hoe paard laden in je 1tje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sibbe

Re: hoe paard laden in je 1tje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 21:13

als je dat doet dan kan hij in paniek raken en alles kapot trekken dus zet ze nooit eerst vast en dan de stangik laat er een of 2 zonder probleem erop lopen en dan aan de zijkant van het tussen schot terug paard blijft gewoon staan en dan de stang erachter en dan nummer 2 halen erop lopen en via het deurtje naar buiten ik en dan al kwebbelend naar achter en die stang er ook achter en dan de klep en klaar is kees Haha!

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 21:31

ikke20 schreef:
Biebz95 schreef:
Haa,, da's een duidelijke beschrijving Haha!
maar.. een ding snap ik niet, waarom kan je hem dan niet eerst vastmaken, en dan de stang erachter, en de laadklep dicht?
sorry als dit een domme vraag is, maar voel me niet echt thuis op het trailergebied.. Bloos

dit heb ik dus ook gedaan maar raad het af. als je paard mee naar achteren gaat en merkt dat hij vast zit is het vaak paniek en gaan ze hangen tot er wat knapt.

de omschrijving is goed. ik doe vd met klickertraining ga het daar eens mee proberen.
hooi in trailer werkt niet heb er 2 en staan heel de dag bij elkaar en als ze eenmaal erin staan vrees ik da ze gaan draaine om eruit te gaan en zonder iemand erbij vertrouw ik dat ook niet meer. ga met de klickertrainingmanier maar eens aan de gang.
ik kan ook niet de trailer in de bak laten staan. om 2 redene mn paarden vinden het leuk om te spelen ontdekken en slopen.
en mn auto moet er dan voor blijven staan(anders kiept trailer ) en mn auto geef ik dan nog geen 10 min. beetje zonde van mn auto

Ooo zo.. Dankjewel, wist het niet zo goed Bloos

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 21:33

maakt niet uit je kan het beter vragen dan dat er straks wat gebeurd en iedereen moet het leren. niemand is geboren met alle kennis

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 21:41

ik doe het volgens de kenners verkeerd ,maar bij mij werkt het al bijna 4 jaar zo Knipoog

ik laad haar altijd alleen,ze wil keren en daarom lopen we samen naar binnen ,ik zet haar aan 2 kanten vast
er hangt een hooinet
dan loop ik langs haar naar achter ,pak de stang en doe die erachter
met eruit halen ,eerst een touwtje aan haar halster dan de stang weg
ik loop dan in de trailer langs haar naar voren maak haar los en wacht nog even
dan samen rustig achteruit de trailer uit

ze heeft nog nooit willen hangen,en ik blijf het zo ook doen,mijn pony is er aan gewend Knipoog

in het begin deed ik ook een lang touw om de voorstang en dan de stang erachter en vastzetten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 11:39

Ik heb ook twee makkelijke paarden en laadt ze alleen:
de klep open, paard 1 loopt langs me heen, touwtje erover, paard 2 tegelijk ook erin touwtje erover, paard 1 stang erachter, paard 2 stang erachter, klep dicht, naar voren lopen en beide paarden vastzetten.... Haha!
eruit: paarden losmaken, touwtje over rug gooien, klep naar beneden, paard 1 stang los en aan deken trekken, bij achteruit lopen touwtje pakken en paard aan zijkant vasthouden, paard 2 stang erachter weg, aan deken trekken, touwtje pakken, klaar!
piece of cake! Clown

Diegene die die appel in de trailer gooit hoe doe je dat dan als ie met zn hoofd onder de stang doorduikt? kan hele gevaarlijke situaties veroorzaken!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 20:36

lijtk mij ook dat hij dan naar beneden duikt.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 00:11

klap open, stang aan de kant, paard laden, vast zetten, langs het paard uit de trailer lopen, stang erachter, klap dicht..

uitladen:
klap open, stang erachter weg, langs paard naar voren lopen, losmaken en uit de trailer laten lopen...

vaak maken mensen er meer problemen van dan het paard.... doe net of je het paard op een wasplaats zet waar het nog nooit gestaan heeft....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:08

toch vind ik vastzetten vóórdat je de stang er achter doet geen fijn idee, hij zal maar per ongeluk met je mee achteruit lopen.... misschien werkt het voor jou wel en zet je m juist dáárom vast en gebeurt er dan verder niks bij jouw paard maar ik ken ook paarden die dan doorlopen en helemaal in paniek raken omdat ze nog vast zitten en dat wil je niet meemaken.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:14

Met mijn paard heb ik dus meerdere keren gehad dat mijn vader haar vast zette terwijl achter de stang nog niet vast zat....gevolg:

2x kapotte halsters, kapotte hakken, schaafwonden aan haar achterbenen, BAH!!

