony al van jou was. 3600 vind ik ook te hoog! Zou voor dat geld een andere pony of paard zoeken die niets mankeert. Ik ben benieuwd wat jullie besluiten. Als die van jou is laat je hem daar stallen waar die nu staat?

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:32

Voor dat geld koop je onderhand een paard!
Wat voor papieren zitten erbij?
Dit kan ook een leuke rol spelen in de vraagprijs.

Als ik jou was zou ik even verder kijken.
Natuurlijk heeft ze vast je hart gestolen en lijkt ze onvervangbaar.
Maar vergis je niet in het leed wat je kunt krijgen als een paard/pony wegens gezondheidsklachten niet kan voldoen aan jou ambitie in de sport.

Mijn mening is dat de vraagprijs echt belachelijk hoog is,zoals vele anderen in dit topic;)

Mocht je toch tot koop overgaan,laat hem dan van voor naar achteren keuren.
D.w.z. klinisch en rontgenologisch;)

Om ook maar je vraag te beantwoorden,2000 maximaal,mits er een mooi zadel bijzit Clown

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 09:08

tjaaa er zijn mensen die dat er voor zouden geven..
Gaat die hem echt verkopen, of alleen aan jouw omdat jij hem graag wil?
Als hij hem echt graag wil verkopen zoekt die een leek die er wel min. 3000 voor wil betalen!
Ik zou het niet doen, er zijn zat leuke paardjes voor dit geld!
Ik zou niet meer bieden als 2000,- je rijd hem ook al een tijdje dus vind ik dat die voor jouw niet de volle mep hoeft te vragen.. Hij weet namelijk hoe goed die het bij jouw zou hebben, dat is ook wat waard!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 13:30

kimmysan schreef:
De prijzen die ik hier hoor zijn toch wel ong. 1500 euro lager, als de vraagprijs die ik gehoord heb.
Citaat:
Hoe weet je dat ze aanleg voor aRtrose heeft? Misschien waren vader en opa op leeftijd toen ze ingeslapen werden?

Actrose is erfelijk. Meerdere nakomelingen van de vader hebben het. De vader is ingeslapen toen hij nog redelijk jong was preciese leeftijd durf ik niet te zeggen.
Citaat:
Wat wil je met de pony gaan doen?

Ik rijd nu al L2 met de pony en zou graag hoger in de dressuursport komen.
Citaat:
Hoe kom je bij een zwakke achterhand?
Vind zelf haar rug niet echt sterk uit zijn. Lang en wat door gezakt lijkt net..
Hoe zijn haar benen verder?

De zwakke achterhand is vastgesteld door de paardenmasseuse en een vrouw die ook dierengeneeskunde gestudeert heeft en mij ook oefeningen heeft gegeven die ik kan doen om de achterhand sterker te maken. Dat doorgezakte valt wel mee dan is de foto denk ik, ze heeft idd wel een lange rug; die niet erg gespierd is nog. Is al wel beter als eerst. Haar benen zijn verder goed.
Citaat:
Trouwens nog wat vragen:
- En is ze ooit gekeurd ?

Ze is nog nooit gekeurd zover ik weet. Ze is wel al vaak bij de paardenarts geweest om te kraken enz.

Nu jullie wat extra info hebben; wat zouden jullie nu geven?? Haha!

Als je zekerheid hebt dat met haar achterhand alles in orde is, valt de prijs die je moet betalen best mee (3500,- als ik het goed heb)
Ze heeft een mooie maat, mooi gebouwd, die lange rug is een kwestie van smaak en haar karakter mag natuurlijk niets aan de prijs afdoen.

Ik vind persoonlijk paarden die wat lang in de rug zijn mooi.

Ik verkoop veel paarden en zou haar niet voor minder verkopen, al is het natuurlijk moeilijk om een mening te geven over een paard die je alleen van de foto koopt.

Tip..... Laat haar keuren en mocht het in je budget passen FOTOOS

Succes met de aankoop hoop dat het wat wordt

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:42

€3500,- is een behoorlijk hoge prijs voor een pony hoor, helemaal eentje zonder papieren, daar kon ik mijn pony (met papieren, zonder gebreken etc.) al amper voor kwijt. Een lange rug is bovendien absoluut niet ideaal, mocht je de sport in willen.

