Trailer...stro of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Trailer...stro of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 12:31

imker schreef:
Bij een antislipvloer moet je geen bodembedekking gebruiken. Wat je wél kan doen: neem een kleine zak zaagsel mee en als je op bestemming bent doe je het zaagsel achter in de trailer (bij achterbenen).
Vóór je weer vertrekt, veeg je het uit de trailer of aan de kant, zodat je paard er niet meer op staat. Zo hou je de antislipwerking van de bodem en kan je paard op locatie toch gewoon plassen.

BTW: vóórin de trailer zou ik nooit bodembedekking leggen. Het paard rust met 3/5 van zijn gewicht op de voorhand en ook met trailervervoer is dat zo. Hierdoor heb je sneller kans op uitglijden als je een bodembedekker gebruikt.

Helemaal mee eens !!
Zo deed ik het ook Knipoog

xSoline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:14

Eingelijk of het niet maar sommige mensen doen het want hun trailer is dan gladder of iets anders Knipoog

_Imke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 23:48

Ik deed nooit wat in de trailer werd alleen maar een zooitje en de vloer was goed genoeg, zodat ze er zo op konden staan...

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 09:18

In de trailer van mij zit stro,
De paarden vinden dat Enorm Leuk!!
Tong uitsteken

Ginoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 11:35

de trailer waar ik mee rijd heeft een rubbere mat op de vloer.
Ik doe hier altijd een laagje stro op.

zaagsel of vlas is beter maar dat hebben we niet meer opstal

door het rubber glijt hij niet uit en door het stro durft hij te plassen. (zonder stro doen veel paarden het niet omdat het dan spettert en die spetters gaan jeuken.)

zaagsel neemt ook vocht op dus is ook beter voor je bodem.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 12:03

wij hebben nooit stro in de trailer, het is veel makkelijker schoonmaken emmer water erdoor en klaar. verder heb ik er ook nooit bij nagedacht om het wel of niet te doen.
vrienden van ons doen het wel maar die hebben volgens mij een houten vloer met anti-slip, maar dat is maar een heel klein beetje