Goede, sterke regendeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Goede, sterke regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 22:46

Ik zal even goed rondsnuffelen, amigo en bucas staan mij erg aan Lachen mits geschikt voor ronde pony's natuurlijk Tong uitsteken

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:50

Ik had vroeger een heerlijk deken van canvas met fleece binnenvoering wat niet kapot te krijgen was en het bleef perfect liggen. Ik kan je zeggen dat de mijne heel wat afgerolt/gebeten heeft en uiteindelijk heeft zijn groeispurt het deken de das om gedaan. Het werd verkocht. Thja van 185->205, dan staat het echt niet meer, buiten dat het gewoon te klein is.

Dacht toch ook dat dat een Harry's Horse was.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:52

Ik heb al 3 jaar zo'n horseware Rhino zonder vulling. Dus die beschermt tegen regen en wind. Ideaal. Hij 1 keer gescheurd omdat ze tegen een trekker aanliep maar ik heb er bij de zeilmaker een stuk op laten zetten (8 euro) en hij is nog steeds waterdicht. Te koop bij diverse zaken maar ik heb hem van Divoza.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 09:40

Ik vind dat bij Horseware de borstsluiting erg laat zit. Voor mijn pony iig wel! Ik heb trouwens nog een Bucas Smartex Rain liggen die mijn pony helaas net te groot is, het is maat 135/185. Dat is die met fleecevoering, vergelijkbaar met een vulling van 220 gram.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 09:43

Zowiezo Bicas turn out light!! daar zweer ik bij Clown

Taravj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:53

Bucas, geen aanbiedingen??? Heb anders wel een goede tip: http://www.paardenwinkel.be

Bij Paardenwinkel.be bieden ze 20% korting op alle Bucas buitendekens die in stock zijn. Er zijn nog een heleboel Bucas Smartex Rain dekens in stock.
Je moet wel een mail sturen om er een te bestellen (toch voor de -20% aanbieding). Maar dat was geen enkel probleem.

Heb er steeds met korting dekens of andere dingen gekocht.

Een aanrader.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:10

Ik heb een regendeken van Ooteman.
En ik kan het van alleen deze deken zeggen, hij heeft het hele seizoen geleefd!
Met een ontzettende sloper in de wei, die echt alle dekens heeft weten te slopen van mijn pony.
Alhoewel de staartflap het vorige week begeven heeft, zit alles nog op z'n plek Haha!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:12

Ik heb er eentje van BR, gaat al enkele jaren mee en is nog steeds in perfecte staat.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:20

Met de ongevoerde regendekens van Horseware heb ik geen ervaring, maar mijn Kolbrún heeft het afgelopen winter heerlijk warm en droog weten te houden onder een geërfde (pony waarvan ie was hebben we afgelopen september moeten laten inslapen) Rambo Duo. Die is inmiddels een jaar of 4 oud, maar behalve dat ie op het moment wat modderig is verder nog in perfecte staat. Terwijl mijn 2½ jarige kleuter Dögg er toch dag in - dag uit aan staat te plukken, maar hij geeft geen krimp. Als de regendekens van Horseware van vergelijkbare kwaliteit zijn, zijn die wat mij betreft dus een absolute aanrader. Verder vind ik ook de pasvorm van de Rambo Duo perfect.

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 23:32

de nieuwzeeland deken van Renco is erg sterk. Mij ruin kwam elke dag wel met een scheur in zijn Rhino deken uit de wei. Maar met de renco gaat het nog steeds goed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 13:36

Jelleee schreef:
Ik heb een regendeken van Ooteman.
En ik kan het van alleen deze deken zeggen, hij heeft het hele seizoen geleefd!
Met een ontzettende sloper in de wei, die echt alle dekens heeft weten te slopen van mijn pony.
Alhoewel de staartflap het vorige week begeven heeft, zit alles nog op z'n plek Haha!

Dat is bij mij het probleem met alle regendekens die ik heb gehad: de staartflap die het niet overleefd. Ik wil dus nu een deken waarvan de stiksels niet direct loslaten bij schuren/rollen.

