Cap nog te gebruiken na val op je hoofd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Cap nog te gebruiken na val op je hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:06

Ik koop zelf eigelijk nooit een nieuwe na een val, maar eigelijk is het wel zo veilig Ja

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 20:49

Ja, een nieuwe kopen. Ja
Ik heb na mijn vorige harde val ook meteen een nieuwe gekocht toen ik weer kon rijden nadat ik zelf ook was opgelapt. Aan de buitenkant zag je inderdaad niks, maar ik durfde hem toch niet meer te gebruiken.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:52

Fabienne_Z schreef:
Idd nieuwe kopen! Daarom zou ik dus ook nooit een dure cap kopen, stel heb je je nieuwe dure cap net 1 dag en val je eraf kan je meteen weer je spaarvarken kapoet slaan

Ik heb een Casco.
Voor een aantal modellen van Casco is het zo, dat je voor de helft van de prijs een nieuwe krijgt, als je binnen 2 jaar valt. Moet je je oude cap opsturen naar Duitsland met een toelichting hoe je gevallen bent, enz. maar 't is wel een heel sympathieke regeling!

Ik geloof dat ze je oude cap gebruiken voor research.

xKarrlynnnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:58

Nee, hij is ook niet echt meer goed wanneer je hem op de grond hebt laten vallen. Is ongeveer hetzelfde als met een scooterhelm.

Kikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:18

Nee, gewoon niet meer doen,
Er is gewoon te veel kans dat ie van binnen gebroken is en dus niet meer goed beschermd
koop een nieuwe!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 11:53

xKarrlynnnx schreef:
Nee, hij is ook niet echt meer goed wanneer je hem op de grond hebt laten vallen. Is ongeveer hetzelfde als met een scooterhelm.

Precies, maar ik denk niet dat veel mensen een nieuwe cap kopen nadat de cap een keer uit de kast gevallen is.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:26

Ik ben wel een keer op mijn oude cap gevallen, die heb ik daarna nog gewoon gebruikt.
Een keer zag ik een meisje die van het paard viel en het paard trapte na tegen haar cap, die was doormidden.
Ik heb zoiets van: zolang er geen scheur in de cap zit of zolang hij niet gebroken is, gebruik ik hem nog fijn Lachen

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:33

oh,ik bennog nooit gevallen ,maar ik laat hem wel eens neer ploffen naast de stal ,van af ong 1m.
kan ik hem nu nog gebruiken?maar mijn moeder vind dat onzin denk ik ,(zij heeft geen paardenverstand)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:38

Nee, weggooien die cap. Er kan een scheur in zitten en dat maakt de cap kwetsbaar.

de buurvrouw van mijn moeder is 3 week geleden achterover van een manege paard gevallen, en de binnenkant van de cap lag eruit en vrijwel zeker zat er een scheur in de cap. De manegeeigenaren vonden het echter niet nodig de cap weg te gooien. Och de binnenkant lijmen we wel weer, en als er een scheur in zit.... niemand die het ziet...
Zo onverantwoord. Ik heb er flink op aangedrongen dat ze nu een eigen cap gaat kopen, en dat gaat ze gelukkig ook doen.

De goedkoopste goedgekeurde cap bij divoza is 24,99. is toch een schijntje voor een beetje extra veiligheid??

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:43

ik heb het met mn vader overlegt,als ik straks naar manege les ga koop ik een nieuwe bij de ruiter shop

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:45

ik denk dat je zoiezo, of je nu wel of niet gevallen bent om de zoveel jaar beter een nieuwe kunt kopen. ik zou daarom ook nooit een tweedehandse cap kopen hoe duur de nieuwe caps ook kunnen zijn.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:55

ukje schreef:
ik denk dat je zoiezo, of je nu wel of niet gevallen bent om de zoveel jaar beter een nieuwe kunt kopen. ik zou daarom ook nooit een tweedehandse cap kopen hoe duur de nieuwe caps ook kunnen zijn.

Nee, ik zou ook absoluut geen 2e handse kopen. Je weet nooit wat ermee gebeurd is!

