knotjes links of rechts

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maikee

Re: knotjes links of rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:21

Ik vlecht altijd links
omdat de manen naar links hangen is dat makkelijker dan naar rechts vlechten Nagelbijten / Gniffelen

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:26

mii_jessy schreef:
Ik vlecht altijd links
omdat de manen naar links hangen is dat makkelijker dan naar rechts vlechten Nagelbijten / Gniffelen

Doe ik ook.. gaat nogal moeilijk naar de andere kant Clown

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:29

Ik doe ook altijd naar links. Maakt echt geen donder uit naar welke kant ze hangen hoor.

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:45

Ik doe ook links, aangezien ze zo hangen, heb er iig nog nooit commentaar op gehad Clown

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:11

Suelza schreef:
Tegenwoordig maakt het niet zoveel meer uit... Vroeger werd je er ook niet op uitgesloten, maar je hoorde gewoon rechts te vlechten...

Ik heb in een recalcitrante periode nog eens alle knotten uit moeten halen en over moeten vlechten Haha!

Ik ben er ook een keer op aangesproken. Bij een merrie waar ik de vlechten links had zitten. Ik hoefde het niet over te doen, maar er werd wel gezegd dat het de volgende keer rechts moest.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:56

Unfaithful schreef:
Haha nu je het zegt, ik zie ze bijna bij elk paard rechts zitten. Ik maak ze ook altijd rechts. Heb er alleen nog nooit van gehoord dat het persé rechts moet...

Bij mijn paard zitten ze links. Omdat haar manen naar links groeien. Tong uitsteken

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:57

germie schreef:
Suelza schreef:
Tegenwoordig maakt het niet zoveel meer uit... Vroeger werd je er ook niet op uitgesloten, maar je hoorde gewoon rechts te vlechten...

Ik heb in een recalcitrante periode nog eens alle knotten uit moeten halen en over moeten vlechten Haha!

Ik ben er ook een keer op aangesproken. Bij een merrie waar ik de vlechten links had zitten. Ik hoefde het niet over te doen, maar er werd wel gezegd dat het de volgende keer rechts moest.

Wat een onzin zeg! Bloos Het gaat er toch om dat het er netjes uitziet en niet aan welke kant de knotten zitten? Waarom is (was) die regel er eigenlijk? Tong uitsteken
Zo kan je wel overal moeilijk over gaan doen. Bloos

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 21:45

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 09-03-24 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 21:48

crossmonster schreef:
vroeger moest het idd rechts.
Ik kam altijd de manen ook naar rechts van de paarden waarbij ze naar links hangen..
Het aantal knotjes vroeger was 13, dit was het ongeschreven verplichte aantal .

13 Bloos! Dan heeft mijn haflinger knotjes ten grootte van mijn vuist ROFL
Daarbij kom ik toch echt uit op 20 op meer wil ik ze nog op enigzins fatsoenlijke grootte houden

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 22:23

OemmiejO schreef:
Bij mijn paard zitten ze links. Omdat haar manen naar links groeien. Tong uitsteken

Ik ben eigenwijs, ik kam bij alle paarden de manen net zo lang naar rechts tot ze rechts vallen Nagelbijten / Gniffelen

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 23:09

Ok de meningen zijn dus verdeeld. Een flinke pluk in het middelste deel van zijn hals valt naar rechts, de rest naar links. Ik mag het dus helemaal zelf weten.....

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 23:11

Ik heb ze altijd links... puur omdat de manen die kant ook ophangen, volgens mij is het niet verplicht om ze rechts te hebben, maar velen doen het wel Ja

en ik heb er meestal een stuk of 7 Clown minder lukt niet, en meer vind ik lelijk Bloos

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 23:17

mrie; zo vallen de manen van mijn haf ook, als je ze een tijdje invlecht naar links blijven ze vanzelf behoorlijk lang hangen naar links Clown

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 10:23

Volgens mij maakt het helemaal niks uit
of de knotjes links of rechts zit!
Want bij elk paard is het verschillen waar de manen heen vallen,
de een draagt de manen links en de ander rechts Pling

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 10:37

ik vlecht mijn paard ook altijd links in ook omdat haar manen die kant ophangen en ik heb nog nooit commentaar gehad van een jury. wel commentaar gehad van mensen op stal maar daar trek ik mij niets van aan.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:33

Urielle schreef:
OemmiejO schreef:

Ik ben eigenwijs, ik kam bij alle paarden de manen net zo lang naar rechts tot ze rechts vallen Nagelbijten / Gniffelen

haha. *LOL* En blijft dat na verloop van tijd dan ook echt zitten? Of vallen ze dan gewoon doodleuk weer terug naar links? Clown

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:37

Ik heb ook altijd geleerd dat de knotjes rechts moeten en dan een oneven aantal.

Misschien leuk bij een fokmerrie in de sport om ze om en om te doen... een rechts, dan links, dan weer rechts ROFL

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:41

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 09-01-26 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:46

Moet niet hoor !
Bij sommige paarden zijn de manen nu eenmaal naar links gegroeit.
Mijn vroegere pony had dit ook, altijd gewoon netjes roosjes gemaakt aan de linkerkant, altijd een 7 of 8 voor verzorging Lachen

Als je de manen toch rechts wilt krijgen, moet je ze gewoon regelmatig invlechten naar rechts.
Geen kontjes, maar gewoon enkele vlechtjes Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 13:03

OemmiejO schreef:
Urielle schreef:

haha. *LOL* En blijft dat na verloop van tijd dan ook echt zitten? Of vallen ze dan gewoon doodleuk weer terug naar links? Clown

Na het manentrekken moet ik ze dan even rechts invlechten, anders vallen ze weer links Ja

_Imke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 23:15

Ik deed het bij mijn laatste paard altijd links, omdat zijn manen links hingen. Stond echt niet mooi als ik dit rechts zou doen. Maar normaal gesproken bij mijn vorige pony's / paarden deed ik het eigenlijk altijd rechts.

youtube

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 23:33

Ik heb ze gewoon afgeschoren nergens meer last van

kareljozeph_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 23:48

ik zou zeggen, gewooon de kant waar naar de manen toe groeien toch ?! ik doe altijd links geloof ik, denk er niet bij na

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 23:49

Bij mijn paard hangen de manen naar rechts, dus zitten de knotjes ook aan de rechterkant, lijkt me wel het makkelijkste Clown . Bij mijn jaarling hangen ze naar links, dus kan ik over een paar jaar eindelijk ook eens knotjes aan de linkerkant maken Haha! .
Het maakt mij verder niet veel uit, als de manen maar dik genoeg zijn om mooie roosjes van te maken vind ik het best Knipoog .

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 00:13

youtube schreef:
Ik heb ze gewoon afgeschoren nergens meer last van

Ach gut