Nieuw zeeland dekens, ik wist niet dat die nog verkocht werden! Die vond ik altijd vrij zwaar, of zijn ze al vernieuwd?

Amigo deken is zover ik het nu kan zien mijn keuze, maar moet het natuurlijk nog wel even in de winkel zien en voelen Tong uitsteken

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:41

ja de nieuwzelland dekens zijn nog steeds zwaar,helaas.
maar hij is wel stevig

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 13:52

ik heb een pagony tiger maar die is helaas ook een beetje kapot maar dat kwam dooor prikkeldraad(is nu weg) maar ik heb voor mijn andere pony een weather beeta landa die zijn heel stevig en goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(aanrader)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 14:24

De pagony overleefde bij mij inderdaad ook niet het prikkeldraad Haha!

Welke deken is beter voor een rondere pony? weather beta of dekens van horseware?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 17:31

Horseware en dan via Ierland bestellen, scheelt stukken (op de rambo duo b.v. 100 euro), mocht het niet passen, kun je het weer retour zenden en wordt de juiste maat je wel toegezonden.
Maar als je goed meet, is de maat geen probleem hoor.
www.equestrian.com is het dacht ik zo uit mijn hoofd...........

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 12:11

Dank je! Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 12:31

hmmm via die website kom ik uit in een soort zoekmachine met gesponserde links Clown

Iemand wel de goede website?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 12:39

Nee, je bedoelt http://www.theequestrianstore.com
Jason heeft een hele goede service (ik bestel er elk jaar dekens voor mijn eigen paard en stalgenoten + vrienden). Bij niet passen is terugsturen een optie, maar dan heb je wel verzendkosten naar Ierland, doorverkopen en een nieuwe bestellen is dan evt ook een optie.

Als je voor Horseware gaat zou ik in jouw geval niet de Amigo nemen. Is een prima deken hoor want ik ben er zelf ook tevreden over, maar niet zo scheurvast als de Rhino of Rambo. Rambo is ballistic nylon en het sterkst (daardoor ook het duurst Knipoog ). Rhino zit er tussenin.
Zelf ervaring met zowel Rambo, Rhino, Amigo als Bucas. Bucas is wel sterk aan de buitenkant, maar de binnevoering gaat relatief snel stuk èn een hoop paarden krijgen er schuurplekken van op de schouder.
Bij Amigo en Rhino zie ik dat niet. Rambo zal idem zijn.
Momenteel heb ik een ongevoerde amigo, ongevoerde rhino en een rhino wug medium (200gr).
Ik vind ze alle 3 beter liggen dan mijn Bucas Power Turnout High Neck Lite (alleen die naam al Nagelbijten / Gniffelen ) maar qua waterdichtheid en buitenstof klaag ik bij geen één. Hiervoor ook een Smartex rain gehad, prima deken maar denk dat daar ook kale plekken van ontstaan op den duur..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 12:58

Enorm bedankt voor je reactie! Lachen

Als de naden bij de staartflap maar sterk zijn, ben ik al zeer tevreden Haha!
Die laten bij mijn pony als eerste los.

Ik zal die site even doorspitten Lachen

(qua maten zie ik al iets leuks: 180 cm! ideaal want 175 is iets te klein en 185 iets te groot)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 13:01

Maten gaan van 125/168 -> 130/175 -> 135/183
De maten op de site van http://www.horseware.com kloppen niet trouwens. Die van www.bucas.com (bij info) wel. Die kun je aanhouden voor de horsewaredekens Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 13:04

ah oke Nagelbijten / Gniffelen

Bedankt iig! Lachen

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:30

ik heb Br ook erge goede deken en sterk

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 21:40

Ik heb net een rhino original turnout lite besteld vanuit ierland Lachen
Kon ik mooi een gogue meebestellen zodat ik geen verzendkosten hoef te betalen Haha!
Ben ik met die 2 dingen nog goedkoper uit dan dat ik die deken bij een nederlandse webshop bestel!