De ergernis, honden in de rijbak?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sandra1986

Re: De ergernis, honden in de rijbak?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:36

ik denk dat dit een looos idee is maar ALS je je huis huurt bij de woningbouw
kun je de woningbouw ook bestoken.

verder een hele vervelende situatie.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:41

btw als jij haar hond schopt, dan kan je zeker op een boete/taakstraf wachten want dat is gewoon ronduit dierenmishandeling, jou terrein of niet, dat is verboden in Nederland

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:42

zou een extra schrikdraadje alngs de afscheiding je niet verder kunnen helpen, maar dan wel op hondhoogte, ook honden hebben een hekel aan schrikdraad, als hij daar tegenaan loopt, komt hij voorlopig niet meer terug.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:43

crossmonster schreef:
Ik neem aan dat ze die hond meeneemt in de auto?

Koop eens wat valeriaandruppels, zo'n flesje kost geen drol,
Haal de verdruppelaar eraf, en als de hond komt , giet je dat spul over hem heen.
Is niet schadelijk voor de huid, niet giftig (hij zal hooguit wat katten aantrekken) en het stinkt enorm naar zweetvoeten ghehehe

Als ze haar beklag komt halen weet jij van niks, wss heeft de hond ergens in gezeten Schijnheilig

Dat opsluiten is ook een goeie!

Haha jaa!! En dan met je meest onschuldige gezicht zeggen. "moet hij maar niet op mijn erf komen en overal in of aan zitten"

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:47

crossmonster schreef:

Haal de verdruppelaar eraf, en als de hond komt , giet je dat spul over hem heen.
Is niet schadelijk voor de huid, niet giftig (hij zal hooguit wat katten aantrekken) en het stinkt enorm naar zweetvoeten ghehehe

Als ze haar beklag komt halen weet jij van niks, wss heeft de hond ergens in gezeten Schijnheilig

Opzich wel een idee, want haar hond mag niet op jou terrein. Dus jou antwoord:
Sorry maar mijn schuld kan het niet zijn gezien uw hond hier op het terrein niet welkom is.
Als u zich dus netjes aan de regels heeft gehouden zou u weten dat dit mijn schuld niet KAN zijn.

Waarna ze zichzelf alleen nog maar de fout in kan praten (heb je humor? neem je t als bewijs op, op een tape recorder!)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:52

Precies mijn gedacht dus ..

En geloof me, valeriaan stinkt..
PBH (anti-kanibaal)-spray wil ook wel helpen *LOL*

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:53

haha die valeriaan truc lijkt me toch een zeer effectieve oplossing Knipoog

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 15:59

ELpatcho schreef:
haha die valeriaan truc lijkt me toch een zeer effectieve oplossing Knipoog

Idd, dat ruikt nogal naar kattenpis..

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:01

Haal een buks en schiet vanuit een stiekum plekje! Duivel
Hahaha, ik hoop dat jullie begrijpen dat dit een grapje is!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:04

Vjestagirl schreef:
oOoKellyoOo schreef:
Ze is geen klant van ons maar haar stukje land grenst aan onze rijbak en weiland. Idd laten ophalen door een ambulance of naar het asiel brengen lijkt me wel een optie

Kan ook nog. Naar t asiel brengen, zeggen dat je n zwervertje hebt gevonden...

En er zullen vast wel weer mensen zijn die vinden dat dit niet kan: Moet ze die hond maar bij zich houden...

ben het hier wel mee eens aangezien ze niet wil luisteren. Andere dingen is de hond er meer de dupe van

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:10

okee, over dat stiekem mensen opnemen als ze iets zeggen als bewijsmateriaal... dat mag dus niet. Althans dat zal niet als geldig bewijsmateriaal gelden!

Verder zou ik indd schapengaas rondom de bak spannen of anders de hond naar het asiel brengen of de dierenambulance hem laten ophalen..

Ik zou me niet gaan bezighouden met schoppen of allerlei rare goedjes over het beest gooien. Straks heeft hij een allergie en ben jij de l*l. Of je schopt hem en hij bijt je... Niet doen.
Blijf de politie bellen of zoek een (student) Jurist/advocaat die je een "officiële" brief kan typen dat de hond niet gewenst is op je erf. (lees moeilijke woorden en wetsverwijzingen) Dat wilt de mensen nog wel eens afschrikken.

