Zwelgje schreef:Moet je toch teleurstellen Ikke. Heb het net opgezocht in de catalogus van Humbauer en mijn trailer is dus wel degelijk gepoedercoat. Ik neem aan dat dat de stalen delen zijn, heb er niet zoveel verstand van. Maar er staat duidelijk dat het gegalvaniseerde onderstel volledig gepoedercoat is. Kan er ook niks anders van maken. Wil je wel een kopietje doorsturen van de productinfo als je wil. Als je poedercoaten al duur vindt...weet je wel wat je tegenwoordig voor een vol alu neertelt incl. 25 jaar garantie...kan me best voorstellen dat ze daar een poedercoating tegenaan gooien.
Doe eens wat info.
Het gaat er niet om of ik het duur vindt. ik weet wat poedercoaten kost, ik weet wat een trailer kost, ook in de tijd om die te bouwen en een simpele rekensom leert mij dan dat poedercoat nauwelijks uit kan. Dat die alu trailers zo duur zijn, ligt aan dat alu, niet aan het poedercoaten. Het alu aan een gemiddelde trailer kost 1000 - 1500 euro en dan heb je het alleen nog maar op je erf liggen. Goede verwerking ervan kost nog een keer dat bedrag.
pryde schreef:Hierin moet ik zwelgje gelijk geven. Zelf in bezit van een humbaur en alle stalen gedeelten zijn gepoedercoat. Ook de aluminium vloer is aan de onderkant voorzien van een kunstof plaat, dus geen inwerking van zout en dergelijke.
Doe eens foto's dan. Op alle grote beurzen laat Humbauer trots een blanke, gegalvaniseerde onderkant zien. Blanke poedercoat bestaat niet, dus ergens zit er een rammel in het verhaal.
Daarnaast, een kunststof plaat dekt het aluminium af. Daarmee is het dus onmogelijk om te zien of dat aluminium problemen aan het veroorzaken is. Daar kom je pas achter als je paard op de weg staat.
Zwelgje schreef:Ben er meteen een stuk geruster in dat ik toch de juiste keuze heb gemaakt

En Ikke zegt het eigenlijk al zelf...je kent geen alu trailers met deze problemen wel de Land Rover. Wellicht wordt er bij de alu trailer tegenwoordig wel meer aandacht besteed aan het voorkomen van aluminium rot.
Fanatiek als ik ben, heb ik net een mail naar Humbaur in Duitsland de deur uit gedaan en een mail naar onze dealer. Ik wil er wel het fijne van weten

Ik ga ze gewoon stalken

Het hoeft allemaal niet zo moeilijk. Kijk gewoon of tussen de stalen bouten en het aluminium kunststof ringen zijn geplaatst (dat is niet gebeurt!) dan weet je al dat je problemen kunt verwachten. Er zijn nog onvoldoende trailers om serieus problemen terug gemeld te krijgen,maar over twee tot drie jaar zul je de eerste problemen wel kunnen vinden hier op Bokt.