Nee...nooit, maar dan ook nooit eerst vastzetten (of eerst de stang wegnemen). Die van mij wil ook wel eens bij het horen van de stang al naar achter stormen, dus ik heb een tijdje geoefend met twee stangen, de dichste bij haar haal ik weg, ze wil naar achter en komt tegen de tweede stang. Een 'EH' erbij en zo heeft ze geleerd te wachten...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:15

cissy schreef:
toch vind ik vastzetten vóórdat je de stang er achter doet geen fijn idee, hij zal maar per ongeluk met je mee achteruit lopen.... misschien werkt het voor jou wel en zet je m juist dáárom vast en gebeurt er dan verder niks bij jouw paard maar ik ken ook paarden die dan doorlopen en helemaal in paniek raken omdat ze nog vast zitten en dat wil je niet meemaken.

mischien is het hoe ze het geleerd hebben?
mijn pony is bij mij vanaf het begin zo op de trailer gegaan,gewoon omdat ze anders keert Clown
en het gaat prima zo,ze weet niet beter/anders
en met eruit halen gaat ook bij mij eerst de stang erachter vandaan en als ze dan los is blijven we nog even in de trailer staan,en dan pas achteruit.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:26

cissy schreef:

en hoe je doe je het dan met poetsen? zet je je paard dan ook niet vast?

Al onze paarden hebben dit zo geleerd en kunnen gewoon blijven staan als wij dat zeggen, of beter gezegd wachten tot wij wat zeggen en ze terug mogen lopen...

Met opzadelen, smid, poetsen, optuigen staan ze allemaal los, en blijven staan waar we ze neergezet hebben, dat wordt hen geleerd en dat is tot op heden nog met ieder paard gelukt... ook jonge paarden, en momenteel bezig een 3 jarige dit te leren.. Gaat perfect..

Op de trailer gebruiken we eigenlijk nooit het deurtje, alleen als het echt gaat om een onbekend/vreemd paard dat net arriveerd...
en anders gat het op de hierboven geschreven manier... de trailer op, vast zetten, langs het paard, stang erachter, klep dicht...
Precies als Mirgino het ook schrijft...

vraag me stiekum wel eens af hoe die mensen hun paard van stal halen en opzadelen als het paard in een trailer niet eens kan blijven stil staan aan een touw Clown

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:30

Alane schreef:
cissy schreef:

en hoe je doe je het dan met poetsen? zet je je paard dan ook niet vast?

Al onze paarden hebben dit zo geleerd en kunnen gewoon blijven staan als wij dat zeggen, of beter gezegd wachten tot wij wat zeggen en ze terug mogen lopen...

Met opzadelen, smid, poetsen, optuigen staan ze allemaal los, en blijven staan waar we ze neergezet hebben, dat wordt hen geleerd en dat is tot op heden nog met ieder paard gelukt... ook jonge paarden, en momenteel bezig een 3 jarige dit te leren.. Gaat perfect..

Op de trailer gebruiken we eigenlijk nooit het deurtje, alleen als het echt gaat om een onbekend/vreemd paard dat net arriveerd...
en anders gat het op de hierboven geschreven manier... de trailer op, vast zetten, langs het paard, stang erachter, klep dicht...
Precies als Mirgino het ook schrijft...

vraag me stiekum wel eens af hoe die mensen hun paard van stal halen en opzadelen als het paard in een trailer niet eens kan blijven stil staan aan een touw Clown

precies wat jij schrijft Haha! de mijne staat ook los met opzadelen en na het rijden gaat eerst het hoofdstel af en loop ik naar de kast.
het kost even wat energie ,maar alles is te leren Knipoog
in de trailer wacht ze netjes tot ik zeg dat ze achteruit mag Haha!

en je moet het buiten de trailer al aanleren Ja