@ TS: Ik zou het gewoon even afwachten, de eigenaar komt er vanzelf wel achter dat hij op deze manier de pony nooit kwijt kan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:47

Lange rug is niet zo'n probleem. maar dit is ook nog een weke rug.
Met het feit dat hij eerder zwaar werk niet aan kon.
Dan is een pony echt niet zoveel meer waard Lachen

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:56

Ik denk rond de 1500 euro. Hij heeft ook ruggebreken gehad zei je. Mijne heeft het ook en dat is erg vervelend voor jou en je paard. In veel gevallen blijft het terugkomen. Bij die van mij gaat et niet meer over wel dat i kweer kan gaan rijden maar niet meer zwaar trainen. Ik vind 3600 wel veel. En dat is 1,5 jaar geleden zei je? Je moet ook naar je eigen intuïtie luisteren. Als jij veel om de pony gefet en je zeker weet dat je er niet meer zou zitten als hij/zij wat heeft kan je het doen. Als je een pony wil om verder mee te komen en echt wedstrijden mee wil gaan rijden wordt het denk ik niks met deze.

Offtopic: Je kan eventueel ook met pessoa op de laagste stand longeren om de rug sterker te maken. Lachen

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 17:58

We laten haar in de meivakantie medisch keuren. Dan kan ik er ook bij zijn zonder dat ik naar school hoef ofzo.

LauwtjuhLevi schreef:
Gaat die hem echt verkopen, of alleen aan jouw omdat jij hem graag wil?
Als hij hem echt graag wil verkopen zoekt die een leek die er wel min. 3000 voor wil betalen!
Ik zou het niet doen, er zijn zat leuke paardjes voor dit geld!
Ik zou niet meer bieden als 2000,- je rijd hem ook al een tijdje dus vind ik dat die voor jouw niet de volle mep hoeft te vragen.. Hij weet namelijk hoe goed die het bij jouw zou hebben, dat is ook wat waard!

Hij gaat hem echt verkopen en hij wil hem binnen anderhalve maand kwijt. Daarom moet het best snel beslist worden. Eerst dacht ik dat we dan beter eerst een tijdje konden wachten, zodat de prijs vanzelf wat zou zakken, maar straks komt er natuurlijk net iemand langs die geld teveel heeft Tong uitsteken .....

_inge_ schreef:
Hey wat toevallig jou ken ik. Op 1e foto zie je achter onze kassen en huis Tong uitsteken
Ik dacht dat de pony al van jou was. 3600 vind ik ook te hoog! Zou voor dat geld een andere pony of paard zoeken die niets mankeert. Ik ben benieuwd wat jullie besluiten. Als die van jou is laat je hem daar stallen waar die nu staat?

Ik weet nog niet of ik hem daar laat staan. Het liefst heb ik een binnenbak erbij, omdat als het regent dat daar de rijbak best snel onder water staat.

Succubi schreef:
Hoeveel dekens? En wat voor zadel is het?
Als het nou een duur en goed passend zadel is en de dekens van goede kwaliteit....
Maar 3600,- is idd wel erg hoog...
Moeilijke beslissing, succes!

1 winterdeken, 1 zweetdeken, 1 regendeken en 2 zomerdekens. De winterdeken is van goede kwaliteit, maar de rest niet echt.
Wegens dat het vorige zadel niet paste en ook niet passend gemaakt kon worden; hebben we een half jaar geleden een nieuw zadel gekocht. €1000. Dressuur van kentour. Mijn moeder heeft daar de helft van betaald.
Ik heb eigelijk geen behoefte aan al die dingen alleen het zadel en de winterdeken. Ik heb namelijk zelf een hoofdstel voor de pony en zelf sjabrakken en zelf een zweetdeken, regen en zomerdeken en beschermers en een halster.

Ik laat nog wel weten wat er uit de medische keuring komt.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:05

Als hij de pony eventueel aan iemand anders verkoopt zou ik die 500 euro voor het zadel terugvragen.Lachen of dat van de vraagprijs afhalen!

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:57

Wat ik vreemd vind is dat als voor mijn gezonde pony €3000.00 als vraagprijs bijna of geen reacties ontvang. Voor die prijs zitten ook alle benodigdheden erbij die nog wel in goede staat zijn.
Zij is al goedgekeurd vorige maand.
En zelfs over de vraagprijs valt nog te praten.