Verder succes ermee, ik zou in ieder geval het recht niet in eigen handen gaan nemen.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:11

Vin het asiel verhaal inderdaad ook wel een goeie. En anders dus opsluiten in stal en dat ze m zelf maar op komt halen. Doe je dit iedere keer wordt ze het vanzelf vast wel zat Haha!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 16:17

Het erge is ik heb al extra afrastering en extra stroom linten gespannen. Maar dan komt hij via een andere wei, via de andere kant het erf op

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:17

dat is inderdaad wel heeel frustrerend! ik zou heel duidelijke afspraken gaan maken!! niet alleen is ze e tot overlast, maar ook klaagt ze je ten onrechte aan!

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:20

Ik geloof niet dat die afspraken zin hebben. Wat ik begrijp is dat ze er al meerdere malen op is aangesproken,maar alles negeert. Denk dat je dan wel iets rigoreus moet doen..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:23

aangifte doen
is jullie terrein en zij houd haar honden niet bij zich
aangifte doen van overlast
elke kee opnieuw
weet niet hoe groot het stuk is, anders evt afzetten met gaas

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-08 20:44

de zuid kant waar zij aan grenst is 2 HA lang.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:57

Jeetje wat vervelend!!
Wij hebben een hond, die dus ook achter de paarden aan gaat als je rijd.
Die doen we altijd vast als ik ga rijden.
Mijn hond heb ik altijd los lopen als ik rij. Ze is heel lief, blijft naast de bak liggen. Als ze toch in de bak loopt, kijk ik niet uit voor dr. Ze moet leren om op te letten als er paarden in de buurt zijn.

Verder voor jou, ik zou idd ook een advocaat inschakelen.
Dit is namelijk ronduit belachelijk... Dat jullie dan ook nog een boete krijgen Boos!

Ze mag blij zijn dat dit niet in Frankrijk gebeurd. Hier mogen ze je hond dood schieten als ze last van ze hebben. Reken maar dat iedereen hier goed op z'n hond let.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 22:58

Wat je ook kunt doen is een paar keer vlak naast die hond de longeerzweep laten landen... Gewoon int zand. Laat m maar schrikken...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:03

Vjestagirl schreef:
Wat je ook kunt doen is een paar keer vlak naast die hond de longeerzweep laten landen... Gewoon int zand. Laat m maar schrikken...

straf jij de hond op de wandaden van de eigenaar ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 23:20

Ook bij ons op stal (pensionstal) is er een periode geweest van loslopende honden. De pensioneigenaar heeft ook een hond en katten dus niet erg handig. Naar mijn idee wat er eerst een lichte irritatie over de loslopende honden. Wat resulteerde in een verbod, toen 1 van de honden 1 van de paarden in de bak zodanig liet schrikken dat de ruiter er af viel. Er mogen nu alleen nog maar aangelijnde honden op stal. Veel beter en veel veiliger.

Ik zou nogmaals in gesprek gaan met de eigenaar. Mocht dat niet lukken dan zou ik persoonlijk gaan 'dreigen'. Dreigen met hond opsluiten, naar het asiel, enz. Mocht ze dat niet begrijpen dan zou ik inderdaad de hond opsluiten en naar het asiel brengen.
Ik zou de hond ook niet met open armen ontvangen. Dus mocht je aan het longeren zijn.....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:15

smurffie schreef:
Vjestagirl schreef:

straf jij de hond op de wandaden van de eigenaar ?

Ach kom, ze zegt toch náást de hond? En bovendien, als zo'n hond bij mij iedere keer zou komen, zou ik precies hetzelfde doen.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:20

ik vind het ook réteirritant Ja en dan de hond ook niet bij kunnen houden als er andere honden over de weg voorbij komen.

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:21

crossmonster schreef:

Valeriaandruppels???

Lieve mensen! Stop die paarden toch eens niet propvol met middeltjes om je eigen rijtechnische tekortkoming op te vangen. Train de paarden op honden en andere plotselingen zaken.
Als je buiten gaat rijden kunnen er ook onverwachte zaken gebeuren. Natuurlijk heeft de hond van de buren niets op jullie terrein te zoeken. Gebruik het moment om je paard hier aan te wennen. Je kan niet steeds alles uit de weg blijven gaan. Als je paard bang is van een tentje tijdens het buitenrijden, ga je toch ook niet vragen of ze hem alsjeblieft even willen afbreken zodat je er langs kunt?
Trainen, trainen, trainen, geef je paard zelfvertrouwen en houdt ze niet van alle enge zaken weg....

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:23

pardon pensionnetje ze geven het de paarden toch niet? ze willen het over de hond heen gieten!