Ik koop ook om de zoveel jaar een nieuwe cap. En voor de veiligheid, en voor de stank hihi.

Ik kom met dit weer dagelijks verzopen aan op stal. En nat haar en cap......stinken

Moestie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:50

Ik ben een paar keer gevallen met mijn cap, maar nooit hard op mijn hoofd. Ik heb nog geen nieuwe gekocht maar een gescheurde (gelijmde) cap zou ik zeker nooit meer dragen.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 18:55

Fabienne_Z schreef:
Idd nieuwe kopen! Daarom zou ik dus ook nooit een dure cap kopen, stel heb je je nieuwe dure cap net 1 dag en val je eraf kan je meteen weer je spaarvarken kapoet slaan

Nou de meeste mensen nemen ook niet graag een dure. ik moest wel want ik had een cap nodig heel snel. en ze hadden maar 1 cap die paste. was wel meteen 200 euro:P. maar ik heb hem nu zeker wel 2 jaar nooit op mijn hoofdgevallen ermee:D alleen op mijn kont gevallen. xD.

tallie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 14:54

nou, je moet dan eigenlijk een nieuwe kopen, ik heb volgensmij een keer gehoord dat als je valt er iets in je cap kapot gaat, en dat je voor je eigen veiligheid een nieuwe moet kopen... Knipoog

Efrit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:31

Voor je eigen veiligheid is het beter om een nieuwe te kopen, dat is in ieder geval wat ik altijd gehoord en gelezen heb, als je cap een keer echt goed gevallen is dat het dan beter is om een nieuwe aan te schaffen.

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:05

Nee, lieverd. Als je een cap koopt dan zeggen ze het er meestal al bij of het staat in het briefje wat je er bij krijgt. Knipoog

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:10

Ja, ja, ja... Na 20x "nee, die cap kun je niet meer gebruiken" weten we het nu hopelijk wel, denk ik. Kan er iemand PLEASE hier een slotje op gooien? Daar zijn we allemaal een stuk meer bij gebaat dan met dat slotje op dat lollige "rare-advertentie"-topic. Hoezo gebrek aan gevoel voor humor...

Beauuu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 19:35

Je hoeft toch niet zo te reageren !?
Wat maakt het uit als dit topic doorloopt?
Het zal vanzelf wel een keer wegzakken hoor.
Rustig maar. :S

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 19:38

Ik ben heel hard op mijn hoofdgevallen, hersenschudding etc. maar rijd nog steeds met mijn cap. Ja Hij is nog helemaal stevig, manege eigenaar heeft hem gecontroleerd. Krijg wel binnenkort, voor de veiligheid, een nieuwe Ja

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:39

als je niet op je hoofd valt ofzo , niet nee, want als je een kleine val maakt, kan je zo elke keer een nieuwe kopen,

MAAR als je op je hoofd valt, zeker een nieuwe kopen!

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:26

je kan beter een nieuwe kopen, want er kunne van binnen breuken zit, dus als je dan weer valt je hele hoofd in elkaar valt, je kan een cap ook laten maekn

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:58

Ik zou voor je eigen veiligheid gaan , en 1 nieuwe kopen!!!

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:02

maar ik denk niet dat iedereen het doet. Hoe vaak laat je je cap uit je kast vallen? Koop je dan elke keer een nieuwe? lijkt mij niet..

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 17:59

Ik zei altijd heel kortstondig 'nee', maar dat is echt onzin.
Ik ben een paar maanden terug ook vrij hard met mijn hoofd [en dus met mijn cap] tegen de bakbodem aangekomen toen ik van mijn paard viel [hersenschudding had ik ook], maar mijn cap is nog helemaal heel. Lachen
Ik heb hem namelijk op laten sturen naar de fabriek en daar is hij helemaal getest. Uit de test kwam dat de cap geen beschadingen had van binnen, dus ik rijd er nu nog steeds mee. Lachen
Ik zou je cap gewoon even naar de ruiterwinkel brengen en daar vragen of ze hem naar de fabriek op willen sturen. Scheelt je een duur grapje mocht je cap tóch nog veilig en dus bruikbaar zijn. Knipoog