En ja, als ik jou was zou ik idd de kosten van het zadel terugvragen.

Ikzelf zou deze pony niet kopen en verder zoeken naar een paardje dat wel in orde is.
Het zou zonde zijn als je vraagprijs betaald en na een korte tijd weer heel veel aan DA-kosten zou krijgen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 12:26

Dat ie hem binnen 1,5 maand kwijt wil zegt ie alleen maar om te pushen op degene die gehecht is aan het dier.
Ik zou hier niet instinken.

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 13:31

ik zou ook als de pony geen artrose had wel 3.500 euro vragen maar aangezien het niet een super sportpaard is (maar er verder wel heel mooi uitziet ) zo het zo'n 2000 zijn

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 13:45

Citaat:
Wat ik vreemd vind is dat als voor mijn gezonde pony €3000.00 als vraagprijs bijna of geen reacties ontvang. Voor die prijs zitten ook alle benodigdheden erbij die nog wel in goede staat zijn.
Zij is al goedgekeurd vorige maand.
En zelfs over de vraagprijs valt nog te praten.

Wat bedoel je hiermee?
Dat mensen op jou moeten reageren?
Dit is toch zeker niet jóúw topic..
Of begrijp ik het verkeerd? Bloos

Verder:
3600.. Denk ook dat 'ie dat van jou vraagt omdat hij weet dat jij aan die pony gehecht bent, en d'r wss niet kwijt wilt..
Van de prijs kan wat af omdat:
- Artrose
- Niet zo'n goede bouw
- Zadel hebben jullie ook de helft van betaald
- Jij verzorgt haar al 1,5 jaar!

Vertel hem deze punten (misschien kan je het laatste punt beter voor jezelf houden.. )
En dan kijken wat 'ie zegt..
Of je maakt de afspraak dat als er niemand is die haar voor 3600 wilt kopen, jij haar voor 2500 ofzo mag kopen incl. de spullen... (Dus als er iemand is die haar voor bijv. 3000 wilt kopen is het niet de bedoeling dat hij haar dan verkoopt aan die persoon, vanwege de afspraak)

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 13:46

Offtopic: Nieuwveen.. Ligt dat in NH? En best wel dichtbij Aalsmeer, Ter aar etc.. ?

xLoes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 13:50

Ik vind het wel een mooie pony hoor!
Alleen wel een lange rug en korte benen,
maar als die ooit M heeft gelopen kan de prijs best hoog staan hoor. €4500,- ??

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 15:19

Biebz95: Wat ik bedoel is dat is op pagina 1 gevraagd heb wat een reele prijs zou zijn voor mijn pony.

Het is niet mijn bedoeling dat mensen moeten reageren op mijn post (al zou dit wel prettig zijn natuurlijk) en nee het is niet mijn topic.
Maar omdat het topic over de vraagprijs gaat heb ik hierop reactie gegeven.

De pony die ik bedoel staat in mijn onderschrift en wss onstaat er hierdoor enige verwarring, sorry hiervoor.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 15:25

Biebz95 schreef:
Offtopic: Nieuwveen.. Ligt dat in NH? En best wel dichtbij Aalsmeer, Ter aar etc.. ?

Bovenin Zuid-holland.... Maar het is daarbij in de buurt, klopt! Hoezo??

Biebz95 schreef:
Of je maakt de afspraak dat als er niemand is die haar voor 3600 wilt kopen, jij haar voor 2500 ofzo mag kopen incl. de spullen... (Dus als er iemand is die haar voor bijv. 3000 wilt kopen is het niet de bedoeling dat hij haar dan verkoopt aan die persoon, vanwege de afspraak)

En als er dan iemand is die haar wel wil kopen voor 3600?

xLoes_ schreef:
Ik vind het wel een mooie pony hoor!
Alleen wel een lange rug en korte benen,
maar als die ooit M heeft gelopen kan de prijs best hoog staan hoor. €4500,- ??

Dat vind ik toch wel een beetje heel overdreven hoor!

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 15:33

Met een richtprijs van € 4500.00 ben ik ook begonnen en ook toen geen enkele reactie.