Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ikke20 schreef:Biebz95 schreef:Haa,, da's een duidelijke beschrijving
maar.. een ding snap ik niet, waarom kan je hem dan niet eerst vastmaken, en dan de stang erachter, en de laadklep dicht?
sorry als dit een domme vraag is, maar voel me niet echt thuis op het trailergebied..
dit heb ik dus ook gedaan maar raad het af. als je paard mee naar achteren gaat en merkt dat hij vast zit is het vaak paniek en gaan ze hangen tot er wat knapt.
de omschrijving is goed. ik doe vd met klickertraining ga het daar eens mee proberen.
hooi in trailer werkt niet heb er 2 en staan heel de dag bij elkaar en als ze eenmaal erin staan vrees ik da ze gaan draaine om eruit te gaan en zonder iemand erbij vertrouw ik dat ook niet meer. ga met de klickertrainingmanier maar eens aan de gang.
ik kan ook niet de trailer in de bak laten staan. om 2 redene mn paarden vinden het leuk om te spelen ontdekken en slopen.
en mn auto moet er dan voor blijven staan(anders kiept trailer ) en mn auto geef ik dan nog geen 10 min. beetje zonde van mn auto
cissy schreef:toch vind ik vastzetten vóórdat je de stang er achter doet geen fijn idee, hij zal maar per ongeluk met je mee achteruit lopen.... misschien werkt het voor jou wel en zet je m juist dáárom vast en gebeurt er dan verder niks bij jouw paard maar ik ken ook paarden die dan doorlopen en helemaal in paniek raken omdat ze nog vast zitten en dat wil je niet meemaken.
cissy schreef:toch vind ik vastzetten vóórdat je de stang er achter doet geen fijn idee, hij zal maar per ongeluk met je mee achteruit lopen.... misschien werkt het voor jou wel en zet je m juist dáárom vast en gebeurt er dan verder niks bij jouw paard maar ik ken ook paarden die dan doorlopen en helemaal in paniek raken omdat ze nog vast zitten en dat wil je niet meemaken.
Alane schreef:cissy schreef:toch vind ik vastzetten vóórdat je de stang er achter doet geen fijn idee, hij zal maar per ongeluk met je mee achteruit lopen.... misschien werkt het voor jou wel en zet je m juist dáárom vast en gebeurt er dan verder niks bij jouw paard maar ik ken ook paarden die dan doorlopen en helemaal in paniek raken omdat ze nog vast zitten en dat wil je niet meemaken.
en hoe je doe je het dan met poetsen? zet je je paard dan ook niet vast?
Al onze paarden hebben dit zo geleerd en kunnen gewoon blijven staan als wij dat zeggen, of beter gezegd wachten tot wij wat zeggen en ze terug mogen lopen...
Met opzadelen, smid, poetsen, optuigen staan ze allemaal los, en blijven staan waar we ze neergezet hebben, dat wordt hen geleerd en dat is tot op heden nog met ieder paard gelukt... ook jonge paarden, en momenteel bezig een 3 jarige dit te leren.. Gaat perfect..
Op de trailer gebruiken we eigenlijk nooit het deurtje, alleen als het echt gaat om een onbekend/vreemd paard dat net arriveerd...
en anders gat het op de hierboven geschreven manier... de trailer op, vast zetten, langs het paard, stang erachter, klep dicht...
Precies als Mirgino het ook schrijft...
vraag me stiekum wel eens af hoe die mensen hun paard van stal halen en opzadelen als het paard in een trailer niet eens kan blijven stil staan aan een touw
de mijne staat ook los met opzadelen en na het rijden gaat eerst het hoofdstel af en loop ik naar de kast.